Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ocenianie, które pomaga się uczyć
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Demokracja w szkole.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
Ćwiczenia 1 Kompletna klapa
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
„Zero” tolerancji dla przemocy
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
Dobrego Dnia Listopad Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
4 pytania dotyczące kwadratów
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Porady dla Twojego życia:
Czy jesteś osobą otwartą?
Klaudia Gadzała to1012a. Klaudia Gadzała gr. to1012a Imię i nazwisko: Klaudia Gadzała. Data urodzenia , miejsce urodzenia: Włodawa. Obecnie.
Adoracja Eucharystyczna
Zachowania niepożądane
Oko w oko z pracownikiem.
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
warsztaty dla rodziców
Żeby nie żałować....
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Kupiliśmy mały śliczny domek w górach i bardzo bardzo byśmy się ucieszyli, gdybyś do nas wpadł… GrzesKi 2008.
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
Twoja przyjaźń jest: cennym skarbem....
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Absolwenci
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
opracowała Bożena Kukułka
Strategie rozwiązywania konfliktów
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Samorząd Szkolny Jak wszyscy wiemy, niedługo czekają nas wybory przedstawicieli do Samorządu Szkolnego. Musimy dobrze wybrać, bo te osoby będą przez cały.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
SZCZĘŚCIE.
Komiks dokumentujący wydarzenia podczas wycieczki do Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
POWITANIE POŻEGNANIE WAŻNE ZWROTY
Praca w zespole.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.
Sześciolatek w przyjaznej szkole PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWANR 19 IM. EDMUNDA BAKALARZA W RADOMIU.
J AK POMAGAĆ DZIECIOM W NAUCE ? P ORADNIK DLA RODZICÓW Krystyna Jasińska Myszków, 2016.
Przyjaciel najcenniejszy dar
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Poczucie własnej wartości dziecka
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka Dobra pochwała Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka

Negatywna informacja zwrotna Pozytywna informacja zwrotna

Negatywna informacja zwrotna Zwracanie uwagi Napominanie Narzekanie Karanie KONFLIKT

Pozytywna informacja zwrotna Mocne strony Postęp w działaniu Pozytywne zachowanie ZMIANA ZACHOWANIA

Cechy dobrej pochwały Odwołuje się do konkretnego wytworu Opisuje to co widzimy Jasna i prosta Jednoznaczna Krótka Odnotowuje postępy Natychmiastowa

Konstrukcja dobrej pochwały Opisz, co widzisz lub opisz zachowanie dziecka Przepisałeś bez błędu. Brawo! Schowałeś kleje i kredki. Świetnie! Siedzisz spokojnie; potrafisz czekać. Super! Pozmywałeś naczynia. Wykleiłeś obrazek starannie. Świetnie!

Konstrukcja dobrej pochwały Opisz, zachowanie dziecka i opisz co czujesz Zasłoniłeś buzię jak ziewałeś. To mi się podoba! Pomyślałeś o koledze biorąc deser. Jestem z Ciebie dumna! Pamiętałeś o obietnicy. Bardzo mi miło! Pracowałeś do końca. Jestem z Ciebie zadowolona!

Konstrukcja dobrej pochwały Opisz, co widzisz i określ to jednym słowem Przyszedłeś na czas. To jest PUNKTUALNOŚĆ. Pomogłeś koledze posprzątać. To jest bycie KOLEŻEŃSKIM. Od 20 minut pracujesz nad tym ćwiczeniem. To się nazywa WYTRWAŁOŚĆ.

Komunikat, ale nie pochwała N: Nareszcie zrobiłeś to ćwiczenie. U: Ale przecież wcześniej też się starałem. N: Nigdy się nie spóźniasz. Świetnie! U: Nie wolno mi się spóźnić, bo będzie rozczarowana. To trudne … N: Zawsze masz dobre pomysły. U: Teraz zawsze muszę mieć dobry pomysł. Nie dam rady.

Komunikat, ale nie pochwała N: Nie uderzyłeś kolegi. Brawo! U: Chyba mi nie wierzy. A może ze mnie żartuje. N: Zrobiłaś całe zadanie, ale ile tutaj błędów. U: Tak się starałam i znowu mi nie wyszło. N: Zrobiłaś to prawie jak Twoja koleżanka. U: Nie ma co się starać, nigdy nie dorównam Ani.

Komunikat, ale nie pochwała N: Udało ci się zrobić pracę w wyznaczonym czasie. U: Po prostu miałem szczęście. N: Dzisiaj dobrze. U: A zawsze źle. N: Odrobiona praca. Jak chcesz to potrafisz. U: Ja chcę, tylko czasami nie potrafię.

Komunikat, ale nie pochwała N: Mogłabyś tak zawsze. U: I znowu wyrzut, a ja naprawdę czasami nie mogę ... N: Całkiem nieźle. U: To dobrze czy źle?

Zalety pochwały Pochwała jest: Zauważeniem ucznia Pozytywną informacją zwrotną Wzmocnieniem Nagrodą Zachętą

Jeżeli chwalimy dzieci za zachowania pożądane, uzyskujemy więcej zachowań pożądanych. Wzmacniamy je pozytywnie.

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” Janusz Korczak Dziękuję za uwagę