Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Doświadczenia ponad granicami - gdyńsko-helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Staże we współpracy z Vard och Omsorgsforvaltningen.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
OSLO, data Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TYTUŁ (jak w programie) SYSTEM OŚWIATY w Polsce Zadania.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Starogard Gdański r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania Uczestników Projektu.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
EWALUACJA PROJEKTU „SZKOŁA RÓWNYCH SZANS”
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Systemy internetowe do obsługi projektów
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Kłanino 22.03.2014r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu Zadania Zadania Uczestników Projektu po zakończeniu mobilności Kłanino 22.03.2014r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Od poprzedniego spotkania... Zebranie informacji Wskazanie osób : występującej z prezentacją w języku polskim i angielskim oraz pełniącej rolę tłumacza (zadania). Przygotowanie materiałów promocyjnych instytucji/regionu Uczestników dla przedstawicieli instytucji odwiedzanych podczas mobilności (lista). Przygotowanie atrakcji na spotkanie integracyjne (pomysł).

Zadania po powrocie z mobilności 1. Upowszechnianie REZULTATÓW Rezultatem projektu będzie wypracowany SYSTEM ORGANIZACJI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI ZAWODU w woj. pomorskim oraz propozycje KOLEJNYCH MOBILNOŚCI ZAGRANICZNYCH nauczycieli i kadry pedagogicznej województwa pomorskiego. Upowszechnianie: konferencje i spotkania (KO w Gdańsku) strony www – rezultaty i sprawozdanie (wszystkie instytucje uczestniczące w projekcie) lokalne media

Zadania po powrocie z mobilności 2. Walidacja UMIEJĘTNOŚCI Partner Przyjmujący i Wysyłający wspólnie dokonają walidacji umiejętności Uczestników, nabytych podczas mobilności. Zdjęcie ! Europass Mobilność Certyfikat

Zadania po powrocie z mobilności 3. Ewaluacja ANKIETA EWALUACYJNA – ocena organizacji mobilności: - wsparcia organizacyjnego i logistycznego, - program wizyty/szkolenia (m. in. zgodność z oczekiwaniami, czas trwania itp.), - dobór prowadzących (przygotowanie merytoryczne, sposób i forma prowadzeni zajęć itp.), - stopień osiągnięcia założonych celów, - uwagi uczestników. PRE- i POST-testy – ocena osiągnięć uczestników zmierzenie przyrostu wiedzy i umiejętności zdobytych podczas mobilności

Zadania po powrocie z mobilności 4. Raport uczestnika mobilności I - Dane uczestnika II - Dane organizacji wysyłającej – Promotora III - Dane organizacji przyjmującej Staż/Wymiana: OPIS WYMIANY DOŚWIADCZEŃ Numer identyfikacyjny Kraj przyjmujący Data wyjazdu (dd/mm/rrrr) Data powrotu (dd/mm/rrrr) CZAS TRWANIA Języki stażu/wymiany Prosimy krótko opisać cele projektu, podjęte działania, organizację przyjmującą, współpracę, warunki zakwaterowania, sposoby spędzania wolnego czasu podczas wymiany, itp... Wyjaśnij powody dla których zdecydowałaś/eś się na uczestnictwo w projekcie.

Zadania po powrocie z mobilności 4. Raport uczestnika mobilności – c.d. WYMIANA DOŚWIADCZEŃ PRZYGOTOWANIE Otrzymałam/em właściwą pomoc w znalezieniu odpowiedniej organizacji przyjmującej.   Cele i program wymiany doświadczeń zostały precyzyjnie określone. Czas trwania wymiany doświadczeń został dobrany prawidłowo. Wsparcie i działania kontrolne ze strony organizacji wysyłającej były zadowalające. OCENA WYMIANY DOŚWIADCZEŃ Prosimy wyjaśnić jak organizacja wysyłająca i przyjmująca przygotowały program wymiany doświadczeń. Czy byłaś/eś zaangażowana/y w przygotowania? Prosimy także opisać warunki wdrożenia wymiany doświadczeń.  Prosimy wyjaśnić jak przygotowałaś/eś się do projektu wymiany doświadczeń (np. kursy językowe). Czym się kierowałaś/eś przy wyborze kraju i organizacji przyjmującej? Jak przygotowałaś/eś się do życia i pracy w innej kulturze itp. Czy otrzymałaś/eś wsparcie ze strony organizacji wysyłającej i przyjmującej? OCENA PRZYGOTOWANIA

Zadania po powrocie z mobilności 4. Raport uczestnika mobilności – c.d. UZNANIE FORMALNE KOMPETENCJI REZULTATY ORGANIZACJA WYMIANY DOŚWIADCZEŃ Prosimy opisać zaistniałe problemy i sposób ich rozwiązania. ZALECENIA DLA INNYCH BENEFICJENTÓW WSKAZÓWKI JAK UDOSKONALIĆ PROGRAM

Zadania po powrocie z mobilności 5. Spotkanie podsumowujące projekt Sprawozdanie z realizacji działań w ramach projektu Prezentacja rezultatów projektu Prezentacja wyników ewaluacji Wręczenie Europass Mobilność i Certyfikatów

Na kolejnym spotkaniu... Przygotowanie pedagogiczne Organizacja wyjazdu i pobytu w trakcie mobilności. Przygotowanie językowe Życie codzienne. Spędzanie czasu wolnego. Zawieranie znajomości. Przygotowanie prezentacji na wskazany dzień szkoleniowy wraz z komentarzem wg przygotowanego wzoru PL – praca nad wersją EN Wyszukiwanie atrakcji turystycznych w pobliżu hotelu Przygotowanie kulturowe Ciekawostki i stereotypy.

Dziękuję za uwagę Gabriela Albertin – Koordynator Projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego