Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

w ramach prac doktorskich i magisterskich
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Kształcenie praktyczne
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Scenariusz lekcji pływania.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
EKSPERYMENT LABORATORYJNY
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
PLANOWANIE LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
PREZENTACJA - krok po kroku
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Ocenianie Kształtujące
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
MODELE NAUCZANIA.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Projektowanie procesu badawczego
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Metody nauczania.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Metody nauczania.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
1 Metoda oceny sposobów współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż.
1 Realizacja kształcenia zawodowego w oparciu o modułowe programy nauczania mgr inż. Elżbieta Hejłasz Strzelce Opolskie, 4 marca 2011 r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
R OLA DOŚWIADCZENIA W NAUCE. ŹRÓDŁA DANYCH NAUKOWYCH OBSERWACJEEKSPERYMENTY.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Ocenianie Kształtujące
Źródła wiedzy biologicznej.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Wyniki projektu naukowego
EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY. CO TO JEST EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY? Eksperyment pedagogiczny stanowi metodę badania jednego lub kilku czynników zwiększających.
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej Tok lekcji Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej

I. Faza przygotowawcza: - powtórzenie materiału z poprzedniej lekcji/ niezbędnego do bieżącej lekcji, -sprawdzenie i ocena pracy domowej, - określenie celów lekcji, - podanie tematu.

II. Faza realizacji: - podanie uczniom nowego materiału, - pogadanka, praca z książką, zeszytem ćwiczeń, - korzystanie z materiałów pomocniczych, encyklopedii, słowników itp. - pokaz, - synteza przekazanego uczniom materiału, - wyeksponowanie zawartych w tym materiale idei przewodnich, podstawowych faktów, zasadniczych tez, - kontrola stopnia opanowania przez uczniów wiadomości, - wykrywanie braków w wiadomościach poprzez rozwiązywanie ćwiczeń i zadań przez uczniów samodzielnie i pod kierunkiem nauczyciela.

III. Faza podsumowująca: - wyciągnięcie i sformułowanie wniosków, - sporządzanie notatki, - omówienie pracy domowej.

Lekcja o poszukującym (problemowym) toku pracy dydaktycznej

I. Faza organizacyjna: - sprawdzenie obecności i pracy domowej, - podanie tematu i celu lekcji.

II. Faza główna- cz.1 - stworzenie sytuacji problemowej, - uświadomienie uczniom trudności o charakterze teoretycznym lub praktycznym (dostrzeżenie problemu), - słowne sformułowanie problemu, zebranie i uporządkowanie zarówno danych jak i niewiadomych (analiza sytuacji problemowej), - wysuwanie, formułowanie hipotez roboczych i ich wstępna logiczna weryfikacja,

II. Faza główna- cz.2 -uzasadnienie hipotez na podstawie dotychczasowej wiedzy (wytwarzanie pomysłów rozwiązania problemu); W wyniku tej teoretycznej weryfikacji następuje selekcja wysuwanych przez uczniów hipotez. Odrzucane zostają hipotezy słabo uzasadnione, mało prawdopodobne, źle zredagowane, a przedmiotem dalszej pracy stają się hipotezy, za którymi przemawia znaczna liczba argumentów uznanych za istotne.

II. Faza główna- cz. 3 - empiryczna weryfikacja hipotez, - przeprowadzenie odpowiedniego eksperymentu (obserwacja, pomiar, wyniki badań), - lektura odpowiednich materiałów (zdobywanie nowej wiedzy); W wyniku tej weryfikacji hipoteza może być przyjęta, odrzucona, zmieniona, ale też może zostać przeredagowany problem. - włączenie nowych wiadomości i umiejętności do systemu posiadanej przez uczniów wiedzy, ich utrwalenie, zastosowanie w działalności teoretycznej i praktycznej (zadania, ćwiczenia, wyjaśnienie zjawisk).

III. Faza końcowa: - zadanie i objaśnienie pracy domowej, - czynności porządkowe itp.