Metody sprawnego uczenia się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
uczyć się języka angielskiego
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Sprawdzian także dla rodziców
Technika zapamiętywania Technika zapamiętywania. Technika zapamiętywania służy umiejętności opanowania pamięciowego także tych mniej interesujących przedmiotów.
Jak pisać pracę dyplomową?
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Jak się uczyć - zasady.
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
Procesy poznawcze cd Uczenie się.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Jak pomagać dziecku w nauce?
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Zdrowy styl życia. Martyna Owczarek r..
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Vademecum szóstoklasisty i gimnazjalisty
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aktywne przetwarzanie informacji
Jakub Szota Częstochowa 2012
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
W nauczaniu zintegrowanym
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Stare rady na Nowy Rok.
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Ocenianie Kształtujące
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Idea oceniania kształtującego
mgr Aniela Kobusińska – Luty pedagog, doradca zawodowy
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
DOBRY START.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Telefon komórkowy „uczy się”. Metoda słownikowa T9 Paweł Perekietka.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Nowoczesne techniki uczenia się
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Zygmunt Korzeniewski. Co leży na Twoim biurku?  Najczęściej:  sterty dokumentów;  papierowe teczki;  skoroszyty;  gazety;  co jeszcze? Zygmuint.
Dziecięcy apel do rodziców o wsparcie przed rozpoczęciem nauki szkolnej.
Ś wiatowy Dzie ń Drzewa 10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa z tej okazji wesoło się bawiliśmy i zdobywaliśmy nową wiedzę nt. drzew. Uświadomiliśmy.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Techniki efektywnego uczenia się
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Kurs - OK zeszyt.
Ocenianie Kształtujące
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Zapis prezentacji:

Metody sprawnego uczenia się.

Uczenie się to proces polegający na zdobywaniu nowych umiejętności i doświadczeń w danej dziedzinie. Zdolność tą posiadają zwierzęta, ludzie, grupy ludzi oraz komputery. Dlatego też możemy uczyć się świadomie bądź nieświadomie. Uczenie się można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako zbiór czynności podobnych lub równoległych, długotrwałych.

Ucząc się – pamiętaj o specyficznych właściwościach naszego mózgu.

Sposoby uczenia się: uczenie pamięciowe – jego celem jest zapamiętanie układów wiadomości lub czynności tak, by można je było powtarzać w sposób bezbłędny, uczenie się przez rozwiązywanie problemów – gdy podmiot spotyka się z sytuacją nową, trudną, gdy zadanie nie może być rozwiązane przy pomocy posiadanej wiedzy. Uczeń informacje musi sam wytworzyć, uczenie się przez próby i błędy – wtedy gdy podmiot znajduje się w jakiejś nowej sytuacji, rozpatruje nowy układ zależności, po to by lepiej przystosować się do życia, uczenie się sensoryczne – polega na wytwarzaniu odruchów warunkowych, uczenie się przez naśladownictwo, uczenie się uboczne (mimowolne) – następuje przy okazji wykonywania jakichś czynności uczenie się poprzez zabawę – uczestnicząc w grach, konkursach, turniejach.

Jak się uczyć żeby się nauczyć. 10 skutecznych sposobów

Nie bierz się za odrabianie lekcji zaraz po powrocie do domu Nie bierz się za odrabianie lekcji zaraz po powrocie do domu. Zjedz najpierw obiad , zrelaksuj się. Do nauki warto się zabrać będąc w dobrej formie.

Otwórz na 15 minut okno i wywietrzyć pokój.

Zanim otworzysz książki i zeszyty, zrób porządek na biurku , schowaj niepotrzebne rzeczy ,a zostaw te które będą ci potrzebne.

Zacznij od rzeczy najtrudniejszych np Zacznij od rzeczy najtrudniejszych np. od powtarzania nowego materiału z przedmiotu, który sprawi ci najwięcej trudności. Gdy poczujesz zmęczenie zrób sobie 15minut przerwy na relaks. Zjedz jabłko lub banana, wyjdź z psem na spacer.

Jeśli musisz opanować jakiś materiał ustnie zastosuj metodę ,,fantazjowania’’. Wyobraź sobie że jesteś słynnym profesorem i masz wykład na studiach. To, czego się nauczyłaś/eś, potwórz półgłosem, spokojnie…. to znakomita metoda dla tzw. ,,słuchowców’’

Pamiętaj, że w trakcie uczenia się warto mieć pod ręką szklankę ulubionego soku owocowego i talerzyk z migdałami.

Warto zadbać o to, aby w czasie nauki nic nie rozpraszało twojej uwagi. Na koniec zostaw sobie rzeczy najłatwiejsze i przygotuj wszystko na następny dzień.

Efekty uczenia się. Dla większości dzieci, oraz dorastającej młodzieży, uczenie się jest uciążliwym procesem. Zależy im na tym by efektywnie się uczyć, a uważają, że nie jest to takie proste. Warto jednak wiedzieć, że w rzeczywistości efektywne uczenie się jest bardzo proste i w zasiągu każdej osoby. Zanim jednak sobie to uświadomisz warto poznać kilka kluczowych informacji. Wyróżnia się trzy kluczowe elementy, które wspomagają proces uczenia się. Zaliczamy tutaj koncentrację, mądre powtórki, jak również wykorzystywanie technik błyskawicznego zapamiętywania. Koncentracja jak sama nazwa wskazuje polega na koncertowaniu się podczas czytaniu jakiegoś tekstu, którego próbujemy się nauczyć. Kolejny element to mądre powtórki. Należy wiedzieć, że powtórki są niezbędne by utrwalić wiedzę w naszej pamięci i by zagościła na stałe. Powtórka polega na szybkim przeglądaniu materiału , a więc ten etap nie zajmuje nam wiele czasu. ostatni element to techniki błyskawicznego zapamiętywania. Ten czynnik jest bardzo istotny, bo działanie jego sprawia, że znacznie przyspieszamy tempo nauki.