LOKOMOTYWA JULIAN TUWIM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Siły bezwładności w ruchu prostoliniowym
Advertisements

DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
Zakończenie językowego projektu z programu Socrates-Comenius Energia przyszłości w zjednoczonej Europie 6 – rok Delegacja młodzieży i jej opiekunów.
Program.
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
2. TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH Dynamika pojazdu szynowego
Ortograficzne zabawy ó - u h - ch ż - rz Opracowała: Renata Gerlach.
Zdrowy tryb życia Organizatorzy: Wychowawcy klas młodszych
Witamy tu Orange Express. HISTORIA X 2011 Narodziny pomysłu – para buch ! XI 2011 Rozpoczęcie działalności Banku – koła w ruch ! Maszyna ruszyła, już
Rozwiązanie zadania nr 2
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
(zasłyszane w puszczy) Bajka pierwsza: - Stój głupia cipo! Idzie Czerwony Kapturek przez las, aż tu nagle wyskakuje wilk i woła: - Stój głupia cipo!
I Konkurs Informatyczno-Polonistyczny
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
Który? Która? Które? pierwszy pierwsza pierwsze drugi druga drugie trzeci trzecia trzecie.
My favourite sportsperson is Justyna Kowalczyk.. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu Trzeci poziom konspektu Czwarty.
FIGURY przestrzenne.
Kopciuszek Agnieszka Krasicka 1a.
Która godzina?.
PROJEKT MITOLOGICZNY KLAS V „MITOLOGIA BEZ TAJEMNIC”
Juian Tuwim w rodzinnym mieście.
Wizyta uczniów z Irlandii – Wizyta uczniów z Irlandii w ramach projektu Socrates Comenius.
Młoda dziewczyna wchodzi do salonu z ekskluzywnymi samochodami.
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
ZOO i jego mieszkańcy.
Scenariusz zajęć prowadzonych wg Metody Dobrego Startu
2020 – DOKĄD ZMIERZAMY czyli o największych wyzwaniach rozwoju Marcin Nowicki Starogard Gdański, 22 października 2010 r.
Intercity.
Ręce i Nogi Jan Brzechwa.
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
SESJA ROZRYWKOWA W VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Krok pierwszy: wybieramy zakładkęCited Reference Search.
„Okulary” – Julian Tuwim
Pociąg do szkoły Rada Rodziców SP1 w Pruszkowie.
KONKURS DLA KLASY CZWARTEJ „Myślę i liczę” przygotowany przez członków koła matematycznego pod opieką pani Mileny Makowskiej.
Niebo jest już przepełnione…
Julian Tuwim - Okulary Biega, krzyczy pan Hilary: "Gdzie są moje okulary?„ Szuka w spodniach i w surducie, W prawym bucie, w lewym bucie Wszystko w szafach.
Co to jest liczba mieszana?
Czytanie ułamków to nic trudnego:
Zdjęcia z rejsu po zapomnianych, a uroczych zakątkach Mazur
„Tutaj wszyscy na Ciebie czekają…” Wolontariat w Hospicjum im. Aleksandry Gabrysiak.
Modlitwa Mężczyzny.
Chemia w baśniach, legendach i tekstach literackich
Niemiecka mysz Z norki wychyla łeb niemiecka mysz, looka na boki, kota nie ma Z norki wychyla łeb niemiecka mysz, looka na boki, kota nie ma wyskakuje,
Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty.
ZADANIA Dzień Czekolady.
czyli na tropach poetyckich tropów 
EWA NYCNERSKA- OPIEKUN PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH GRANTÓW OBYWATELSKICH W CENTRUM KULTURY W JEDLINIE ZDROJU W ROKU 2014/2015.
ROK 2013 ROKIEM JULIANA TUWIMA.
Zwierzęta bestoj.
TEMPO.
JULIAN TUWIM urodzony w 1894 r. w Łodzi.
Zastosowanie zasad dynamiki Newtona w zadaniach
Stoi na stacji Nadleśnictwo Międzylesie na Dolnym Śląsku lokomotywa. Ciężka, ogromna, bo międzyleskie dzieci mieści i na wyprawę po okolicy nadleśnictwa.
Weronika Sherborne ( ) to angielska terapeutka oraz nauczyciel wychowania fizycznego. Przez całe życie pracowała z dziećmi. Wypracowała własny.
LOKOMOTYWA.
Pojechał filatelista na wojnę i dostał serię. Kupił sobie facet długopis i się popisał. Wszyscy myślą tylko o sobie, tylko ja myślę o mnie.
Najpiękniejsze zwierzęta świata
ANALITYCZNE WYZNACZANIE REAKCJI BELEK
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
10 października Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
Gdzie co jest? Cz. II.
Doświadczenie z rzeżuchą
czyli na tropach poetyckich tropów 
Tytuł wystąpienia w języku prezentowania
Niesamowite przygody DZIESIĘCIU SKARPETEK
Gdzie co jest? Cz. II.
CIERPLIWY ANIOŁ PODTYTUŁ „ T O A S T Y”.
Zapis prezentacji:

LOKOMOTYWA JULIAN TUWIM

Stoi na stacji lokomotywa, Ciężka, ogromna i pot z niej spływa - Tłusta oliwa. Stoi i sapie, dyszy i dmucha, Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha: Buch - jak gorąco! Uch - jak gorąco! Puff - jak gorąco! Uff - jak gorąco! Już ledwo sapie, już ledwo zipie, A jeszcze palacz węgiel w nią sypie.

Wagony do niej podoczepiali Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali, I pełno ludzi w każdym wagonie, A w jednym krowy

a w drugim konie

A w trzecim siedzą same grubasy, Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy.

A czwarty wagon pełen bananów

A w piątym stoi sześć fortepianów,

W szóstym armata, o! jaka wielka! Pod każdym kołem żelazna belka!

W siódmym dębowe stoły i szafy,

W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,

W dziewiątym - same tuczone świnie,

W dziesiątym - kufry, paki i skrzynie,

A tych wagonów jest ze czterdzieści, Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.

Lecz choćby przyszło tysiąc atletów I każdy zjadłby tysiąc kotletów, I każdy nie wiem jak się natężał, To nie udźwigną - taki to ciężar!

Nagle - gwizd! Nagle - świst! Para - buch! Koła - w ruch!

Najpierw powoli jak żółw ociężale Ruszyła maszyna po szynach ospale Najpierw powoli jak żółw ociężale Ruszyła maszyna po szynach ospale. Szarpnęła wagony i ciągnie z mozołem, I kręci się, kręci się koło za kołem, I biegu przyspiesza, i gna coraz prędzej, I dudni, i stuka, łomoce i pędzi.

A dokąd. A dokąd. A dokąd. Na wprost A dokąd? A dokąd? A dokąd? Na wprost! Po torze, po torze, po torze, przez most,

Przez góry

przez tunel

przez pola

przez las

I spieszy się, spieszy, by zdążyć na czas, Do taktu turkoce i puka, i stuka to: Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to, Gładko tak, lekko tak toczy się w dal, Jak gdyby to była piłeczka, nie stal, Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana, Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana. A skądże to, jakże to, czemu tak gna? A co to to, co to to, kto to tak pcha? Że pędzi, że wali, że bucha, buch-buch? To para gorąca wprawiła to w ruch, To para, co z kotła rurami do tłoków, A tłoki kołami ruszają z dwóch boków I gnają, i pchają, i pociąg się toczy, Bo para te tłoki wciąż tłoczy i tłoczy,, I koła turkocą, i puka, i stuka to: Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to!...