Zadanie na dobry początek *. Pytanie kluczowe: Czy łatwiej wbić gwóźdź za pomocą lekkiego czy ciężkiego młotka w deskę dębową? *

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
T: Oddziaływania grawitacyjne
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Testy semestralne w naszej szkole!
Ćwiczenia 1 Kompletna klapa
Cele lekcji: Poznanie poglądów Arystotelesa na ruch ciał i ich spadanie. Poznanie wniosków wynikających z eksperymentów Galileusza. Wykazanie, że spadanie.
Środek ciężkości i środek masy
„Zero” tolerancji dla przemocy
ocenianie, które pomaga się uczyć
Profesjonalizacja branży eventowej
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Temat: Muzyka starożytnej Grecji i Rzymu.(str )
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Usiądź wygodnie i przeczytaj tę wiadomość.
Ocenianie Kształtujące
Jak uczyć się skutecznie?
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
Moduł 7 Zarządzanie Finansami.
Segreguję i Ziemię ratuję!
Szybkość reakcji człowieka
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
DZIURY W PŁOCIE Reszka.
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
339.Z jaką prędkością spadłoby na powierzchnię Ziemi ciało puszczone swobodnie z wysokości równej jej promieniowi? Znamy przyspieszenie ziemskie g=10m/s.
Temat lekcji: Praca w polu grawitacyjnym
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Jak zapalić zapałkę w stanie nieważkości?
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
7 nawyków lidera.
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
Dynamika punktu materialnego
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?
Paragraf 1.2 Siła ciężkości Co to jest nanosekunda?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Siły ciężkości i sprężystości.. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej na nią siły. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Skąd człowiek czerpie energię ? 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Budowa fizyczna i chemiczna kości.
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zdobądź zamek Króla Maszyn prostych. 1.
Kurs - OK zeszyt.
Usiądź wygodnie i przeczytaj tę wiadomość.
1.
Przeciążenie i nieważkość
Woda - największy skarb na Ziemi
Imię i nazwisko nauczyciela
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Zadanie na dobry początek *

Pytanie kluczowe: Czy łatwiej wbić gwóźdź za pomocą lekkiego czy ciężkiego młotka w deskę dębową? *

Autor: Agnieszka Jastrzębska Opis wykonania: Weźcie po 10 gwoździ, deskę i młotek. Zważcie swoje młotki. Zajmijcie miejsce wskazane przez nauczyciela. i wbijajcie przez 2 minuty, za pomocą młotka gwoździe w deski. *

Karta pracy Doświadczenie nr1 Numer młotka Masa młotkaNiepewność pomiaru wagi Ilość gwoździ 1 2

Wymień się spostrzeżeniami ze swoim kolegą Wniosek z doświadczenia: Uzupełnij zdanie: Istnieje ………pomiędzy masą młotka a ilością wbitych gwoździ

Zapiszcie temat lekcji w zeszycie przedmiotowym: Temat: Tworzymy obraz siły ciężkości.

Cele lekcji: dowiem się, jak działa siła ciężkości porównam działanie siły ciężkości na Ziemi i w nieważkości na np. Księżycu rozpoznam w sytuacjach życia codziennego działanie siły ciężkości Kryteria sukcesu: potrafię wskazać 3 przykłady działania siły ciężkości w życiu codziennym wiem w jaki sposób porównać działanie siły ciężkości na Ziemi i w nieważkości gdy siła ciężkości nie działa

Metafora siły ciężkości Podzielcie się na zespoły zgodnie ze wskazówkami nauczyciela Wykonajcie kolaż na wylosowany temat w czasie 20 minut “Jak sobie wyobrażacie życie na Ziemi bez grawitacji I gdyby była niewiarygodnie duża np. sytuację, w której człowiek stara się np. podlać kwiatki w ogrodzie, prasować ubrania w domu, czy nosić wiaderko na budowie” Przykłady tematów: praca w domu: prasowanie, sprzątanie praca na budowie: podnoszenie, wbijanie praca w ogrodzie: sadzenie, podlewanie

Podyskutujmy o wykonanych obrazach Co przedstawia wasz obraz? Czym się różnią obrazy życia w dużej grawitacji i małej grawitacji? Zobacz jak zachowuje się człowiek, który próbuje na budowie podnieść wiaderko kiedy nie ma grawitacji i wtedy kiedy grawitacja jest bardzo duża. Od czego zależą te różnice?

Kiedy trudniej wbić gwóźdź na Ziemi bez grawitacji czy przy bardzo dużej grawitacji?

Jak można zastosować siłę ciężkości w życiu codziennym?

Wykorzystanie siły ciężkości do produkcji zabawek hQY0ZiQWI8http:// hQY0ZiQWI8 6LQ8TpB_fvc

Taką zabawkę możecie wykonać samodzielnie Grawitacyjna huśtawka u7OwGkWqrk

Projekt końcowy cyklu lekcji o sile grawitacji eIJVthvZNdk

Pytanie sprawdzające Czy łatwiej prasować ciężkim czy lekkim żelazkiem w warunkach ziemskich?

Na dzisiejszej lekcji nauczyłem się, że ….. Zrozumiałem, że …..... Najtrudniejsze dla mnie było …. Moje pytanie po lekcji ….

Praca domowa Wyszukaj w dostępnych Ci źródłach informacji definicję pojęcia siły ciężkości oraz zapisz definicję w zeszycie.