NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Ja i moje miasto jeżdżę bezpiecznie.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
Prędkość i hamowanie.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Jak moje miasto jeździ z głową !
SPRAWDŹ SIĘ! Przed Tobą test składający się z 15 pytań. Do każdego pytania są podane 3 odpowiedzi A,B,C, z których tylko jedna jest prawidłowa. Kliknij.
Autorka: Sylwia Palonek
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
PAMIĘTAJ ! Bądź widoczny i uważny na drodze SZTANISŁAWA ZIELIŃSKA Konsultant ds. BRD
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Podczas wykonywania manewrów na drodze
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Komenda Powiatowa Policji w Mońkach
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ?. KKKKKJHDFRD Nasza szkoła Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu, wzięła udział w programie edukacyjnym „Jeżdżę.
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
WYMIJANIE, OMIJANIE I WYPRZEDZANIE.
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Chodel Józefów nad Wisłą Karczmiska Łaziska Opole Lubelskie Poniatowa Wilków Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa w Powiecie Opolskim 2015 Komenda Powiatowa Policji.
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GORZOWIE WLKP. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO W 2014r. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Pacyna, Ośrodek Szkolenia KierowcówZespól Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pacynie.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Warszawa, 22 marca 2017 r.. Prawo w praktyce. Wnioski z kontroli autokarów i innych pojazdów pasażerskich.
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
Zapis prezentacji:

NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu BEZPIECZEŃSTWO NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu

Z porównania wskaźników statystycznych wynika, że największe ryzyko śmierci w całym transporcie występuje w ruchu drogowym. Natomiast jednym z podstawowych wskaźników określających poziom zagrożenia na drogach jest ilość powstających wypadków drogowych i ginących na drogach osób. Wśród zagadnień mających największy wpływ na poziom zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym w naszym województwie, głównymi problemami są niechronieni uczestnicy dróg oraz alkohol u kierujących. Istniejące zagrożenie zmusza Policję do podejmowania różnorodnych działań w celu ograniczenia ilości zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Stąd też w marcu 2013r Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu opracował i wdrożył do realizacji „Program poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego woj. Opolskiego”. Program jest wewnętrznym programem resortowym i służy do realizacji celów Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2013 – 2020. W ramach programu została opracowana również multimedialna mapa zdarzeń drogowych ze skutkiem śmiertelnym, która znajduje się na stronach internetowych KWP w Opolu.

Ogólna liczba zdarzeń drogowych w latach 2011 - 2013

Trzeźwość kierujących w latach 2011 - 2013

Badania stanu trzeźwości przeprowadzone przez Policjantów Ruchu Drogowego w latach 2009 - 2013

Ofiary wypadków wśród pieszych użytkowników dróg w latach 2011- 2013

OFIARY WYPADKÓW WŚRÓD POZOSTAŁYCH NURD (ROWERZYŚCI, MOTOROWERZYŚCI I MOTOCYKLIŚCI) W LATACH 2011- 2013

Piesi jako sprawcy wypadków drogowych w latach 2011- 2013

W większości piesi giną z winy innych użytkowników dróg. Wśród przyczyn wypadków należy wymienić: nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu; nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych; niedostosowanie prędkości; nieprawidłowe cofanie; nieprawidłowe omijanie; nieprawidłowe wyprzedzanie. Ofiarami są najczęściej osoby powyżej 60 roku życia. ! Wiele ofiar mogłoby do dziś cieszyć się zdrowiem, gdyby kierowało się zasadą ograniczonego zaufania.

„Z wiekiem przychodzą ostrożność i rozwaga”. Ale też przychodzą: osłabienie wzroku i słuchu, choroby i liczne dolegliwości w tym sercowe, powodujące omdlenia czy chwilową utratę świadomości, spowolnienie refleksu, kłopoty ruchowe i niepełnosprawność.

przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach, Do wypadków z udziałem pieszych dochodzi najczęściej na: przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach, chodnikach i drogach dla pieszych, poboczach, przystankach komunikacji publicznej.

Nie można liczyć, że każdy kierowca nas zauważy, dostosuje prędkość, zatrzyma się przed skrzyżowaniem. Poruszanie się zgodnie z przepisami ruchu drogowego to jeszcze za mało, potrzebna jest także ostrożność, uwaga i umiejętność przewidywania. Przed przejściem dla pieszych należy się na chwilę zatrzymać i rozejrzeć. Z kierowcą nadjeżdżającego pojazdu najlepiej nawiązać kontakt wzrokowy, wtedy możemy mieć pewność, że nas zauważył. Zbierane od wielu lat dane statystyczne wykazują, że najbardziej niebezpieczną dla pieszych porą dnia jest wieczór, natomiast porą roku - jesień.

Przykłady działań prowadzonych przez Policję w celu poprawy bezpieczeństwa NURD:

Mobilna kamera Straży Miejskiej w Opolu wykorzystywana do działań związanych z Bezpieczeństwem Ruchu Drogowego, np.: Czerwone światła na skrzyżowaniach, Bezpieczna droga do szkoły, Rejestracja zachowań wszystkich uczestników ruchu w obrębie skrzyżowań.

Będziesz widoczny - ocalisz życie ROWERZYŚCI

ODBLASKI MOGĄ OCALIĆ NAM ŻYCIE !

ROWERZYŚCI

PIESI

Proponowane przez Policję bezpieczne przejście zostało wybudowane w Opolu na ul. Sosnkowskiego.

Głównym założeniem było zapewnienie bezpieczeństwa NURD podczas przekraczania ulicy o kilku pasach ruchu, ale …

Samo przejście w godzinach wieczorowo – nocnych, w okresach jesienno zimowych stało się przejściem niebezpiecznym, gdyż nie ma ono dodatkowego oświetlenia, a oświetlenie latarni ulicznych nie wystarcza aby oświetlić przejście musi być ono doświetlone . Przykładem prawidłowego oświetlenia przejścia dla pieszych jest …

… Przejście przy ul. Częstochowskiej, gdzie oświetlenie gwarantuje bezpieczeństwo pieszym. Zastosowanie innej barwy światła oświetlającego przejście niż w oświetleniu latarni ulicznych daje widoczną poświatę, a pieszych na przejściu widać.

Kolejnym elementem budzącym wątpliwości związane z bezpieczeństwem NURD jest wybudowanie w ramach tego samego projektu na ulicy Sosnkowskiego przejazdu dla rowerzystów, oddalonego od wspomnianego przejścia dla pieszych o ok.100m. W tym wypadku rowerzyści przejeżdżać mogą przez cztery pasy ruchu, a w osi jezdni wyjeżdżają zza płotu rozdzielającego jezdnie, co stanowi zagrożenie dla nich samych oraz kierowców. Z przejazdu dla rowerzystów zaczęli też korzystać piesi.

Sam przejazd dla rowerzystów powinien być usytuowany, albo przy wybudowanym przejściu dla pieszych (byłby dalej elementem istniejącego ciągu pieszo – rowerowego), lub najwłaściwszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie przejazdu dla rowerów do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną o następne 100 metrów. Byłby to przejazd całkowicie bezpieczny, a na dzień dzisiejszy zostało wybudowane kolejne kolizyjne i niebezpieczne miejsce w Opolu, które może generować wypadki drogowe w sezonach rowerowych.

Kolejne przejście dla pieszych, które nie jest w żaden sposób oświetlone, Opole ul. Sobieskiego, przy cmentarzu. Zaznaczyć należy, że jest to również ciąg pieszo - rowerowy.

Opole ulica Rataja, skrzyżowanie z ulicą Oleską.

Innymi niebezpieczeństwami, które stanowią poważny problem są np Innymi niebezpieczeństwami, które stanowią poważny problem są np. zaniedbane oraz słabo widoczne dla kierowców krawężniki azyli dla pieszych. Przykładem może być samo centrum Opola ul. Ozimska.

Dziękuję za uwagę 29