* Rodzice nie traktują poważnie negatywnych przekazów zawartych w bajkach. * Dzieci po obejrzeniu scen przemocy i agresji przenoszą je później do świata realnego. * Odzywają się do innych i rozwiązują konflikty tak samo jak bohaterowie filmów, które oglądali. * Rodzice nie dostrzegają, że dzieci szybko się uczą – nawet wzorców negatywnych.
* Seria lalek Monster High firmy Mattel * Książeczki do czytania z symbolami czaszki, wampirów, potworów itp. * Gry np. karty „Piotruś” z symbolami j.w. * Ubrania, wisiorki, spinki do włosów dla dziewczynek z symbolem czaszki itp. * Gry komputerowe dla chłopców ze scenami agresji i przemocy
* W Monster High lansowane są pewne postawy wobec życia, które można uznać za szkodliwe: * Promują postawę YOLO – You Live Only Once – „żyje się tylko raz” - nakłaniającą do podejmowania zachowań ryzykownych bez zważania na konsekwencje. * „Lalki” tworzone są na wzór znanych potworów (zombi, wilkołak, córka wampira).
* „Lalki” – postaci z Monster High interesują się przede wszystkim modą, flirtowaniem, zakupami, chodzeniem do kosmetyczki, chodzeniem na imprezy, podglądaniem flirtów innych dziewczyn i chłopców, propagują jedzenie typu fast food. * Nadmiernie rozbudzają zainteresowania seksualne – nieadekwatne do wieku potencjalnych „klientek” czyli dziewczynek – lalki ubrane są w wynegliżowane stroje. * Pokazują wypaczone funkcjonowanie szkoły poprzez prymitywną rywalizację między uczniami.
* Sceneria filmów z Monster High jest niby bajkowa, co nie wywołuje poczucia lęku ale w świadomości dziecka zacierają się różnice pomiędzy światem dobra i zła. * Kilkuletnie dziewczynki poprzez symbole trupiej czaszki, która jest malutka np. z kokardką, trumienki do spania lalki – oswajają się z kulturą śmierci. * Dzieci poprzez zabawę takimi lalkami przestają widzieć brzydotę, zło i reagować na nie.
* Staramy się chronić nasze dzieci przed okrucieństwem świata, bezwzględnością i brzydotą. * Dążymy do tego, aby dzieciństwo było szczęśliwym okresem, pełnym jasnych i ciepłych wspomnień. * Zastanówmy się więc co kupujemy naszym dzieciom. * Czy chcemy, aby nasze córki przytulały do snu wychudzone, zielone zombi ??? * Czy chcemy, aby synowie wzorowali się na brutalnych wojownikach z gier komputerowych???
* Na podstawie artykułów w „Psychologia w szkole” 2014r : * „Świat młodzieżowych fascynacji” – Marcin Teodorczyk * „Straszyciółki Monster High czym bawią się nasze dzieci” – Aneta Paszkiewicz