Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
ZNAKI DROGOWE.
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
BEZPIECZNE WAKACJE Okres wakacji – to czas, na który czekają nie tylko dzieci, ale i również nauczyciele. Po dziesięciu miesiącach.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Zakończ ZNAKI DROGOWE Ostrzegawcze Zakazu Nakazu Informacyjne K. Jęśko.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Bezpieczeństwo rowerzysty
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
TEST Przecinanie się kierunków ruchu. Wykonał Wiesław Flitta.
ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
Prędkość i hamowanie.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Tytuł: Na drodze Temat: Rozpoznajemy znaki drogowe
Znaki Drogowe Test.
Pieszy w ruchu drogowym
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
MENU ROWERZYSTA 1 OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE ROWERU. 2 2
Autorka: Sylwia Palonek
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
BEZPIECZNY PRZEJAZD – „ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ”
Pamiętaj! Masz jedno życie!!!
Znaki sygnały drogowe i
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Wybrane zagadnienia bezpiecznego zachowania się na drodze
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
MANEWRY.
Podczas wykonywania manewrów na drodze
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
Skrzyżowanie jest to przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie. Skrzyżowanie, w którym drogi przecinają się.
Znaki zakazu.
Znaki ostrzegawcze.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
BPH Główne znaki drogowe ostrzegawcze zakazu nakazu.
Prezentacje opracowali
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Sprawdź ile zapamiętałeś!
Bydgoszcz,
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Kampania społeczna Bezpieczny przejazd „Szlaban na ryzyko”
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
Poznań
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
przejazdów kolejowo-drogowych
Zapis prezentacji:

Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych, aby ograniczyć liczbę wypadków w tych miejscach. Kampania społeczna bezpieczny przejazd „Zatrzymaj się i żyj” trwa od 2005r.

Każdego roku na przejazdach dochodzi do 200 – 250 kolizji i wypadków, w wyniku których ginie kilkadziesiąt osób. W miejscach niedozwolonych ma miejsce około 300 wypadków rocznie, w których śmierć ponosi średnio ponad 200 osób. Bezpieczeństwo na przejazdach i w rejonie tzw. „dzikich przejść” jest wspólną sprawą wszystkich, którzy mogą mieć na nie wpływ: kolei, policji, administracji, samorządów, zarządców dróg, organizacji społecznych oraz wszystkich ludzi dobrej woli.

Wskazówki i fakty dotyczące bezpieczeństwa w ruchu kolejowo – drogowym

Droga hamowania pociągu może wynieść nawet do 2 km, czyli mniej więcej tyle co długość 20 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. Pociągi nie mogą się zatrzymać na tyle szybko, aby uniknąć kolizji. Nie wolno chodzić po torach, jest to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie, gdy maszynista widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd na torach, jest już za późno.

Dzisiejsze pociągi są cichsze niż kiedykolwiek, wiele z nich podczas jazdy nie wytwarza charakterystycznego stukotu. Pociąg jest zawsze bliżej i porusza się szybciej, niż myślisz.

Pamiętaj, aby przekraczać tory kolejowe tylko na wyznaczonych przejściach lub przejazdach i przestrzegać wszystkich znaków ostrzegawczych, i znajdujących się tam sygnałów.

Bądź czujny na terenie kolejowym. Nie czytaj, nie miej słuchawek w uszach, które mogą zagłuszać odgłosy zbliżającego się pociągu; elementy infrastruktury kolejowej nie są miejscem do zabawy lub wypoczynku.

Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych.

Pociąg jest szerszy od rozstawu szyn około 1 m z każdej strony. Jest to szczególnie ważne dla pieszych, którzy powinni zachować bezpieczną odległość od przejeżdżających pociągów. Jeżeli widać jakiekolwiek elementy infrastruktury kolejowej (tory, rozjazdy) zawsze trzeba zakładać, że są one eksploatowane nawet jeśli pozornie wyglądają na opuszczone.

Pociągi towarowe nie jeżdżą o stałych porach, a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają zmianie. Zawsze należy spodziewać się pociągu, na każdym skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej.

Pociągi mogą poruszać się w dowolnym kierunku i w dowolnym czasie. Czasami wagony są pchane przez lokomotywy, zamiast być ciągniętymi, co jest szczególnie ważne w podmiejskich i kolejowych usługach pasażerskich.

Średnio lokomotywa waży około 80 ton. To powoduje, że stosunek wagi pociągu towarowego do samochodu jest proporcjonalny, jak samochodu w stosunku do puszki aluminiowej. Wszyscy wiemy, co dzieje się z aluminiową puszką uderzoną przez samochód.

BĄDŹ OSTROŻNY – OCAL ŻYCIE!

ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ!

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ AgnieszkaGrabowska-Czajka Agnieszka Machnio Marek Wolny