Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność Przed sprawdzianem Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność
Mówimy do siebie miłe słowa na powitanie
Zabawa „Zgadnij, o kim myślę?”
Opowiadanie „Przed sprawdzianem” Bliźnięta po przyjściu ze szkoły przebierają się, myją ręce i jedzą obiad. Zaraz po nim Dzielna odrabia zadanie domowe. Pewnego poniedziałku pan od matematyki powiedział, że w piątek będzie sprawdzian. Dziewczynka wzięła sobie do serca słowa Pana Sumiastego i z myślą o sprawdzianie codzienne dodatkowo przygotowywała się 20 minut. W tym czasie Dzielnik wychodził na podwórko, aby razem z Ćwiartkiem pograć w piłkę. Chłopcy niemal codziennie namawiali dziewczynkę, aby wyszła z nimi. Jednak Dzielna zawsze powtarzała, że najpierw musi odrobić lekcje, a dopiero potem dołączy do chłopców. Dzielnik często śmiał się z siostry i mówił, że jest ona kujonkiem. Jednak kiedy Pan Sumiasty przypomniał, że za trzy dni przeprowadzi sprawdzian, nie było już mu tak wesoło. Okazało się, że Dzielna nie musi już poświęcać wiele czasu, aby przygotowywać do sprawdzianu. Dzielnik natomiast musiał poświęcić prawie całe dwa popołudnia, siedząc przy swoim biurku i nie wychodząc na spotkania z Ćwiartkiem. Jednego popołudnia poświecił na przygotowania do sprawdzianu dwie i pół godziny. Drugiego popołudnia uczył się o kwadrans dłużej. W tym czasie jego siostra w najlepsze bawiła się ze swoimi koleżankami w parku.
Rozwiązujemy zadania matematyczne
Doświadczenie „Obowiązki i przyjemności” Doba Obowiązki Przyjemności Słoik (doba), uzupełniamy obowiązkami (orzechy) i przyjemnościami (ryż).
Obowiązki i przyjemności zapełniają słoik
Wynik doświadczenia Prawidłowo rozplanowaliśmy obowiązki (orzechy) oraz przyjemności (ryż), ponieważ zmieściły się one w naszej dobie (słoiku).
Co by było gdyby…. Gdy zaczniemy dzień od przyjemności (ryż), zabraknie nam czasu na wypełnienie obowiązków (orzechy).
Co by było gdyby…. Dając pierwszeństwo obowiązkom (ryż), będziemy mieli czas na zabawę, odpoczynek i przyjemności.
Zapisujemy wnioski:
Żeby zapamiętać lepiej, zapisujemy wnioski w zeszytach.