* Rodzice nie traktują poważnie negatywnych przekazów zawartych w bajkach. * Dzieci po obejrzeniu scen przemocy i agresji przenoszą je później do świata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Advertisements

Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Hasło promujące życie bez agresji.
Obcy na ulicy i w sieci.
ZABAWKI.
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
GRY W ŚWIECIE KOMPETENCJI KOMPETENCJE W ŚWIECIE GIER
Uzależnienia a rozwój dziecka
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Witam Państwa!.
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Optymistyczne Przedszkole
CZAS WOLNY DZIECKA.
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Sztuczna Inteligencja
PORNOGRAFII MÓWIMY NIE . !.
CO TO JEST PORNOGRAFIA? Pornografia obejmuje przedmioty (teksty, rysunki, zdjęcia, filmy), które przedstawiają sceny erotyczne: zawierające treści nieprzyzwoite.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Coś co przeszkadza? Masz jakiś problem…?
Gry z przemocą Projekt edukacyjny
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Świat młodzieżowych fascynacji
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Tydzień Bibliotek Dziecięcych 22 – 26 września. Warszawska akcja czytania Pod koniec września w Warszawie odbył się Tydzień Bibliotek Dziecięcych. Nasze.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Uczymy innych Lekcja angielskiego dla rodziców. W czwartek 28 stycznia uczniowie klasy IV c postanowili wcielić się w role nauczycieli i przeprowadzili.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Twoje dziecko pokocha matematykę!. Czym jest Matlandia? nauka przez zabawę i interakcję medale, krótkie filmy oraz nagrody motywujące do rozwiązywania.
Czas wolny dawniej a dziś.
Prawa Dziecka. Każde dziecko powinno znać swoje prawa.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
Halloween. Halloween to zwyczaj związany z maskaradą i odnoszący się do święta zmarłych, obchodzony w wielu krajach nocą 31 października, czyli przed.
RESPECT – godność i szacunek
Internet i komputer – zagrożenia
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Świat wolny od nałogów !!!.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

* Rodzice nie traktują poważnie negatywnych przekazów zawartych w bajkach. * Dzieci po obejrzeniu scen przemocy i agresji przenoszą je później do świata realnego. * Odzywają się do innych i rozwiązują konflikty tak samo jak bohaterowie filmów, które oglądali. * Rodzice nie dostrzegają, że dzieci szybko się uczą – nawet wzorców negatywnych.

* Seria lalek Monster High firmy Mattel * Książeczki do czytania z symbolami czaszki, wampirów, potworów itp. * Gry np. karty „Piotruś” z symbolami j.w. * Ubrania, wisiorki, spinki do włosów dla dziewczynek z symbolem czaszki itp. * Gry komputerowe dla chłopców ze scenami agresji i przemocy

* W Monster High lansowane są pewne postawy wobec życia, które można uznać za szkodliwe: * Promują postawę YOLO – You Live Only Once – „żyje się tylko raz” - nakłaniającą do podejmowania zachowań ryzykownych bez zważania na konsekwencje. * „Lalki” tworzone są na wzór znanych potworów (zombi, wilkołak, córka wampira).

* „Lalki” – postaci z Monster High interesują się przede wszystkim modą, flirtowaniem, zakupami, chodzeniem do kosmetyczki, chodzeniem na imprezy, podglądaniem flirtów innych dziewczyn i chłopców, propagują jedzenie typu fast food. * Nadmiernie rozbudzają zainteresowania seksualne – nieadekwatne do wieku potencjalnych „klientek” czyli dziewczynek – lalki ubrane są w wynegliżowane stroje. * Pokazują wypaczone funkcjonowanie szkoły poprzez prymitywną rywalizację między uczniami.

* Sceneria filmów z Monster High jest niby bajkowa, co nie wywołuje poczucia lęku ale w świadomości dziecka zacierają się różnice pomiędzy światem dobra i zła. * Kilkuletnie dziewczynki poprzez symbole trupiej czaszki, która jest malutka np. z kokardką, trumienki do spania lalki – oswajają się z kulturą śmierci. * Dzieci poprzez zabawę takimi lalkami przestają widzieć brzydotę, zło i reagować na nie.

* Staramy się chronić nasze dzieci przed okrucieństwem świata, bezwzględnością i brzydotą. * Dążymy do tego, aby dzieciństwo było szczęśliwym okresem, pełnym jasnych i ciepłych wspomnień. * Zastanówmy się więc co kupujemy naszym dzieciom. * Czy chcemy, aby nasze córki przytulały do snu wychudzone, zielone zombi ??? * Czy chcemy, aby synowie wzorowali się na brutalnych wojownikach z gier komputerowych???

* Na podstawie artykułów w „Psychologia w szkole” 2014r : * „Świat młodzieżowych fascynacji” – Marcin Teodorczyk * „Straszyciółki Monster High czym bawią się nasze dzieci” – Aneta Paszkiewicz