ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Advertisements

SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Koncepcja pracy szkoły
ku lepszej przyszłości”
Struktura systemu edukacji w Polsce
Sześciolatek w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Rożnowicach.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Szkoła Podstawowa nr 174 im. Jana Machulskiego w Łodzi
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Standego Łódź tel
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W MICHAŁOWICACH.
Tel
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Szkoła Podstawowa nr 74 im. Mikołaja Kopernika w Poznaniu To dobra szkoła dla Twojego dziecka.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego ul. Giewont Łódź Tel. (42)
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 im. Kornela Makuszyńskiego w Radomiu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Szkoła Podstawowa Nr Warszawa Ul. J. Olbrachta 48/56
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja wczesnoszkolna
Imię i nazwisko nauczyciela
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r.

BAZA SZKOŁY BUDYNEK SZKOŁY PODSTAWOWEJ: 2 PIETRA, SALA KOMPUTEROWA, BIBLIOTEKA, LOGOPEDA, PEDAGOG, SALA GIMNASTYCZNA POŁĄCZONA ZE SZKOŁĄ ŁĄCZNIKIEM, „ORLIK”, SALA ZABAW, GABINETY DO REWALIDACJI, SKLEPIK, SALA KOMPUTEROWA, PRACOWNIA JĘZYKOWA, ŚWIETLICA, SALE LEKCYJNE: 12

SALE LEKCYJNE

BIBLIOTEKA

SALA GIMNASTYCZNA

BOISKO „ORLIK”

ŚWIETLICA

SALA ZABAW

„WYSPA ODPOCZYNKU”

GABINET LOGOPEDY

GABINET PEDAGOGA

PRACOWNIA KOMPUTEROWA

WRZESIEŃ 2014 POWSTANĄ 2 LUB 3 KLASY PIERWSZE. WYCHOWAWCY : JOANNA PERSKIEWICZ, MAŁGORZATA WINKLER i DOROTA ŻYLIŃSKA ADAPTACJA: POZNANIE SZKOŁY, PRACOWNIKÓW, ZASADY KORZYSTANIA Z POMIESZCZEŃ SZKOLNYCH, ZASADY BEZPIECZEŃSTWA, ODPROWADZANIE NA ZAJĘCIA DODATKOWE I OBIAD EDUKACJA PRZEZ DZIAŁANIE – ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA DZIECI JEDNORAZOWA OPŁATA ZA MATERIAŁY KONIECZNE DO ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH

JEDEN DZIEŃ PIERWSZOKLASISTY 6.45 – pobyt w świetlicy dla dzieci oczekujących na zajęcia (8.10) – śniadanie w klasie – 1 lekcja lub – warsztaty – 2 lekcja lub – warsztaty – 3 lekcja – przerwa obiadowa – 4 lekcja – 5 lekcja do (16.00) - pobyt w świetlicy

Oferta edukacyjna Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. I-III SP (każda klasa raz w tygodniu) Cel: pomoc uczniom w nadrabianiu zaległości, luk w wiadomościach i umiejętnościach. Kształcenie czytania, pisania, liczenia. Efekty: uczniowie przezwyciężają trudności w nauce i przyswajają umiejętności. Kształcą umiejętności konieczne w nauczaniu (czytanie, pisanie, liczenie). Nadrabiają zaległości wynikające z nieobecności.

2. Zajęcia artystyczne kl. I-III SP (każda klasa raz w tygodniu) Cel: rozwijanie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki. Efekty: prace powstałe podczas zajęć prezentowane są na forum szkoły oraz na wystawach poza szkołą.

3. Zajęcia sportowe W ramach projektu każda klasa I będzie brała udział w dodatkowych zajęciach sportowych. Dla zainteresowanych uczniów zaproponujemy zajęcia sportowe w ramach SKS.

4. Edukacja przez działanie – warsztaty w pracowniach tematycznych Po raz pierwszy wprowadzamy nową metodę pracy z dziećmi – edukacje przez działanie. W ramach tej metody każde dziecko będzie uczestniczyło 3 razy w tygodniu w dwugodzinnych warsztatach w pracowniach tematycznych, podczas których będzie realizowana podstawa programowa. Oprócz tego odbywać się będą „zwyczajne” zajęcia klasowe, podczas których dzieci będą porządkowały zdobytą na warsztatach wiedzę. Na razie powstaną 3 tematyczne pracownie, później planujemy kolejne.

EDUKACJA W DZIAŁANIUPRACOWNIE TEMATYCZNE Pracownia teatralna – edukacja społeczna, polonistyczna, muzyczna, plastyczna

Pracownia kuchenna-edukacja matematyczna, techniczna

Pracownia przyrodnicza – edukacja przyrodnicza, techniczna

DARMOWE PODRĘCZNIKI

Ustawa MEN Bezpłatne podręczniki dla pierwszoklasistów od września 2014 r., dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i gimnazjów – od 2017 r. Pierwsza część bezpłatnego podręcznika dla pierwszoklasistów jest już w druku. Można go obejrzeć na stronie

PODSUMOWANIE Drodzy rodzice, rozpoczęcie przez Wasze dziecko edukacji szkolnej to nowy i czasem trudny dla Was moment. W tym miejscu chcemy Was wspierać i pomagać Wam w zrozumieniu zarówno Waszego pierwszoklasisty, jak i zadań, z jakimi przyjdzie mu się zmierzyć w szkole. Strefa Rodzica będzie nieustannie wzbogacana w informacje na temat prawidłowego rozwoju Waszego dziecka oraz trudności, z jakimi możecie się spotkać.

Znajdziecie tu podpowiedzi i pomysły na zajęcia ze swoim dzieckiem, a także na zabawy ogólnorozwojowe. Na początek dobry przepis dla rodzica: poświęć 40 proc. uwagi na przyglądanie się swojemu dziecku, 40 proc. na słuchanie, 15 proc. na pytania, 5 proc. na pouczanie. O potrzebie zabawy Dziecko w wieku 6–7 lat nie może być obarczone zbyt dużą liczbą zajęć pozalekcyjnych. Pamiętajcie – zabawa jest jego naturalną potrzebą. Dziecko, gdy ma czas na zabawę, jest szczęśliwe i pogodne.

Strach przed pójściem do szkoły Każdy człowiek, mały czy duży, przeżywa napięcia i lęki. W przypadku dziecka przed szkolnym „debiutem” można temu zaradzić poprzez zabawy edukacyjne. Pomocny może się okazać „Komin samogłoskowy”: trzymasz swoje dziecko za obie ręce, jesteście nadmuchanym balonem, wypuszczacie powietrze w górę, „do komina”, jako głoskę „a”. Ćwiczymy analizatory Jeżeli dziecko ma kłopoty z analizą i syntezą wyrazową, pobaw się z nim w domu lub podczas jazdy samochodem. Wypowiedz na przykład słowo „rak” i poproś, by dziecko wymyśliło wyraz na ostatnią literę w twoim wyrazie.

Rozmowy o trudnych sprawach Wychowywanie nie jest łatwe. Nam, rodzicom, wydaje się, że powinniśmy wiedzieć, jak pomóc dzieciom poradzić sobie z ich problemami. Czasem, gdy jest smutno i ciężko, z pomocą może przyjść Błękitny Pies, ciepły i włochaty, który powie to, co jest nam potrzebne. Książka Beaty Majchrzak „Opowieść o Błękitnym Psie, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci” w znakomity sposób pomoże Tobie, rodzicu, i dziecku zrozumieć problem inności, kalectwa, odejścia bliskich, akceptacji siebie w nowej sytuacji.

Zwyczaje rodzinne Opowiadaj dzieciom historie rodzinne. Niech wiedzą, skąd pochodzą, jakie są dzieje ich przodków. Pielęgnujcie tradycje rodzinne: wiosenne wycieczki w sobotę, wieczorne opowieści do poduchy.

Obserwacje przyrody Potrzeba bliskości z przyrodą jest jak najbardziej naturalna. Aby dziecko było szczęśliwe, radosne musi biegać, skakać, poznawać, dotykać, obserwować… To powrót do źródeł, z których można czerpać. Ciekawym pomysłem może być założenie „Dziennika obserwacji przyrodniczych”. Wykorzystajcie lupę, lornetkę, ołówek, a przede wszystkim miejcie oczy i uszy szeroko otwarte. Pamiętaj - bliski kontakt z przyrodą łagodzi napięcia, lęki i obawy, a więc ruszajcie w plener.

Leniwe ósemkiSą idealne do wytrenowania dobrej koordynacji ręka-oko. Na papierze lub tablicy płynnym, nieprzerwanym ruchem trzeba narysować położoną ósemkę. Zaczynamy na środku, najpierw malujemy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pięć lub więcej powtórzeń wykonuje się każdą ręką osobno, a następnie dwoma rękoma naraz. Ćwiczenie rozluźnia mięśnie dłoni, przedramion i ramion. Jeśli dziecko czuje się zestresowane, powinno zakreślić palcami na ławce kilka leniwych ósemek, by uzyskać integrację obydwu półkul.

Ruchy naprzemienneTo na przykład truchtanie w miejscu. Z kolei przez dotknięcie prawym łokciem lewego kolana i następnie lewym łokciem prawego kolana pobudza się duże powierzchnie obu półkul mózgowych. Ruchy naprzemienne wykonywane regularnie powodują, że w ciele modzelowatym tworzy się i pokrywa mieliną więcej sieci nerwowych. Przez to usprawnia się komunikacja między półkulami mózgu, która kształtuje myślenie przyczynowo- skutkowe. Ruchy naprzemienne powinny być wykonywane bardzo powoli.

Pamiętajmy – dzieci mogą więcej, niż nam się wydaje.