Przygotowała: Marlena Drożdż. Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Advertisements

Różne sposoby sprawowania władzy
Media, Internet, społeczeństwo
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min.
Trzy główne wymiary etyki chrześcijańskiej to:
MARKSIZM „Filozofowie dotąd tylko objaśniali świat, chodzi jednak o to, by go zmieniać.”
Lev Manovich Język nowych mediów
Szkoła frankfurcka Szkoła frankfurcka jest używana na oznaczenie postmarksistowskiego nurtu badań, skupionego wokół Instytutu Badań Społecznych, założonego.
Na podstawie J.Wilkin ,,Czym jest ekonomia polityczna dzisiaj”
Socjologia mediów.
Podstawy socjologii- wykład II
Podstawy socjologii- wykład II
Katedra Marketingu Usług
AUTOPREZENTACJA.
Programu nie przewiduję dla osoby REPREZENTUJĄCEJ. Program powinna mieć osoba rządząca. Zastanówmy się w ogóle jak to brzmi: Janie, jaki masz.
Samorząd terytorialny
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
OD „KULTURY I WRAŻLIWOŚCI” DO WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
KRZYSZTOF POLAK MARZENA ŻURAWICKA–KOCZAN Semiotic Solutions
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
S PECJALNOŚĆ MULTIMEDIALNA Specjalność ma za zadanie wzmocnić pozycję studentów historii na rynku pracy: cel ten realizowany będzie poprzez możliwie pełne.
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Partie polityczne we współczesnym świecie
POSTMODERNIZM, PLURALIZM ALETHYCZNY
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Podział i funkcje mass mediów
Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Systemy partyjne System polityczny Instrumentalny Funkcjonalny
Grupy interesu a kapitał społeczny
PRAWO I POLITYKA POLITYKA I PRAWO. SOFOKLES: „NIKT NIE JEST BARDZIEJ ZOBOWIĄZANY DO PRZESTRZEGANIA PRAWA NIŻ TEN, KTO TO PRAWO TWORZY” O. von BISMARCK:
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Sposoby Komunikacji.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE PROBLEM NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNYCH
Niezależność i pluralizm mediów
Przestrzeń i dystans interakcji
Wykład Prof. UWM dr hab. Ewa Kantowicz Katedra Pedagogiki Społecznej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
Ekonomia Socjalizm - Kapitalizm Dr inż. Krzysztof Bogusławski
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Dyskurs upodmiotowienia, praktyki komercjalizacji.
Okultyzm i magia NIE!.
Szkoła Podstawowa nr 88 im. Stefana Żeromskiego
Przegląd najważniejszych europejskich idei politycznych
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Dylematy teoretyczne w socjologii (prawa)
POSTMODERNIZM, PLURALIZM ALETHYCZNY
Zapis prezentacji:

Przygotowała: Marlena Drożdż

Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii.

Ukazanie, że: Ideologia jest to powstała na bazie danej kultury wspólnota światopoglądów podstaw której tkwi świadome dążenie do realizacji określonego interesu klasowego lub grupowego. Środki masowego przekazu służą utrzymaniu dominacji tych, którzy już się znajdują u władzy; Media eksploatują biednych i bezsilnych; Media służą komunikacji i przez to kształtują znaczenie; Media manipulują ludźmi.

Co chce zyskać Stuart Hall poprzez badania kulturowe: „ Filozofowie jedynie interpretowali świat na wiele sposobów; chodzi zaś o to, aby go zmienić”. Marks Próbuje zdobyć nieco „przestrzeni”, w którym głos mas zostanie usłyszany; Pragnie oddać głos prostym ludziom, którzy poddani są wpływom wielkich korporacji.

Uważali, ze media przedstawiają kapitalizm, jako coś naturalnego, odwiecznego i niezmiennego. Mówią o „środkach produkcji kultury” „Hegemonia mediów” Roland Barthes – znaczenie „znaków mitycznych” Michel Foucault – „koncepcja dyskursu „

Tworzenie znaczenia to podstawowa funkcja dyskursu. „Words don`t mean,people mean”. Skąd ludzie czerpią znaczenie?

Kontrola wielkich korporacji nad komunikacją masową Kontrola sprawowana przez korporację uniemożliwia przekazanie wielu komunikatów Nieważne jest, którą informację się przedstawia, lecz czyja to informacja Media dokonują selekcji informacji, mają więc potężną władzę, bo same definiują, co jest, a co nie jest newsem.

Wywołanie powszechnego poparcia dla dominującej ideologii; Kodowanie i dekodowanie komunikatów – „kodowanie hegemoniczne”; Komercjalizacja wszystkiego co przedstawiają; Brak obiektywizmu; Odwrócenie uwagi od kwestii moralnych; Kreowanie obrazu.

Nie zawsze odbiorca przyswaja sobie informacje i propagowana ideologię w sposób jakiego oczekują media. 1.Działanie w obrębie dominującego kodu 2. Zastosowanie kodu możliwego do wynegocjowania 3. Zastąpienie danego kodu innym

Prawda kwitnie dzięki badaniom tego co jest, które prowadzone są w oderwaniu od naszych poglądów na temat tego, co powinno być Hall nie proponuje żadnych podstaw, punktu odniesienia w jego analizie kultury Cliff Christians zgadza się, że niema sytuacji idealnej komunikacji, w której nie funkcjonowałaby władza. Samuel Becker „zauważa ironię ataku Halla”, który zwraca uwagę na dominującą ideologię badań nad komunikacją.

Em Griffin: „Podstawy komunikacji społecznej” M.P. Markowski, A.Buzryńska – „Teorie literatury XX wieku. Antologia”