„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II edycja Małopolskiego Konkursu
Advertisements

KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Ja i moje miasto jeżdżę bezpiecznie.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Jak moje miasto jeździ z głową? Projekt pt.,,Jeżdżę z głową
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Pokój na drogach! JEDNA SEKUNDA MOŻE ZMIENIĆ CAŁE TWOJE ŻYCIE!
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
,,MOJE MIASTO JEŹDZI z głową’’
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Sponsorzy i partnerzy Projektu :
Jak moje miasto jeździ z głową !
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Głównym organizatorem jest: Patronat honorowy: Partner:
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Szkoła Podstawowa im. ks. Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Ośrodek Szkolenia Kierowców
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Edukacyjny program społeczny „Jeżdżę z głową” Jeżdżę z głową Nasza drużyna Ankiety i deklaracje Ankiety i deklaracje.
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ?. KKKKKJHDFRD Nasza szkoła Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu, wzięła udział w programie edukacyjnym „Jeżdżę.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
BEZPIECZNA DROGA DZIAŁANIAREALIZOWANEW PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 15 W RADOMIU W ROKU 2015.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
Pacyna, Ośrodek Szkolenia KierowcówZespól Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pacynie.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
ROZLICZNIE za 2012 r. z działalności bezpieczeństwa ruchu drogowego Rzeszów, 24 stycznia 2013 r.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak prawidłowo poruszać się po jezdni
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
Zapis prezentacji:

„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c

Dlaczego powstał program „Je Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw drogowych, co wiąże się z poprawą stanu bezpieczeństwa na naszych drogach. Mniej było wypadków, mniej osób zabitych i rannych. Łącznie doszło do wypadków drogowych, w których zginęły osoby a osób odniosło obrażenia ciała*. Z raportu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury wynika, że chociaż w latach liczba zabitych rowerzystów zmalała o 54%, a liczba rannych rowerzystów o 45%, nadal jednak jest to 2 razy więcej niż średnio w krajach Unii Europejskiej. 72% wypadków z rowerzystami wydarza się w dzień, z czego ponad połowa w obszarach zabudowanych. Powyższe statystyki zmobilizowały Fundację Banku BGŻ, do przeprowadzenia wśród młodzieży gimnazjalnej badań sprawdzających ich poziom wiedzy na temat bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym oraz znajomość przepisów ruchu drogowego wprowadzonych w 2011 r. Z badań wynika, że choć 93% gimnazjalistów jeździ rowerem, tylko nieco połowa z nich zna przepisy ruchu drogowego odnoszące się do rowerzystów. Aż 18% gimnazjalistów z małych miejscowości miało wypadek na rowerze. Najczęstszą ich przyczyną jest nieostrożność i brak poszanowania innych uczestników ruchu drogowego. Czas to zmienić. Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny dla uczniów gimnazjów z małych miejscowości „Jeżdżę z głową”. Program ma przypomnieć podstawowe zasady ruchu drogowego oraz edukować w zakresie nowych praw, w celu zmiany młodych ludzi w (jeszcze bardziej) odpowiedzialnych użytkowników ruchu drogowego.

Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które już po raz drugi, uczestniczy w programie „Jeżdżę z głową” dla świadomych rowerzystów, zmotoryzowanych i pieszych. Do uczestnictwa w Programie, zostały wybrane dwie klasy. Klasa I „B”- opiekun Stanisław Kurzyp i klasa II „C”- opiekun Tadeusz Pancerz. Gimnazjaliści po realizacji 3 godzin zajęć według scenariuszy przekazanych przez organizatora jako eksperci ruchu drogowego rozpoczęli kampanię promującą przedstawione cele programu. W trakcie realizacji programu „Jeżdżę z głową” byliśmy współorganizatorami Dolnośląskiego Konkursu „Jestem bezpieczny w domu, w szkole i na drodze”. W ramach realizowanego przez naszą szkołę Programu w maju uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z funkcjonariuszem Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich. Młodzi gimnazjaliści sprawdzili swoją wiedzę, dotyczącą przepisów drogowych dla rowerzystów, rozwiązując test edukacyjny. Wyniki testu potwierdziły bardzo dobrą znajomość przepisów i młodzież przystąpiła do przeprowadzania Ankiet Eksperta Ruchu Drogowego wśród ząbkowiczan. Podczas przeprowadzania ankiet młodzież rozda mieszkańcom ulotki, odblaski i naklejki programu „Jeżdżę z głową”.

Klasa II c Klasa I b

Publiczne Gimnazjum nr 1 w Ząbkowicach Śląskich promuje Program "Jeżdżę z głową" W trakcie realizacji Programu „Jeżdżę z głową” byliśmy współorganizatorami Dolnośląskiego Konkursu „Jestem bezpieczny w domu, w szkole i na drodze”. Korzystając z tak dużej liczby uczestników (99 uczniów) zorganizowaliśmy kampanie promującą nasz Program. Przedstawiliśmy założenia i cele programu oraz rozdaliśmy broszury ze zmianami w przepisach ruchu drogowego dotyczące rowerzystów. Uczniowie realizujący program czynnie uczestniczyli w konkursie reprezentując naszą szkołę i pomagając w przeprowadzeniu konkursu szczególnie na torze przeszkód.

Spotkanie z funkcjonariuszem Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich W ramach realizowanego przez naszą szkolę programu „Jeżdżę z głową”, w dniu 23 maja, uczniowie klasy I „B” i II „C” uczestniczyli w spotkaniu z aspirantem Tomaszem Myślińskim funkcjonariuszem Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich. Pan aspirant przeprowadził prelekcję na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ze szczególnym uwzględnieniem rowerzystów. W sposób rzeczowy przedstawił zagrożenia w ruchu i skutki wynikające z niewłaściwych zachowań uczestników ruchu drogowego. Przypomniał jakie zasady powinien przestrzegać uczestnik ruchu drogowego. Omawiane też były zmiany w przepisach dotyczące rowerzystów. Pogadanki o takiej tematyce budzą w uczniach świadomość, że należy dbać o swoje bezpieczeństwo. Duże wrażenie na naszych uczniach wywarł film pt. „Masz jedno życie”.

Ankiety Eksperta Ruchu Drogowego wśród ząbkowiczan. Uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich przeprowadzili Ankiety Eksperta Ruchu Drogowego wśród ząbkowiczan. Podczas przeprowadzania ankiet młodzież rozdała mieszkańcom ulotki, odblaski i naklejki programu „Jeżdżę z głową”. Klasy zostały podzielone na grupy(klasa II c : dwie po 5 osób i trzy po 6 osób, klasa I b : cztery po 5 osób i jedna 6-cio osobowa). Na wykresach zostały przedstawione wyniki ankiet grupy 3 z klasy II c.

2. Pasem ruchu dla rowerów wydzielonym z powierzchni jezdni mogą się poruszać( poprawna odpowiedź B) 3. Rowerzysta ma prawo wyprzedzać wolno jadące samochody np. w korku ulicznym, z ich prawej strony jeśli:(poprawna odpowiedź A, C) 6. Każdy rowerzysta powinien dla własnego bezpieczeństwa jeździć(poprawne odpowiedzi A, C) 5. Rowerzyście zabrania się:(poprawna odpowiedź A, B, C)

7. Jak Pan/Pani ocenia sytuację dotyczącą bezpieczeństwa ruchu drogowego w swojej okolicy (poproś respondenta o ocenę w skali 1-5 gdzie 1 oznacza bardzo źle a 5 bardzo dobrze) 8. Każdy rowerzysta powinien mieć prawidłowo wyposażony rower, jeździć w odblaskowej kamizelce, posiadać przy sobie kartę rowerową (jeśli nie ukończył 18go roku życia). Czy w Pana/Pani okolicy to zobowiązanie jest przez rowerzystów przestrzegane i w jakim stopniu? 11. Który użytkownik drogi według Pana/Pani opinii najczęściej łamie przepisy ruchu drogowego w Pana/Pani okolicy? 10. Czy drogi w Pana/Pani okolicy są odpowiednio oświetlone? 9. Czy w swojej okolicy czuje się Pan/Pani bezpieczny/-na jako pieszy?

Mapa Problemów Drogowych Ankietowani wskazali kilka miejsc w których czują się niebezpiecznie. Kilka miejsc zostało przedstawionych na fotografiach i opisanych (w jaki sposób są niebezpieczne). Problemem jest także mała ilość przejść dla pieszych.

Skrzyżowanie ulicy Kłodzkiej z Kamieniecką. Na tym skrzyżowaniu często jest wymuszane pierwszeństwo przez kierowców samochodów.

Skrzyżowanie ulicy Powstańców Warszawy z Kusocińskiego. Codziennie rano gdy dzieci są zawożone przez rodziców do szkoły powstaje tu tzw. korek uliczny.

Skrzyżowanie ulicy Stefana Żeromskiego i Władysława Orkana.