Muzyka klasyczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasoby internetowe Oxford University Press.
Advertisements

Wprowadzenie Niniejszy materiał szkoleniowy jest tłumaczeniem prezentacji dostępnej na stronie dramonline.org.
Zasoby internetowe Oxford University Press Poniższa prezentacja krótko opisuje Oxford Music Online Mówi o tym, czym jest Oxford Music Online do czego.
Wykonała: Nikola Szymczak
WYKONAWCA;KRYSTIAN WALASZCZYK
Myślę , więc jestem . [Kartezjusz]
Barok.
„Życie i dorobek muzyczny…
Krzyżówka muzyczna. Krzyżówka muzyczna 1. Instrument perkusyjny o nieokreślonej wysokości dźwięku (używany np 1. Instrument perkusyjny o nieokreślonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Wielcy kompozytorzy niemieccy
Temat: Formy muzyki klasycznej. Wiedeńskie trio. Str
Konkurs wiedzy o Gustawie Mahlerze i Franciszku Liszcie
Muzyka i jej gatunki.
Muzyka instrumentalna w baroku. [str ]
Słynne osoby niemieckojęzyczne.
Konkurs wiedzy o Fryderyku Chopinie
Historia MUZYKI Mateusz Paduch, I cT.
Temat: (s. 111) Odrębność narodowa i kulturowa. Podręcznik: str
MUZYKA W EPOCE ROMANTYZMU
Jak efektywnie korzystać z serwisu? Miniporadnik
FORTEPIAN I JEGO HISTORIA
Fryderyk Chopin.
Ludwig van Beethoven Autor: Małgorzata Romanek.
Życiorys Fryderyka Chopina
Krakowiak.
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Muzyka.
FRYDERYK CHOPIN ( ).
Muzyka romantyzmu Marek Follendorf.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
SŁAWNI NIEMCY.
Ryszard Wagner – twórca dramatu muzycznego
Opracował Kevin Domin kl.II
Temat: Wiedeńskie trio. Muzyka polska końca XVIII wieku. [str
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Muzyka moją pasją Alicja Szymańska.
K jak kujawiak, k jak kompozytor
Muzyka klasyczna.
Elementy dzieła muzycznego
CZY MUZYKA MUSI BYĆ „ŁADNA”?
Elementy dzieła muzycznego
Wolfgang Amadeusz Mozart
Elementy dzieła muzycznego
Mazur z opery " Straszny Dwór„
Jan Sebastian Bach.
Wielki polski kompozytor
Artysta znany na całym świecie
PRZEPYSZNA SZTUKA BAROKU
Opera na przełomie wieków
Wspominamy tych, którzy odeszli.
Muzyczne spotkanie z kompozytorem i wirtuozem Sandra Różanowska.
„ Spotkania z muzyką ” Każdego miesiąca odbywają się w naszej szkole lekcje muzyki, które mają na celu wyrobienie i utrwalenie umiejętności słuchania i.
Epoka: Klasycyzm (oświecenie) s. 38
Fryderyk Chopin.
KLASYCYZM W MUZYCE. POJĘCIE KLASYCYZMU Klasycyzm – okres w rozwoju muzyki pomiędzy barokiem a romantyzmem. Trwał on umownie od roku 1750 do Stanowił.
Romantyzm i oświecenie
MUZYKA ROMANTYCZNA. Romantyzm w muzyce zaczął się rodzić już za życia Beethovena, w okresie po rewolucji francuskiej, kiedy to w całej Europie zaczęły.
Temat: Symfonika – czyli utwory orkiestrowe W klasycyzmie powstał gatunek symfonii, którego najwybitniejszym twórcą był L. van Beethoven. W następnej epoce.
Najwięksi kompozytorzy i ich dzieła.. Richard Wagner urodził się 22 maja 1813 w Lipsku jako Wilhelm Richard. Zmarł w Wenecji w 1883 roku. Został pochowany.
Jak zmieniała się muzyka? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mali geniusze muzyczni
Krzysztof Penderecki. Krzysztof Eugeniusz Penderecki -ur. 23 listopada 1933 w Dębicy Współczesny polski kompozytor, dyrygent i pedagog muzyczny, Przedstawiciel.
OGRODY W MUZYCE. Muzyka do filmu „Tajemniczy ogród” ZBIGNIEW PREISNER ur. 20 maja 1955r. polski kompozytor muzyki filmowej oraz teatralnej.
Muzyka w epoce baroku Scenariusze lekcji dla liceów
Ludwig van Beethoven W tle Ludwig van Beethoven „Dla Elizy”
Muzyka w epoce baroku Scenariusze lekcji dla liceów
Józef Haydn.
Judyta Izabela Stepaniuk klasa 2 B
Styl i cechy oświecenia
Zapis prezentacji:

Muzyka klasyczna

Muzyka poważna – w potocznym znaczeniu muzyka klasyczna[1]. Obiegowy podział historii muzyki poważnej na epoki jest podobny jak w literaturze i sztukach pięknych. W specjalistycznych publikacjach stosuje się jednak inne podziały.

Charakterystyka Do muzyki poważnej zalicza się gatunki przeznaczone do słuchania (np. symfonia, fuga, koncert), nie zalicza się zaś muzyki do tańca (np. polonez, walc) i muzyki filmowej. Według innego podziału muzykę poważną od każdej innej odróżniają: instrumentarium; wyłącznie instrumenty, z których dźwięk uzyskuje się w sposób mechaniczny; brak instrumentów elektrycznych i elektronicznych; wyjątkiem są tu instrumenty, których zasada działania oparta jest na mechanice, a elementy elektryczne zostały wprowadzone dla uproszczenia obsługi instrumentu, ale bez zmiany jego brzmienia (np. modyfikacje organów w wielu kościołach), czerpanie (w różnym zakresie) z klasycznych form muzycznych (sonata, opera, symfonia, preludium itp.), oryginalność treści; brak np. tzw. "cytatów" (zapożyczeń z innych dzieł, utworów) występujących często w muzyce filmowej. Nie oznacza to jednak całkowitego braku zapożyczeń. Przykładowo: szczególnie częste w XIX w. były zapożyczenia i inspiracje muzyką ludową (np. duża część twórczości Fryderyka Chopina – walce, polonezy i inne), dzieła klasyczne są zapisywane w formie partytur (zapis oparty na nutach), w zasadzie brak improwizacji (odmiennie niż np. w jazzie), współczesna muzyka poważna jest kontynuatorką wielowiekowej europejskiej tradycji muzycznej. Nie oznacza to braku nowatorstwa czy zamknięcia w schematach, jednak ma pewne wielopłaszczyznowe konsekwencje. Część z nich została już wymieniona wyżej. Inne to np. ogólnie przyjęty sposób dotyczący np. miejsca publicznego jej wykonywania, zachowanie słuchaczy i inne

kolaż Kolaż kompozytorów muzyki poważnej. Od lewej do prawej: pierwszy rząd – Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Wolfgang Amadeusz Mozart, Ludwig van Beethoven; drugi rząd – Gioacchino Rossini, Felix Mendelssohn-Bartholdy,Fryderyk Chopin, Richard Wagner, Giuseppe Verdi; trzeci rząd – Johann Strauss (syn), Johannes Brahms, Georges Bizet,Piotr Czajkowski, Antonín Dvořák; czwarty rząd – Edvard Hagerup Grieg, Edward Elgar, Siergiej Rachmaninow, George Gershwin, Aram Chaczaturian

Dziękuje za uwagę