DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
Debata 03 kwietnia 2013r. Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Kamila Misiura i Justyna Biłas.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Debata szkolna : ` ` Czy potrafie powiedziec - Nie? . Estera Binert,
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PRZEBIEG DEBATY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
UCZESTNICY DEBATY: Szymon Fuja – I A Martyna Nowak - I B
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Szymon Chudziak, kl. 3C Michał Łuba,kl. 2B. Z wykresu wynika, że nasi gimnazjaliści w 78 % uważają debaty za dobrą formę uczestnictwa młodzieży w.
Dyrektor I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
Wyniki z ankiety.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Gimnazjum w Nowym Dworze
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Wybory w ZS1. Wszystko zaczęło od… Rozgłośnienia akcji poprzez:  Plakaty  Gazetki  Media Szkolne.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego I Społecznego Gimnazjum im. Mikołaja Reja w Kielcach: kl. III gimn. XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży MARSZAŁEK DEBATY: OLGA STOKOWIEC SEKRETARZ DEBATY: MAGDALENA JAŚKOWSKA XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY debata ogniskuje wokół jednozdaniowego hasła- tezy mówcy propozycji i opozycji zabierają głos na przemian każdy mówca ma maksymalnie pięć minut na przemówienie debatę zaczyna mówca propozycji, kończy mówca opozycji XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY po każdej rundzie (tj. przemówieniu mówcy propozycji i opozycji) prawo do głosu przysługuje publiczności osoba, która chce zadać pytanie, podnosi rękę i wstaje- wówczas marszałek debaty udziela jej głosu XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY MARSZAŁEK: jest gospodarzem debaty obwieszcza początek i koniec dyskusji zarządza głosowanie udziela głosu ma prawo odebrać głos każdemu mówcy oraz- w wypadku szczególnym- wyprosić z sali osobę zachowującą się niewłaściwie XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY SEKRETARZ: informuje mówców- za pomocą przygotowanych kartek- o czasie, jaki pozostał do końca wystąpienia przeprowadza głosowanie i przelicza głosy XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży ZASADY DEBATY GŁOSOWANIE Głosowanie zostanie przeprowadzone poprzez zmianę miejsc wśród publiczności propozycji i opozycji przez te osoby, które w trakcie dyskusji zmieniły swoje zdanie co do poparcia postawionej tezy. XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży TEZA DEBATY: Samorząd Uczniowski powinien mieć nieograniczoną możliwość inicjatywy i podejmowania kreatywnych działań przy marginalnej roli opiekuna. XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży MÓWCY PROPOZYCJA: Katarzyna Gruba Julia Kołosowska Piotr Biesaga OPOZYCJA: Joanna Bednarska Stanisław Dawidowicz Marta Dudek XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

„Pani Marszałek, Pani Sekretarz, szanowni zebrani…” XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Dziękujemy za uwagę. XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży