I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Advertisements

Uproszczony model Paula Krugmana (podręcznik K&O), rozdz. 6)
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Fairtrade – dynamiczny rynek
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PPUH JANPOL S.C. Halina Jan Bierła Zespół konsultantów: Henryk Szymczak Robert Lewicki Jarosław Piszczek.
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
Konkurencyjne, polskie górnictwo to zrównoważony rozwój regionu, to zdrowa gospodarka, to spokój społeczny. Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Charakterystyka rynku dystrybucji stali
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Biuro Zarządzania Projektami
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Twój pomysł na biznes!.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Popyt i podaż jako regulatory rynku
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Zarządzanie CSR Środowisko Łańcuch dostaw 2 Zrównoważony rozwój, podobnie jak zaufanie i innowacje, jest filarem naszej działalności.
I - 1 STALEXPORT S.A. w systemie przetwórstwa i dystrybucji stali Nowy Przemysł, Katowice, 11 maja 2006 r. „HUTNICTWO 2006”
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
Handel w polskiej polityce przemysłowej DR M A FALIŃSKI.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Logistyk.
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Poprawa efektywności w łańcuchu żywnościowym Podejmowane działania w MRiRW Poprawa efektywności w łańcuchu żywnościowym Podejmowane działania w MRiRW Dr.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/ Rynek Dystrybucji Stali Tomasz Milas Prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali Prezes TM Steel.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Analiza Rynku Producentów Ryb Łososiowatych za 2017 rok
Zapis prezentacji:

I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.

I - 2 Spis treści  Otoczenie rynkowe  Cele uczestników gry rynkowej  Dystrybutorzy – możliwości manewrów  Konsolidacja i przetwórstwo jako warunki rozwoju  Dywersyfikacja jako element stabilizujący firmę  Uwagi końcowe

I - 3 Otoczenie rynkowe Rosnąca konkurencja, Niestabilny rynek utrudniający osiąganie niezbędnej efektywności w handlu krajowym Niestabilne ceny stali, Upłynnianie stanów magazynowych u producentów i dystrybutorów, Malejąca marża w czystej działalności handlowej Dziś Jutro Konieczność konsolidacji dystrybucji, Poszukiwanie źródeł wartości dodanej (przetwórstwo, kompletacja dostaw, dostawy na czas itp..) Centra serwisowo – handlowe, doradztwo, Umiejętność korzystania z rynków i ze środków strukturalnych UE

I - 4 Cele uczestników gry rynkowej minimalizacja kosztów Kupować najtaniej, najlepiej u jednego dostawcy, który zagwarantuje dostawę na czas, na własny koszt, stal dobrej (gwarantowanej) jakości, Odpowiednio wstępnie przygotowaną, z maksymalnie odroczonym terminem płatności Klienci chcą: Producenci chcą: Wykorzystać efekt korzyści skali, Maksymalizować efektywność produkcji poprzez integrację pionową (zaopatrzenie, produkcja, sprzedaż), Monopolizować swoją pozycję, Dystrybutorzy chcą: Ograniczać wielkość składów, Minimalizować ryzyko zmian cen i kursów walut, Zagwarantować sobie terminowość dostaw, Osiągać wysokie marże,

I - 5 Szanse i zagrożenia na rynku dystrybucji stali Szanse: Rośnie konsumpcja stali głównie poprzez: –Wzrost inwestycji infrastrukturalnych, –Wzrost w sektorze budownictwa, Zagrożenia: Rozwój sprzedaży bezpośredniej producentów (Mittal Steel, CMC, Celsa) Rozwój działalności światowych koncernów na polskim rynku (Arcelor, Voestalpine, projekty Baosteel) Konieczność angażowania coraz większych środków obrotowych. Problem: JAK ZAMIENIĆ ZAGROŻENIA NA SZANSĘ ?

I - 6 Dystrybutorzy – możliwości manewrów Perfekcyjna znajomość lokalnych rynków i klientów, Segmentacja oferty handlowej w układzie produkt – rynek, Przechodzenie od konkurencji poprzez umowy o współpracy, alianse do integracji i konsolidacji, Rozwijanie sieci dystrybucji i przetwórstwa, Budowa Centrów Serwisowo – Handlowych

I - 7 Konsolidacja i przetwórstwo jako warunki rozwoju STALEXPORT S.A jako spółka dominująca w stosunku do 5-ciu Spółek dystrybucyjnych Było: Jest: STALEXPORT S.A. posiadający sieć dystrybucji na którą składa się: 11 składów handlowych, 3 składy na prawach oddziałów, 4 punkty sprzedaży obsługiwane przez Spółki zależne Szanse: obniżka kosztów, uproszczenie procesów obsługi klientów, wyeliminowanie obrotu wewnątrz grupy, Zagrożenia: duża zmiana w filozofii i stylu pracy która stanowi zagrożenie dla pracowników, różnice w szeroko rozumianej kulturze konsolidujących się spółek,

I - 8

I - 9 Dywersyfikacja jako element stabilizujący firmę Dziś działalność STALEXPORT S.A. koncentruje się na: Handlu, Przetwórstwie, Usługach serwisowych, Działalności autostradowej.

I - 10 Konsolidacja i przetwórstwo jako warunki rozwoju STALEXPORT S.A. rozwijając przetwórstwo koncentruje się na usługach serwisowych, a w szczególności na prefabrykacji zbrojeń –W Katowicach na ul. Owsiana 60A, –W Warszawie ul.Obrzeźna 11. Szanse:wzrost udziału w rynku, komplementarność usług, większa wartość dodana, Zagrożenia - dylematy: efektywność dokonywanych inwestycji,

I - 11 Uwagi końcowe Wyzwania dystrybucji: Integrujące się Spółki dystrybucyjne jako istotny niezależny element gry rynkowej, gwarantujący zachowanie konkurencyjności producentów i satysfakcję klientów, Tradycyjna „bitwa o handel” zamienia się w „bitwę o wartość dodaną” Konieczność poszukiwania równowagi pomiędzy konkurencją a współpracą w branży stalowej jako podstawy zrównoważonego rozwoju,

I - 12 Dziękujemy za uwagę