WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Z zadań realizowanych przez Szkołę Realizacja celów dydaktycznych Realizacja celów wychowawczych Dbałość o indywidualny rozwój ucznia
Cele organizowanych zajęć dodatkowych Eliminowanie trudności edukacyjnych Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań
Oddziały przedszkolne Język angielski Rytmika Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Zajęcia grafomotoryczne Rewalidacja indywidualna
Szkoła Podstawowa klasy I - III Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna Basen – nauka pływania Rewalidacja indywidualna Koło ortograficzne Język niemiecki Język rosyjski Zajęcia wychowania ekonomicznego
Szkoła Podstawowa klasy IV - VI Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: - z języka polskiego, - z matematyki Terapia pedagogiczna Terapia logopedyczna Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna Rewalidacja indywidualna Koło ortograficzne Koło matematyczne
Koło historyczne Koło informatyczne Koło plastyczne Chór SKS Basen – nauka pływania, Zajęcia przygotowujące do sprawdzianu po szkole podstawowej
Gimnazjum Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Terapia logopedyczna Terapia pedagogiczna Zajęcia socjoterapeutyczne Zajęcia przygotowujące uczniów klas trzecich Gimnazjum do egzaminu Nauczanie indywidualne Rewalidacja indywidualna
Koło matematyczne Koło historyczne Koło biologiczne Koło geograficzne Koło biblijne Koło języka angielskiego Koło chemiczne Chór SKS Basen – nauka pływania Zajęcia dla uczniów klas trzecich, związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu
Formy zapobiegania dyskryminacji Wyrównywanie szans edukacyjnych Integracja uczniów: - wspólnie obchodzone uroczystości klasowe i szkolne, - wspólne wycieczki, zabawy, podejmowane działania, - tematyka godzin wychowawczych (tolerancja, wrażliwość na potrzeby innych osób, szczególnie słabszych lub będących w trudnej sytuacji), - zwracanie uwagi na mocne strony uczniów, „wykorzystywanie” ich w działaniu na rzecz całej klasy - tematyka zajęć edukacyjnych, - spotkania klas lub grup uczniów z pedagogami szkolnymi,
Reagowanie na niewłaściwe zachowania uczniów Promowanie prawidłowych postaw uczniów, np. plebiscyt popularności „Dziewczyna z klasą” i „Chłopak z klasą” Programy wychowawcze, np. „Przyjaciele Zippiego” Programy organizowane przez instytucje wspomagające wychowawczą rolę szkoły, np. „Odpowiedzialność karna młodzieży”
Wychowanie dzieci jest wspólnym zadaniem rodziców i nauczycieli Wspólnie staramy się wpływać na kształtowanie właściwych postaw i zachowań dzieci. Współpraca rodziców ze szkołą jest niezwykle istotna. Ważne jest, by współpraca ta opierała się na spójnych zasadach.
Nie ma reguł gwarantujących „mądre” wychowanie Istnieją różne style wychowawcze: styl styl rygorystyczny liberalny Najskuteczniejszą teorią wychowawczą jest teoria „złotego środka”
Dziecko powinno mieć: jasno określone zasady miłość rodziców rozsądną swobodę dyskretną kontrolę
Niektóre aspekty wychowania Budujmy u dzieci szacunek do szkoły jako instytucji, nauczycieli, kolegów i koleżanek. Kontrolujmy ile czasu dziecko przeznacza na naukę. Rozmawiajmy z dziećmi. Motywujmy dzieci do pracy. Kontrolujmy co robi w wolnym czasie. Dbajmy o współpracę ze szkołą. Włączajmy dzieci w obowiązki domowe.
W wychowaniu i ci, którzy wychowują i ci, którzy są wychowywani popełniają błędy, bowiem obie strony się uczą…
Dziękujemy Małgorzata Cebula- Jackowska Katarzyna Chylińska