Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Advertisements

,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Ekonometria Menedżerska I
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji II
Specjalność Analiza danych 2009 Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Ekonomika procesów logistycznych
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Ekonometria menedżerska I
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu   Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu   Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu   Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu   Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu   Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Wydział Zarządzania Kierunek: Finanse i Rachunkowość Biznesu Specjalność: OPERACJE FINANSOWE FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH Koordynator: dr hab. Marta Kluzek.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Studia II stopnia. KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Specjalność: Controlling Katedra Rachunkowości Katowice, r.
Studia miejskie i regionalne
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
Zarządzanie międzynarodowe
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Specjalność: Finanse zatrudnienia
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Specjalność: Finanse zatrudnienia
ZARZĄDZANIE FUNDUSZAMI INWESTYCYJNYMI
Zapis prezentacji:

Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując na najnowszych osiągnięciach teorii i rozwiązaniach praktycznych, uwzględniając potrzeby zarówno regionalnej, jak i globalnej gospodarki, wychowując studentów na ludzi społecznie odpowiedzialnych, otwartych, o szerokich horyzontach. Więcej:

Ekonomia Koncepcja kształcenia na kierunku ekonomia Studia II stopnia na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania w UMK w Toruniu na kierunku ekonomia kończą się tytułem zawodowym magistra. Obejmują cztery semestry zajęć dydaktycznych, co odpowiada 120 punktom ECTS. Celem kształcenia na tym kierunku jest przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych dla wykonywania zawodu ekonomisty. Kierunek studiów umiejscowiony jest w obszarze nauk społecznych a kształcenie odbywa się według profilu ogólnoakademickiego.

Ekonomia Koncepcja kształcenia na kierunku ekonomia Najważniejsze efekty kształcenia na kierunku ekonomia wynikające z zakresu wiedzy to: ­ rozumienie i identyfikacja procesów ekonomicznych oraz istniejących relacji między naukami ekonomicznymi a innymi obszarami nauk społecznych; - posiadanie pogłębionej wiedzy o strukturach społeczno-ekonomicznych i występujących w nich instytucjach na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym; - znajomość i zrozumienie metod i narzędzi właściwych dla nauk ekonomicznych, które pozwalają opisywać struktury i instytucje społeczno- ekonomiczne, a także procesy i relacje służące wyjaśnianiu i interpretacji zaawansowanych badań ekonomicznych; - korzystanie z wiedzy o normach i regułach prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych w zakresie zdarzeń o charakterze społeczno-ekonomicznym zachodzących w podmiotach gospodarczych, gospodarce narodowej i wszelkich jej instytucjach; - posiadanie odpowiednio pogłębionej wiedzy o teoriach opisujących struktury społeczno-ekonomiczne oraz o rozwoju tych teorii.

Ekonomia Koncepcja kształcenia na kierunku ekonomia Efekty kształcenia w zakresie umiejętności w procesie edukacji studentów ekonomii to: - krytyczne analizowanie złożonych zjawisk ekonomiczno-społecznych oraz związków zachodzących między nimi; - posiadanie umiejętności selekcji niezbędnych informacji pochodzących z różnorodnych źródeł do przeprowadzenia analizy złożonych procesów ekonomicznych oraz umiejętność prawidłowego wyciągania wniosków; - znajomość metod prognozowania procesów i zjawisk gospodarczych z wykorzystaniem właściwych narzędzi dla nauk ekonomicznych; samodzielne identyfikowanie problemów badawczych i zawodowych oraz poszukiwanie ich rozwiązań, przewidywanie konsekwencji zastosowanych koncepcji w oparciu o różne nurty teorii ekonomii i polityki gospodarczej; - posiadanie umiejętności przygotowania pracy magisterskiej w zakresie ekonomii, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych źródeł oraz metod badawczych niezbędnych do rozwiązania określonego problemu; - znajomość języka angielskiego na poziomie B 2+ (Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) oraz posiadanie umiejętności wystąpień ustnych w języku angielskim.

Ekonomia Koncepcja kształcenia na kierunku ekonomia Absolwent WNEiZ UMK w Toruniu w zakresie kompetencji społecznych posiada następujące cechy: - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz konieczność stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych; - posiada umiejętność współdziałania i pracowania w większej lub mniejszej grupie, przyjmując różne zadania do wykonania, wykazując komunikatywność, sumienność i wytrwałość; - jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy własnej i osób z otoczenia zawodowego, a także właściwie postępuje w stanach zagrożenia; - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, spełnia warunki społecznej odpowiedzialności biznesu oraz etyki zawodowej i życiowej.

Ekonomia Koncepcja kształcenia na kierunku ekonomia Absolwent kierunku ekonomia Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu posiada przygotowanie do : - podjęcia studiów III stopnia; - podjęcia pracy w podmiotach gospodarczych w instytucjach różnych szczebli w gospodarce narodowej i jednostkach samorządu terytorialnego; - pracy w instytutach badawczych z zakresu ekonomii, jednostkach resortowych, w konsultingu ekonomicznym i doradztwie; - prowadzenia własnej działalności gospodarczej, konsultingowej i doradczej.

Ekonomia Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia Razem godzinRazem WykładĆwiczeniaECTS Moduł kształcenia - Business English Egzamin 0302,0 Moduł kształcenia - zajęcia ogólnouczelniane lub prowadzone na innym kierunku studiów Zaliczenie 4504,0 BHP Zaliczenie 000 Wnioskowanie statystyczne w ekonomii Egzamin 15 5,0 Makroekonomia Egzamin 30 8,0 Prawo gospodarcze Zaliczenie 3004,0 Ekonometria i prognozowanie procesów gospodarczych Egzamin 15 5,0 Ekonomia menedżerska Egzamin 15 5,0 Historia myśli ekonomicznej Egzamin 30 05,0 Seminarium magisterskie Zaliczenie ,0 Ekonomia matematyczna Zaliczenie 15 4,0 Gospodarowanie kapitałem ludzkim Egzamin 15 5,0 Rynek kapitałowy i finansowy Egzamin 3005,0 Ekonomia międzynarodowa Egzamin 30 8,0 Studia stacjonarne II stopnia Uchwała Rady Wydziału z dnia r. (z późn. zmianami) Program kształcenia – ekonomia Przedmioty wspólne dla wszystkich specjalności - treści podstawowe i kierunkowe Więcej:

Specjalność: Analityka gospodarcza Ekonomia

Dlaczego Analityka Gospodarcza?  zapewnia bardzo dobrą znajomość zagadnień ekonomicznych  daje przewagę konkurencyjną w postaci znajomości metod ilościowych i symulacji komputerowych w ekonomii  wpisuje się w zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów potwierdzone przez rosnącą liczbę stanowisk analitycznych w polskich przedsiębiorstwach

Ekonomia

Dlaczego Analityka Gospodarcza?  na studiach magisterskich o specjalności Analityka Gospodarcza studenci zdobędą umiejętność w zakresie analitycznego podejścia do rozwiązywania problemów gospodarczych  szczególny nacisk położony zostanie na zdolność analitycznego myślenia w połączeniu z wykorzystaniem nowoczesnych metod ilościowych i technik informatycznych

Ekonomia Dlaczego Analityka Gospodarcza?  student nabywa umiejętność efektywnego wykorzystywania wewnętrznych i zewnętrznych informacji rynkowych, monitoringu oraz optymalizacji procesów biznesowych, poprawnej analizy danych  dobrą pozycję na rynku pracy z pewnością zapewni umiejętność prognozowania zjawisk ekonomicznych w sferze otoczenia przedsiębiorstwa oraz posługiwania się formalnymi metodami analiz ilościowych i technikami informatycznymi

Ekonomia Dlaczego Analityka Gospodarcza?  absolwenci specjalności przygotowani są do podjęcia pracy w charakterze ekonomisty, specjalisty analityka gospodarczego w przedsiębiorstwach oraz korporacjach, eksperta analizy procesów makroekonomicznych, specjalisty w zakresie przetwarzania danych statystycznych oraz analityka finansowego w różnych instytucjach finansowych

Ekonomia Analityka gospodarcza Możliwość podjęcia zatrudnienia na prestiżowym oraz dobrze płatnym stanowisku:  NBP  Banki komercyjne, inwestycyjne oraz ich centrale  Instytucje finansowe, w tym fundusze inwestycyjne  Instytucje ubezpieczeniowe  Doradztwo inwestycyjne  Korporacje o zasięgu międzynarodowych i krajowym  Instytucje naukowo-badawcze w kraju i zagranicą  Przedsiębiorstwa, które potrzebują osób ze znajomością metod ilościowych

Ekonomia Przedmioty na specjalności Nazwa przedmiotu Prowadzący Wykład + ćwiczenia (godziny) Systemy informatyki gospodarczej i rachunkowości Dr Barbara Jaskólska15+30 Metody ilościowe w zarządzaniu projektem Dr Dorota Górecka15+30 Ekonometria stosowana Prof.dr hab. Magdalena Osińska15+15 Matematyka finansowa Dr Witold Orzeszko15+15 Ekonometria finansowa Prof.dr hab. Magdalena Osińska30+15 Metody analizy przestrzennych zjawisk ekonomicznych Prof.dr hab. Elżbieta Szulc15+15 Analiza gospodarcza i prognozowanie koniunktury Prof.dr hab. Joanna Bruzda15+15 Symulacje systemów ekonomicznych Prof.dr hab. Tadeusz Kufel0+15

Ekonomia Analityka gospodarcza Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:  ma szeroką wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych oraz o relacjach nauk ekonomicznych z innymi obszarami nauk społecznych  ma pogłębioną wiedzę o rodzajach relacji ekonomiczno-społecznych występujących w poszczególnych strukturach społeczno  zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla nauk ekonomicznych, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczno- ekonomiczne, procesy w nich zachodzące, a także relacje między nimi, zna metody i narzędzia służące do zaawansowanych rodzajów badań ekonomicznych

Ekonomia Analityka Gospodarcza Efekty kształcenia w zakresie umiejętności :  umie krytycznie analizować złożone zjawiska ekonomiczno społeczne oraz związki między nimi  umie praktycznie wykorzystać wiedzę do rozwiązywania złożonych problemów mikroekonomicznych i makroekonomicznych  umie interpretować dane mikro i makro ekonomiczne, weryfikować je w oparciu o wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych oraz korzystać z różnorodnych źródeł danych ekonomicznych  potrafi prognozować procesy i zjawiska gospodarcze z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla nauk ekonomicznych  potrafi samodzielnie identyfikować problemy badawcze i zawodowe oraz poszukiwać ich rozwiązania  umie interpretować dane ekonomiczne oraz korzystać ze źródeł danych ekonomicznych

Ekonomia Analityka Gospodarcza Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:  dążenie do rozwoju: jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; widzi potrzebę ciągłego doskonalenie się i podnoszenia kompetencji zawodowych; zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia  analityczne myślenie: samodzielnie i efektywnie pracuje z dużą ilością danych, dostrzega zależności i poprawnie wyciąga wnioski posługując się zasadami logiki; potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania  komunikatywność: skutecznie przekazuje innym osiągnięcia ekonomii w zrozumiały sposób; dostosowuje poziom i formę prezentacji do potrzeb i możliwości odbiorcy; rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć ekonomii

Ekonomia Analityka Gospodarcza Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:  wytrwałość i konsekwencja: pracuje systematycznie i ma pozytywne podejście do trudności stojących na drodze do realizacji założonego celu; dotrzymuje terminów; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter praca zespołowa: nawiązuje i utrzymuje długotrwałą i efektywną współpracę z innymi; dąży do realizacji celów zespołu poprzez odpowiednie zaplanowanie i organizację pracy swojej i innych; motywuje współpracowników do zwiększenia wysiłku w celu osiągnięcia założonych celów  samodzielność: w pełni samodzielnie realizuje uzgodnione cele, podejmując samodzielne i czasami trudne decyzje; potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze  kreatywność: myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań

Ekonomia Analityka gospodarcza Działalność kół naukowych Koło Naukowe Praktycznych Umiejętności Biznesowych Koło Naukowe Optymalizacji Decyzji i Systemów ERP

Ekonomia