WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Łomnicy
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Zapraszamy do gimnazjum
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
PEDAGOG SZKOLNY.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi ul.Ogrodowa 28a tel
Ul. Standego Łódź tel
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
im. gen. Władysława Andersa
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY

Z zadań realizowanych przez Szkołę Realizacja celów dydaktycznych Realizacja celów wychowawczych Dbałość o indywidualny rozwój ucznia

Cele organizowanych zajęć dodatkowych Eliminowanie trudności edukacyjnych Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań

Oddziały przedszkolne Język angielski Rytmika Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Zajęcia grafomotoryczne Rewalidacja indywidualna

Szkoła Podstawowa klasy I - III Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna Basen – nauka pływania Rewalidacja indywidualna Koło ortograficzne Język niemiecki Język rosyjski Zajęcia wychowania ekonomicznego

Szkoła Podstawowa klasy IV - VI Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: - z języka polskiego, - z matematyki Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna Rewalidacja indywidualna Koło ortograficzne Koło matematyczne

Koło historyczne Koło informatyczne Koło plastyczne Chór SKS Basen – nauka pływania, Zajęcia przygotowujące do sprawdzianu po szkole podstawowej

Gimnazjum Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Terapia logopedyczna Terapia pedagogiczna Zajęcia socjoterapeutyczne Zajęcia przygotowujące uczniów klas trzecich Gimnazjum do egzaminu Nauczanie indywidualne Rewalidacja indywidualna

Koło matematyczne Koło historyczne Koło biologiczne Koło geograficzne Koło biblijne Koło języka angielskiego Koło chemiczne Chór SKS Basen – nauka pływania Zajęcia dla uczniów klas trzecich, związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu

Formy zapobiegania dyskryminacji Wyrównywanie szans edukacyjnych Integracja uczniów: - wspólnie obchodzone uroczystości klasowe i szkolne, - wspólne wycieczki, zabawy, podejmowane działania, - tematyka godzin wychowawczych (tolerancja, wrażliwość na potrzeby innych osób, szczególnie słabszych lub będących w trudnej sytuacji), - zwracanie uwagi na mocne strony uczniów, „wykorzystywanie” ich w działaniu na rzecz całej klasy - tematyka zajęć edukacyjnych, - spotkania klas lub grup uczniów z pedagogami szkolnymi,

Reagowanie na niewłaściwe zachowania uczniów Promowanie prawidłowych postaw uczniów, np. plebiscyt popularności „Dziewczyna z klasą” i „Chłopak z klasą” Programy wychowawcze, np. „Przyjaciele Zippiego” Programy organizowane przez instytucje wspomagające wychowawczą rolę szkoły, np. „Odpowiedzialność karna młodzieży”

Wychowanie dzieci jest wspólnym zadaniem rodziców i nauczycieli Wspólnie staramy się wpływać na kształtowanie właściwych postaw i zachowań dzieci. Współpraca rodziców ze szkołą jest niezwykle istotna. Ważne jest, by współpraca ta opierała się na spójnych zasadach.

Nie ma reguł gwarantujących „mądre” wychowanie Istnieją różne style wychowawcze: styl styl rygorystyczny liberalny Najskuteczniejszą teorią wychowawczą jest teoria „złotego środka”

Dziecko powinno mieć: jasno określone zasady miłość rodziców rozsądną swobodę dyskretną kontrolę

Niektóre aspekty wychowania Budujmy u dzieci szacunek do szkoły jako instytucji, nauczycieli, kolegów i koleżanek. Kontrolujmy ile czasu dziecko przeznacza na naukę. Rozmawiajmy z dziećmi. Motywujmy dzieci do pracy. Kontrolujmy co robi w wolnym czasie. Dbajmy o współpracę ze szkołą. Włączajmy dzieci w obowiązki domowe.

W wychowaniu i ci, którzy wychowują i ci, którzy są wychowywani popełniają błędy, bowiem obie strony się uczą…

Dziękujemy Małgorzata Cebula- Jackowska Katarzyna Chylińska