Odczytywanie danych diagramów i tabel. Opracowanie: Katarzyna Rutkowska
Instrukcja dla ucznia. 1. Przed Tobą do wykonania zadania związane z odczytywaniem danych z diagramów i ich interpretowaniem. 2. Wykonaj zadania na kartkach i do każdego diagramu zapisz odpowiedzi. 3. Po wykonaniu zadań z poszczególnych diagramów sprawdź ich poprawność na kolejnym slajdzie. 4. Za poprawne odpowiedzi przyznaj odpowiednio po 2 punkty.
Zadanie 1. Dochód trzech firm reklamowych w latach w tys. zł ART PROJEKT NEW Jaki był dochód firmy ART w 2003r? 2. Której firmy dochody stale rosły w latach ? 3. Jaki był łączny dochód firmy NEW w latach ? 4. Jaki był łączny dochód tych trzech firm w roku 2002r? 5. Ile razy większy był dochód firmy ART niż firmy NEW w 2000r? 6. O ile większy był dochód firmy ART od firmy PROJEKT w 2004r?
Zadanie1 Odpowiedzi: tys. zł 2. PROJEKT tys. zł tys. Zł 5. 3 razy 6. Dochód był większy o 35 tys. zł
Zadanie 2 Liczba punktów w rajdzie samochodowym na kolejnych punktach kontrolnych drużyn ze Szczecina i Malborka. 1. Ile punktów zdobyła drużyna ze Szczecina o godzinie11:00? 2. O której godzinie drużyna z Malborka zdobyła najwięcej punktów? 3. O której godzinie obie drużyny zdobyły po tyle samo punktów? 4. O której godzinie drużyna z Malborka zdobyła więcej punktów od drużyny ze Szczecina? 5. O ile punktów więcej zdobyła drużyna ze Szczecina od drużyny z Malborka o godzinie12:00? 6. Ile punktów w tym rajdzie zdobyła drużyna ze Szczecina?
Zadanie 2 Odpowiedzi: : : :00 i 15:00 5. O 30 punktów więcej punktów.
Zadanie 3 Popularność uprawianych dyscyplin sportowych w szkole podstawowej w Jaworniku. 1. Która dyscyplina jest najbardziej popularna? 2. Jakie dyscypliny uprawia mniej niż 50 osób? 3. Ile razy bardziej popularne jest pływanie niż bieganie? 4. O ile więcej osób uprawia jazdę na rowerze od pływania? 5. W szkole w Jaworniku uczy się 241 uczniów. Ile osób nie uprawia koszykówki? 6. Czy w tej szkole są osoby, które nie uprawiają żadnego sportu?
Zadanie 3 Odpowiedzi: 1. Koszykówka. 2. Bieganie, siatkówka, pływanie razy bardziej 4. O 24 osoby wiecej Tak.
Instrukcja dla ucznia. Teraz podlicz zdobyte punkty i sprawdź, jak Ci poszło? Liczba punktówOcena poniżej 18 Spróbuj jeszcze raz!