Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Advertisements

Metody kompresji A-V. Podziały Pierwsze podejścia do kompresji A-V – redukcja bitów Dzisiejsze podziały: – Obraz, dźwięk – Stratna, bezstratna – Bitrate.
Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Kompresja danych.
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
dotyczące plików graficznych
UTK Zestaw III.
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
1 Osadzanie dźwięku Interaktywne dokumenty WWW Adam Czarnecki.
Różnice pomiędzy formatem GIF a JPG
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Budowa Komputera.
Skanery Autor: Maciej Koba.
Kompresja danych.
Nowe formaty kompresji wideo
Sposób zmniejszenia wielkości plików cyfrowych (głos, tekst, grafika, ruchome sekwencje obrazowe) dla efektywnego wykorzystania przestrzeni pamięciowej.
KOMPRESJA DANYCH Marek Dyoniziak.
KOMPRESJA DANYCH DAWID FREJ. Kompresja danych Kompresja danych - polega na zmianie sposobu zapisu informacji w taki sposób, aby zmniejszyć redundancję
AUTORZY: Paulina Pluta kl. 3c Agata Łoboda kl.3c
Kasia Sobiło i Kornelia Szydłowska
Kompresja danych Autorzy: Pamela Sobczak i Natalia Buchcik Klasa IIIc
Technologia informacyjna
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Reprezentacja danych nieliczbowych w komputerze
Co to jest TIK?.
Typy kompresji. Kompresja plików graficznych.
Jak to działa??? KINO DOMOWE.
Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja
Warsztaty filmowe
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Autor: Justyna Radomska
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Nośniki informacji i akcesoria komputerowe
Obróbka audio / video Podstawy cyfrowej edycji audio i video na potrzeby prostego filmu opracowanie Paweł Augustynek-Halny.
-wyszukiwanie informacji.
Formaty zdjęć.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
MULTIMEDIALNE CENTRUM ROZRYWKI DLA CAŁEJ RODZINY
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Formaty Plików Wideo Kamil Łuczka.
Przygotował: Kamil Feliszewski
Animacja na stronie internetowej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
KARTY DŹWIĘKOWE.
Montaż nieliniowy – montaż materiału obrazowego i dźwiękowego przy użyciu komputera, umożliwiający dostęp do każdego fragmentu materiału w dowolnym momencie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Adam Łożyński IVi System plików NTFS listy kontroli dostępu (ACL)
RAR jako format kompresji bezstratnej.. RAR został stworzony przez Rosjanina Eugene Roshala. Do kompresji danych używa odmiany kompresji LZSS. Jest wolniejszym.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
 Multimedia jest to ogólne określenie środków komunikacji wykorzystujących różne formy przekazu w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki. Multimedia są.
Grafika rastrowa - parametry
TEMAT : Kompresja i Archiwizacja danych Informatyka Zakres rozszerzony
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
Jednostki pamięci komputera
Grafika rastrowa i wektorowa
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Wstęp do Informatyki - Wykład 4
SKANERY.
Kompresja danych.
SKANERY.
Zapis prezentacji:

Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki. Wprowadzenie - pojęcia Małgorzata Mergo, Lidia Skraińska informatyka +

Film Film –  utwór audiowizualny, składający się ze scen, które z kolei składają się z jednego lub więcej (do kilkudziesięciu) ujęć. W historii filmu istniało kilka momentów przełomowych. Pierwszym z ważniejszych było wprowadzenie dźwięku, później koloru, różnych formatów ekranów (np. ekran panoramiczny – cinemascope),  filmów trójwymiarowych (IMAX),  dźwięku stereofonicznego (Dolby Stereo). Jednym z ostatnich przełomów było pojawienie się technologii cyfrowej zarówno przy efektach inscenizacyjnych jak i przy rejestracji obrazu ( Hight Definition). Dotyczy to szczególnie filmu animowanego, gdzie coraz powszechniejsza jest animacja  3D imitująca przestrzeń trójwymiarową. http://pl.wikipedia.org/wiki/Film

Film animowany informatyka + Film animowany – rodzaj filmu, w którym obrazy nie są uzyskiwane na drodze rejestrowania zjawisk (w sposób ciągły) przy pomocy kamery. Źródłem danych jest często ręcznie rysowana grafika przedstawiająca na pojedynczych klatkach filmu kolejne fazy ruchu (stąd też film animowany określany jest zazwyczaj mianem filmu rysunkowego lub kreskówki). Mogą być również wykorzystywane techniki animacji poklatkowej . Obecnie coraz częściej stosowana jest grafika i animacja wspomagana komputerowo. http://pl.wikipedia.org/wiki/Film_animowany Prace nad systemem telewizji kolorowej, rozpoczęły się w połowie lat 50. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Nowy system musiał spełniać następujące założenia: nie mógł znacząco komplikować budowy odbiorników telewizji kolorowej, co mogło by wpływać na koszt produkcji odbiornika telewizyjnego i zmniejszyć jego dostępność dla widza ze względu na cenę; należało przyjąć zasadę odpowiedniości, czyli możliwości odbioru programu telewizji nadawanego w kolorze na odbiornikach czarnobiałych i odwrotnie; powinno być możliwe wykorzystywanie dotychczasowych kanałów częstotliwości do przesyłania sygnałów telewizji kolorowej, nie powodując zakłóceń w kanałach sąsiednich; jakość przesyłanego sygnału powinna być wysoka i zaspakajać wymagania widza. informatyka +

Kompresja Nagrywanie wideo i dźwięku w formacie cyfrowym wymaga zrównoważenia jakości pod kątem rozmiaru pliku i prędkości transmisji danych. Większość formatów korzysta z kompresji w celu zmniejszenia rozmiaru pliku i prędkości transmisji danych poprzez selektywne zmniejszenie jakości. Kompresja ma zasadnicze znacznie przy zmniejszaniu rozmiarów filmów, tak aby można je było w wydajny sposób zapisywać, przesyłać i odtwarzać. Dostępnych jest wiele kodeków; żaden kodek nie jest najlepszy do wszystkich zastosowań. Kompresja może być bezstratna (obraz nie traci żadnych danych) lub stratna (tracone są określone dane). http://help.adobe.com/pl_PL/mediaencoder/cs/using/WSb8e30982e628fbecc0e59e6131255b4dd2-8000.html

Kompresja http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna Kompresja stratna— metoda zmniejszania liczby bitów potrzebnych do wyrażenia danej informacji, które nie dają gwarancji, że odtworzona informacja będzie identyczna z oryginałem. Dla niektórych danych algorytm kompresji stratnej może odtworzyć informację w sposób identyczny. Kompresja stratna jest możliwa ze względu na sposób działania ludzkich zmysłów, tj. wyższą wartość pewnych części danych nad innymi. Algorytmy kompresji stratnej zazwyczaj posługują się modelami psychoakustycznymi, psychowizualnymi itd., aby odrzucić najmniej istotne dane o dźwięku, obrazie, pozostawiając dane o wyższej wartości dla rozpoznawania tej informacji (akustycznej, wizualnej) przez zmysły. Ilość odrzucanych danych jest zazwyczaj określana przez stopień kompresji. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna

Kompresja Zwykle kompresję stratną stosuje się do: dźwięków; obrazów; ruchomych obrazów, np. w filmie. Przy danych audiowizualnych zazwyczaj kompresuje się osobno dźwięk, a osobno obraz. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna Kompresja

Najpopularniejsze algorytmy kompresji Obraz JPEG, podstawa algorytmu MPEG, oparty na DCT i dający relatywnie słabe rezultaty. JPEG2000, oparty na falkach, dający znacznie lepsze wyniki Wideo DiX/XviD, przy odpowiednich warunkach może skompresować zawartość płyty DVD na zwykłą CD, bez widocznych różnic. MPEG, jedną z jego odmian stosuje się przy filmach na DVD, bardzo wysoka jakość, połączona z większymi objętościowo plikami (100MB DivX = ok. 350MB MPEG). Real Video, niską jakość obrazu rekompensuje mała objętość dzięki czemu wykorzystywany jest przy transmisjach na żywo. Dźwięk MP3,najpopularniejsze kodowanie stratne audio, oparte na MDCT, stosuje model psychoakustyczny Instytutu Fraunhoffera i firmy Thomson. Ogg Vobis, parte na MDCT Real Audio, podobnie jak Real Video, rekompensuje straty jakości małą objętością, jest stosowany głównie do transmisji na żywo. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna

Kompresja przestrzenna i czasowa. Dwie ogólne kategorie kompresji danych wideo i audio to kompresja przestrzenna i czasowa. Kompresję przestrzenną stosuje się do pojedynczej klatki danych, niezależnie od klatek z nią sąsiadujących. Kompresja przestrzenna często określana jest mianem kompresji wewnątrzklatkowej. Kompresja czasowa identyfikuje różnice pomiędzy klatkami i zapisuje tylko te różnice. Dana klatka opisana jest więc w oparciu o to, czym różni się od klatki ją poprzedzającej. Obszary niezmienione w stosunku do poprzedniej klatki są powtarzane. Kompresja czasowa często określana jest mianem kompresji międzyramkowej. http://help.adobe.com/pl_PL/mediaencoder/cs/using/WSb8e30982e628fbecc0e59e6131255b4dd2-8000.html

Kompresja wideo Kompresja wideo jest z jednej strony naszym przyjacielem, z drugiej wrogiem. Gdyby nie ona, wielkie trudności sprawiałoby przetwarzanie tak dużej ilości danych w krótkim czasie. Z drugiej jednak strony kompresja powoduje obniżenie jakości obrazu – utratę szczegółów, które są widoczne w materiale nieskompresowanym. Dlatego dokonując kompresji obrazu należy znaleźć kompromis pomiędzy rozmiarem materiału, a jego jakością . Podczas kodowania materiału trzeba pamiętać o pojemności nośnika, na którym materiał ma się docelowo znaleźć, możliwościach sprzętowych urządzeń odtwarzających oraz brać pod uwagę jakość materiału wejściowego. http://planetawideo.pl/polecane/kompresja-wideo-kodeki-i-kodowanie/

Klatki na sekundę (fps) Klatki na sekundę (skr. kl./s, często fps), także szybkość klatek (ang. frame rate) – w animacji i filmie liczba klatek wyświetlanych w ciągu sekundy, czyli częstotliwość, z jaką statyczne obrazy pojawiają się na ekranie. Jest ona miarą płynności wyświetlania ruchomych obrazów. Niski współczynnik klatek na sekundę powoduje u widza wrażenie „klatkowania” czy też "pokazu slajdów", z kolei wysoki zwiększa płynność wyświetlania. Dzięki przenikaniu się ze sobą kolejnych klatek filmu nagranego kamerą takie wrażenie ma miejsce już przy ok. 15 kl./s, to dla sekwencji złożonej z klatek niemających ze sobą nic wspólnego (np. w grach komputerowych) wymagany współczynnik wzrasta do 30-60 kl./s http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatki_na_sekund%C4%99

Formaty plików Typ pliku Opis AVI Format będący odmianą formatu RIFF. FLV Format plików rozpowszechnianych przez Internet. Przeglądarki interpretują go przez wtyczkę Adobe Flash Player. M2TS Format zapisu filmów wysokiej rozdzielczości przez kamery AVCHD. MKV Format pozwalający na przechowywanie obrazu wysokiej rozdzielczości, dźwięku surround 5.1 i napisów w jednym pliku. MP4 Format będący połączeniem technologii MPEG-4 i standardu ACC. MPEG Format kompresji danych strumieniowych, który doczekał się standardów o numerach: 1,2,4,7. SWF Format animacji wektorowych w Internecie. WMV Format kompresji filmów firmy Microsoft. Informatyka; Podręcznik zakres rozszerzony „Ciekawi świata 1”; wyd. OPERON

Kodek http://pl.wikipedia.org/wiki/Kodek Kodek jest skrótem od "koder/dekoder", co oznacza urządzenie lub program zdolny do przekształcania strumienia danych lub sygnału. Kodeki mogą zmienić strumień danych w formę zakodowaną (często w celu transmisji, składowania lub zaszyfrowania) lub odzyskać (odkodować) strumień danych z formy zakodowanej, by umożliwić ich odtwarzanie bądź obróbkę. Kodeki są często używane w wideokonferencjach oraz strumieniowaniu obrazu lub dźwięku. Zestawy kodeków do filmów, filtrowania, kodowania i odkodowania (odtwarzania) strumieni oraz formatów audio-video: rmvb, divx, xvid. Niektóre odtwarzacze wymagają dodatkowych kodeków video do uruchomienia mniej typowych rozszerzeń plików. Kodek pozwala na oglądanie filmów zakodowanych w formatach XviD, rmvb, divx. Najpopularniejszymi kodekami do filmów są K-lite, FFDshow oraz XP Codeck Pack. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kodek http://www.download.net.pl/c60/Kodeki/

Netografia http://pl.wikipedia.org/wiki/Film http://pl.wikipedia.org/wiki/Film_animowany http://help.adobe.com/pl_PL/mediaencoder/cs/using/WSb8e30982e628fbecc0e59e6131255b4dd2- 8000.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_stratna http://planetawideo.pl/polecane/kompresja-wideo-kodeki-i-kodowanie/ http://pl.wikipedia.org/wiki/Klatki_na_sekund%C4%99 Informatyka; Podręcznik zakres rozszerzony „Ciekawi świata 1”; wyd. OPERON http://pl.wikipedia.org/wiki/Kodek http://www.download.net.pl/c60/Kodeki/