 Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZWIERZĘ NIE JEST RZECZĄ…
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Zakupy.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas: |||c i ||c
Myszki Danuta Walasik.
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
ZŁEMU TRAKTOWANIU ZWIERZĄT - STOP
Analiza wyników ankiety
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
Koty.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Pomoc Zwierzętom Gimnazjum nr 2
Europejski Rok Wolontariatu
Dobre rady dla przyszłych opiekunów psów
„Zwierzęta bezdomne na terenie Ursynowa”. Klasa VB ze szkoły nr 303 w Warszawie przedstawia prezentację pod tytułem:
Wykonał: Marcin Hawryluk
Chcesz wiedzieć jak to zrobić? Mamy kilka pomysłów: Korepetycje w Powiatowym Domu Dziecka; Praca z wychowankami rodzin zastępczych; Pomoc w schronisku.
Listy Dla ziemi.
Aleksandra Wasilewska
PROPAGOWANIE DZIAŁAŃ WOLONTRIATU
Mój piesek.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Akcja „Sprzątanie Świata”- nasz heppening
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
Zdrowy styl życia.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
CZUJĘ, KOCHAM I CZEKAM… POMÓŻMY IM PRZETRWAĆ ZIMĘ….
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Zwierzęta i ich potrzeby. Co to jest potrzeba??? Potrzeba, tak odczuwany przez jednostkę stan braku czegoś, co w związku ze strukturą organizmu, indywidualnym.
Nasz projekt:. Organizujemy wspólne spacery z naszymi czworonogami, na których zarówno my, jak i nasi pupile uczymy się dużo nowych rzeczy. Ponadto jest.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
Cześć. Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 69 w Szczecinie
Na czterech łapach. „Koty żyją w naszych domach, nie zatraciwszy swojej dzikości” „Nikt tak nie docenia geniuszu zawartego w twoich słowach jak twój pies”
W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
ZBIÓRKA DLA AZYLUZBIÓRKA DLA AZYLU. W roku szkolnym 2013/2014 podczas Święta Szkoły klasa V b zorganizowała zbiórkę rzeczy dla Fundacji Azylu pod Psim.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Czym dla nas jest „Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”? Jest to głównie opieka podopiecznymi różnych fundacji, pomaganie osobą którzy takiej.
PRZYJACIEL LASU.
SPRZĄTANIE ŚWIATA 2014 TURYSTO! SZANUJ ŚRODOWISKO!
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Pies... Nie dla idiotów !.
Zuzanna Bakuła kl.Ia PG w Wachu. W październiku poznawałam faunę i florę. Dowiedziałam się informacji np. o historii kota domowego.
Popularne rasy psów.
Szkoła Podstawowa nr 7 Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza w Świeciu kl. II a 8 listopada 2013.
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
Nasi przyjaciele – kotki i pieski.
PSIAKI.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
lek. wet. Katarzyna Jankiewicz
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Żeby zdrowym być….
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
AKCJA POMÓŻ MI I MOIM KOLEGOM
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Wolontariat w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt
Dla zwierzaka.
Tak wyglądała jak ją dostaliśmy
Oto mój pies Fafik. Bardzo lubię mojego psa. Rzucam mojemu psu patyki. Wychodzę z psem na spacer. Często opowiadam o swoim psie. Psie, podaj łapę!
PROJEKT ,,ZAKLINACZ PSÓW’’
Fundacja Boksery w Potrzebie
Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.
Zapis prezentacji:

 Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać.  Pozwólcie, że pokrótce opowiemy Wam o naszym projekcie i trudzie jaki w niego włożyliśmy w tym semestrze.

 Na samym początku musieliśmy wybrać temat projektu. Pani Ola zaproponowała nam, aby było to coś na temat zwierząt. A ponieważ bardzo kochamy zwierzęta, bardzo się ucieszyliśmy, że chociaż w ten sposób będziemy mogli im pomóc.

 Zaczęliśmy od wirtualnej adopcji psiaka z jeleniogórskiego schroniska. Wybraliśmy Naughty – sześcioletnią suczkę porzuconą na terenie schroniska 

 Jest to dojrzała suczka o czarnej, krótkiej sierści i brązowych znaczeniach na pyszczku. Od pierwszej chwili można zauważyć, że uwielbia ludzi. Nawołuje do swojego boksu i troszeczkę obraża się, jeśli nie przynosi to pożądanego skutku. Suczka ma energiczną i żywiołową naturę, z nią nowy właściciel przeżyje mnóstwo ciekawych dni.  Mamy nadzieję, że przyniesiemy jej szczęście i niedługo znajdzie prawdziwy dom.

 Przeprowadziliśmy już trzecią zbiórkę karmy na rzecz zwierząt z jeleniogórskiego schroniska. W tym roku udało nam się pobić rekord i zebraliśmy 229,5 kg pożywienia! Mamy nadzieję na pobicie tego rekordu w przyszłym roku

 Kolejnym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat bycia odpowiedzialnym właścicielem. Chcieliśmy się dowiedzieć, czy ludzie potrafią się opiekować swoimi psami. Ankieta składała się z następujących pytań:

 Jak często wychodzi Pan/Pani ze swoim psem w ciągu dnia?  Czy sprząta Pan/Pani po swoim psie?  Czym Pan/Pani karmi swojego psa najczęściej?  suchym jedzeniem;  mokrym jedzeniem z puszki;  jedzeniem gotowanym;  resztkami ze stołu;  Czy pies był szczepiony?  Jakiego rodzaju były to szczepienia?  Jak często odrobacza Pan/Pani swojego psa?

 Czy pielęgnuje Pan/Pani swojego psa?  Ile razy w roku Pan/Pani karmi swojego psa?  Czy dodaje Pan/Pani suplementy do jedzenia swojego pupila?  Czego pies nie może jeść? (można wskazać kilka odpowiedzi)  czekolady;  cebuli i czosnku;  winogron i rodzynek;  kości z drobiu

 Z wyników naszych badań można wywnioskować, że większość właścicieli potrafi opiekować się swoim pupilem;  Kobiety zazwyczaj wychodzą częściej z psami w ciągu dnia niż mężczyźni, natomiast panowie znają się lepiej na diecie psów.  Zarówno panie jak i panowie często odwiedzają weterynarzy i dbają o zdrowie swoich podopiecznych.  Prawie wszyscy ankietowani wiedzieli, że psy nie mogą jeść czekolady, winogron, rodzynek, kości, pozostałości ze stołu

 Na lekcjach plastyki przygotowaliśmy zwierzaki ze zużytych już przedmiotów i materiałów. A oto nasze prace:

 Przeznaczyliśmy dwie lekcje angielskiego na debaty na temat roli psów na świecie.  W grupach przygotowaliśmy plakaty i ciekawe informacje na następujące tematy:

 Grażynka, Tobiasz i Gabriel dyskutowali na temat złego wykorzystywania zwierząt przez człowieka np. w cyrkach, laboratoriach, na wojnach 

 Maja L. i Maja Z. opowiadały nam na temat różnych ras psów. Wyjaśniły, że każda rasa ma inne zapotrzebowanie na aktywność fizyczną, zabawę, jedzenie, pieszczoty.

 Martynka z Oliwią mówiły na temat tego, co psy mogą jeść, a czego nie mogą.

 Jakub przybliżył nam sylwetkę psów w służbie człowiekowi. Są one wykorzystywane m.in. w dogoterapii, ratownictwie, służbie, pracy społecznej.

 Niektórzy chętnie dzielą się posiłkami z domowymi pupilami. Jednak nie wszyscy wiedzą, że to, co dobre dla człowieka może okazać się niebezpieczne dla zwierzęcia. Czego nie należy mu podawać i dlaczego?  Jak się okazuje nie każdy produkt powinien trafić do miski m.in. naszego psa. Przyjrzyjmy się bliżej produktom spożywczym, na które warto zwrócić szczególną uwagę, zanim podamy je pupilowi.

 Czekolada i kakao - znajdziemy w nich teobrominę. Substancja ta stymuluje pracę serca. W konsekwencji może dojść do arytmii i zawału serca;  Cebula i czosnek - nie są polecane w diecie naszych czworonogów. Wszystko za sprawą toksycznego dla nich tiosiarczanu sodu. Powoduje on rozpad krwinek czerwonych, co skutkuje anemią i niedotlenieniem.  Winogrona posiadają substancje, które osadzają się na nerkach psów.  Rodzynki (jak wiadomo są to suszone winogrona)

 Aby pies był zdrowy, należy go odpowiednio i regularnie karmić, zapewnić mu dobre warunki, wychodzić z nim na spacery, a także regularnie go czyścić. Szczególnie ostatnia z tych czynności jest dla zwierzaka dużą przyjemnością. Nie tylko kojarzy się ona z miłą pieszczotą, ale jest również formą spędzania czasu z opiekunem. W czasie czesania sprawdza się także obecność insektów w futrze zwierzęcia oraz obserwuje, czy nic się z nim nie dzieje niepokojącego. Gdy wracamy z psem ze spaceru, musimy również wycierać mu ubrudzone łapy, aby pozbyć się wszystkich nieprzyjemnych substancji, które mogły do nich przylgnąć. Jeżeli chodzi o spacery, powinny się one odbywać przynajmniej 3 razy dziennie, a jeden z nich musi być dość długi, aby zwierzę mogło się wyszaleć. W innym wypadku jego energia zostanie rozładowana w inny sposób, który może się okazać nieprzyjemny w skutkach dla nas oraz dla naszego mieszkania.

Jak dbać o psa - poradnik  bac_o_psa.html  Pharrell - Happy (Puppy & Doggy Version) m6oJ28  The Teacher’s Magazine  Psy w służbie człowiekowi