Projektowanie stoisk targowych Autorzy: Ewa Bielińska Marcin Wenzel Michał Więcek Piotr Szczudło Jakub Stefański Piotr Werschler
Proces projektowania – FAZA I 1 kontakt z klientem (telefon/mail) 2 zbieranie danych przez dział projektowy 3 pierwsze prace nad wyglądem stoiska
FAZA II wizualizacja (zabudowa, rzuty, przekroje) + wycena 4 wizualizacja (zabudowa, rzuty, przekroje) + wycena 5 ewentualne poprawki 6 podpisanie umowy
FAZA III sporządzenie dokumentacji stworzenie elementów zabudowy 7 sporządzenie dokumentacji 8 stworzenie elementów zabudowy 9 wysyłka i montaż stoiska 10 przekazanie stoiska klientowi
Skromne, nieskomplikowane Tkaniny, drewno, stal STOISKO STANDARDOWE Skromne, nieskomplikowane Tkaniny, drewno, stal Tworzywa sztuczne (PCV, plexi) STOISKO NOWOCZESNE Ekologia Laminaty Dopełnienie kampanii reklamowej Rola detali
Funkcje stoiska targowego Promocja firmy Utrwalenie wizerunku Miejsce spotkań z klientami/konkurencją Prezentacja produktów/usług
Źródła sukcesu Nie rozmiar lecz funkcjonalność Kompetentny personel Odpowiednia komunikacja Kolorystyka związana z firmą Nowatorski design, użyte materiały
Najciekawsze stoiska targowe Design Materiały Nagrody Kryteria:
Klient: Modular Lightning Instruments Targi: Interiour 2002, Kortrijk (Belgia) Wykonawca: Rotor Struktura stoiska: Igloo o powierzchni 256 m² Konstrukcja z paneli wykorzystywanych w lodówkach, pianki poliuretanowej i spienionego PCV na powierzchni podłogi Obniżenie temperatury wewnątrz igloo do 8 stopni Celsjusza Na stoisku prezentowane były panele oświetleniowe.
Modular Lightning Instruments
Klient: Krizia Targi: Milan fashion week, Milan 1999 Wykonawca: Gefit Struktura stoiska: Powierzchnia 550 m² Przeźroczyste kule PVC (średnica 150-180cm) System zawieszenia powietrznego Dynamika stoiska uzyskana przez jasne projekcje zdjęć, modeli, tkanin i innych elementów graficznych na ścianach i podłodze
Krizia
Klient: Julius Zöllner Targi: „Kind + Jugend”, Kolonia 2001 Wykonawca: Totems Communication Struktura stoiska: Powierzchnia 425 m² 3000 form kwiatowych Wszystkie fasady pokryte lekkimi tkaninami Kolory i światło – poczucie bezpieczeństwa, ciepła Zewnętrzna część - bodziec do wejścia do spokojnego, przyjemnego środka
Julius Zöllner
Klient: Projektpilot Targi – Euroshop, Düsseldorf 2008 Wykonawca: D’art Design Gruppe Struktura stoiska: Powierzchnia 3m x 16,5m 18 ton kartonowych tub (ok. 8tys.) Ściana w wysokości 4m Część tub odpowiednio oznaczona i „wyciągnięta” ze ściany w celu zaprezentowania materiałów informacyjnych
Projektpilot
Klient: E.ON Energy Sales Targi: E-world energy & water, Essen 2008 Wykonawca: Avcommunication Struktura stoiska: Powierzchnia 900 m², całość w bieli, Zewnętrzna część - imponujące arkady Wewnętrzna część - strefa dialogu w osłoniętej, ekranowej przestrzeni Nagrody: IF Award 2008 corporate architecture; Connect Award 2008
E.ON – Essen 2008
Bibliografia „GRAND STAND Concept&Design”, wyd. Frame Publishers TRADE FAIR DESIGN ANNUAL 2008/2009” Conway Lloyd Morgan, wyd. Avedition.
Dziękujemy za uwagę