Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa -1rok życia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Test zgodności c2.
Advertisements

Ocena wartości diagnostycznej testu – obliczanie czułości, swoistości, wartości predykcyjnych testu. Krzywe ROC. Anna Sepioło gr. B III OAM.
Selekcja sportowa Dr hab. Tadeusz Ambroży AWF Kraków
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Efekt Dopplera i jego zastosowania.
mgr Marta Chojnowska OREW Ostróda
ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM
Kącik Logopedyczny.
Test zgodności Joanna Tomanek i Piotr Nowak.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
NeuroDevelopmental Treatment
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Statystyka w doświadczalnictwie
Podstawowe pojęcia prognozowania i symulacji na podstawie modeli ekonometrycznych Przewidywaniem nazywać będziemy wnioskowanie o zdarzeniach nieznanych.
Sonochemia Dźwięk ULTRADŹWIĘKI 1
Grupa projektów Koła Naukowego „Techniki w Medycynie”
Pobieranie próby Populacja generalna: zbiór wyników wszystkich możliwych doświadczeń określonego typu. Próba n-wymiarowa: zbiór n wyników doświadczeń.
Warunki realizacji umów
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
Europejski Test Sprawności Fizycznej
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA
Agata Borowska1, Joanna Sawicka1 , Magdalena Daniłko1,
Hipotezy statystyczne
Percepcja słuchowa.
Psychometryczna ocena upośledzenia umysłowego
Laleczka z rolki po papierze
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Diagnoza sprawności fizycznej
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa poniedziałek, 3 marca 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Komputerowe wspomaganie medycznej diagnostyki obrazowej
Nowoczesne urządzenie pomiarowe, powszechnego użytku, przeznaczone do szybkiej oceny kondycji organizmu mgr Grażyna Cieślik PROMOTOR ZDROWIA.
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Integracja sensoryczna
Etapy rozwoju mowy dziecka
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INFORMACJA MARKETINGOWA
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Trening metodą Warnkego
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
Jak rozpoznać zaburzenia Integracji Sensorycznej?
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Testy nieparametryczne – testy zgodności. Nieparametryczne testy istotności dzielimy na trzy zasadnicze grupy: testy zgodności, testy niezależności oraz.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Temat: Jak powstaje fala? Rodzaje fal.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Statystyka matematyczna
Inż. Piotr Michałowski Grudzień 2017
Wyposażenie percepcyjne noworodka
Wiek kostny a wiek zębowy
Percepcja słuchowa.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa -1rok życia Opracowanie: Justyna Ignaczak Agnieszka Kozłowska

Diagnostyka rozwojowa 1821 Adolf Henke po raz pierwszy wskazał na „ osobliwe przebiegi rozwoju w wieku dziecięcym”; Dziecięca medycyna osiągnęła samodzielność w dyscyplinie medycznej; „Rozwój”, specyfika w pediatrii; Rozwój i różnicowanie; Obserwowanie dzieci (pamiętniki)-początek diagnostyki rozwojowej Idelność –Normalność –Patologia

Somatyczna i fizjologiczna diagnostyka rozwojowa Somatyczna diagnostyka rozwojowa: - wiek masy i długości, -wiek proporcji, -wiek zębowy, -wiek kostny, Fizjologiczna diagnostyka rozwojowa: Neurofizjologiczny rozwój np. na podstawie rozwoju obrazów fal mózgowych (EEG), odruchów, reakcji odruchowych.

Normalność W znaczeniu medycznym  W znaczeniu statystycznym

Badania prowadzimy w przekroju podłużnym: -jest zaobserwowany intraindywidualny rozwój Badania w przekroju poprzecznym: -w określonym czasie są testowane dane

Kryteria badań i analiz: Obiektywność-wyniki są niezależne od osób badających Analiza kategorii= brak stopniowego rozwiązania (zadanie rozwiązane albo nierozwiązane) Zadania i kryteria są jasno zdefiniowane 2 osoby badające niezależnie od siebie badały noworodki =88% zgodności Wiarygodność =stopień niezawodności, którym test próbę losową mierzy, można tutaj dodatkowo zastosować Test-ReTest-metodę Prawidłowość = stopień dokładności, którym test mierzy, to co ma mierzyć np.: „Chwyt pęsetkowy” -jako próba losowa rozwoju chwytu a nie innych motorycznych funkcji, ponieważ te próby są jasno zdefiniowane i sprawdzenie prawidłowości nie jest potrzebne

Diagnostyka rozwojowa: Habilitacja Rehabilitacja

Diagnostyka rozwojowa: Nieprawidłowy rozwój –wymaga wprowadzenia środków terapeutycznych!! ale

Rehabilitacja dzieci: Nieprawidłowy rozwój Musi być różnicowany w doborze terapii dla: Opóźnień w rozwoju Zaburzeń rozwoju

Bada 8 obszarów funkcjonalnych: MFDR-1 rok życia Bada 8 obszarów funkcjonalnych: Wiek raczkowania-jako miara rozwoju raczkowania Wiek siadania-jako miara rozwoju siedzenia  Wiek chodzenia-jako miara rozwoju stania i chodzenia Wiek chwytania-jako miara rozwoju chwytności Wiek percepcji-jako miara rozwoju postrzegania Wiek mówienia-jako miara rozwoju wrażeń dźwiękowych i mowy Wiek rozumienia mowy-jako miara rozwoju rozumienia mowy Wiek rozwoju społecznego-jako miara rozwoju zachowania społecznego

Sposób wykonania badania i jego ocena: Niemowlęta: muszą być rozbudzone, nie głodne, nie płaczące. Badający: musi pracować spokojnie i powoli, nie pod presja czasu, musi mieć ciepłe ręce

Materiał testowy: Do przeprowadzenia badania przy pomocy „Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej" wykorzystujemy materiał standaryzowany. W komplecie 1. roku życia znajduje się: — dzwoneczek, — czerwona grzechotka, — kolorowe „kółko do chwytania" o średnicy 12 cm, — jednokolorowe kostki drewniane o długości boku 3 cm, — płaskie kolorowe kółeczka o średnicy 2,6 cm w puszce o średnicy otworu 4,6 cm, — lalka, — kostka z otworem, o długości boku 7,5 cm, — pielucha bawełniana, — drewniany samochodzik długości 14 cm ze sznurkiem, — papier pergaminowy (szeleszczący).

Badanie Dokumentacja Ocena = próg oceny 90% Dokładne przestrzeganie instrukcji Rozpoczynamy dwa miesiące poniżej wieku faktycznego/skorygowanego Badamy do momentu, gdy dziecko nie może już rozwiązać żadnego z dalszych zadań (nawet jeśli są „luki”) Dokumentacja Dane wiekowe, u wcześniaków wiek skorygowany zaznaczamy wszystkie odpowiedzi Ocena = próg oceny 90% Porównanie faktycznego stopnia rozwoju z pożądanym stopniem rozwoju Rozwój harmonijny-rozwój nieharmonijny