XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Demokracja w szkole.
Advertisements

Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
realizacja VIII punktu
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Wyniki z ankiety.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Zasady Współczesnej Demokracji
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Demokracja.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Demokracja.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Jak działa demokracja w szkole?
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
i obywatelskich uczniów ”
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska

Demokracja w słowach, modzie i czynach - czyli co wpływa na rozwój demokratycznej szkoły i jak tego dokonać.

Demokracja - ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli). Obecnie powszechną formą ustroju demokratycznego jest demokracja parlamentarna. Gwarantem istnienia demokracji parlamentarnej jest konstytucja.

Demokracja w szkole jest stosowana podczas lekcji, w gazetce szkolnej, w statucie szkoły oraz przez samorząd i wolontariat. Także ważne sprawy, jak wybór członków samorządu, są załatwiane w sposób demokratyczny. Czy demokracja jest dobra dla wszystkich, czy dla jakiegoś węższego grona ludzi? Postaramy się dzisiaj odpowiedzieć na te pytania. (:

Demokracja w mowie? Jest to dość trudne pojęcie do omówienia, ale doskonale wiemy, że w państwie demokratycznym istnieje wolność słowa oraz brak większej cenzury. Czy w takim razie, jeśli szkoła zakazuje nam głoszenia swoich idei czy wyrażania swoich poglądów na niektóre sprawy, robi to wbrew prawu? W demokracji zdanie jednego jest równoważne ze zdaniem drugiego rozmówcy, dlatego właśnie wypada stosować kulturę wypowiedzi i nikomu nie przerywać ani nie obrażać jego zdania.

Zbiór zasad, czyli, w przypadku szkoły, kodeks ucznia, kodeks nauczyciela, statut szkoły czy inne zbiory zasad, są to reguły, których nie wolno łamać, bo istnieje za nie możliwość otrzymania kary. Gazetka szkolna również jest pismem zrodzonym z demokratycznych idei, myśli oraz chęci. Czy w takim razie wszystko, co jest złożone na piśmie, musi być akceptowane przez ogół? Dlaczego za nieprzestrzeganie zasad dostajemy uwagi, nagany czy inne kary?

Strój wieczorowy czy imprezowy różni się od tego w którym pójdziemy na basen czy lekcje wf-u, a mimo wszystko wielu uczniów woli przyjść do szkoły w dresach czy czasem obcisłych sukienkach, niż w ubraniach, które pozwolą im czuć się swobodnie. Wiele takich sytuacji zostaje odebranych przez rówieśników w sposób zabawny, komiczny. Ludzie często wyśmiewają się z osób, które nie stosują się do norm szkoły. Czy takie narzucanie norm przez rówieśników oraz często przez nauczycieli nie łamie zasad demokracji oraz konstytucji?

Samorząd Uczniowski, wolontariat, kluby zainteresowań, to są instytucje zbierające ogół jakichś ludzi. Czy taka instytucja stosuje się do praw obowiązujących w szkole i nie zagraża demokracji w szkole? Czy Samorząd Uczniowski albo wolontariat zapewnią lepszy start w przyszłe, dorosłe życie? Czy w klubach, np. z przedmiotu obejmującego wos, można dowiedzieć się czegoś więcej o demorkacji?

Wyniki ankiety: Na 100 uczniów, którzy wzięli udział w ankiecie:  97% uczniów wiedziało, co to demokracja i wskazało, co, według nich, jest dobre dla szkoły.  94% uczniów powiedziało, że nie kupuje gazetki tylko dlatego, że nie pisze ona o tematach ich interesujących, co pokazuje, że gazetka nie wyszła nigdy naprzeciw młodzieży naszej szkoły oraz nie stosuje się do demokratycznych zasad.  30% uczniów zaznaczyło odpowiedź, że samorząd uczniowski zawsze podejmuje decyzje sam i chcieliby to zmienić.  73 uczniów uważa, że w naszej szkole demokracja jest powszechnie stosowana. Wiemy zatem z tej ankiety, że większość młodzieży wie, co to demokracja i że dla dobra ogółu warto stosować się do zasad w niej panujących. Wielu z uczniów chce wiedzieć o tym więcej i brać udział w akcjach propagujących demokrację i tolerancję oraz mieć szansę ingerowania w rzeczy dziejące się w naszej szkole.