Piotr Frydrych 19.10.2012r. 1/18. Proponowane odpowiedzi:  przyrost intensywności bodźca zdolny wywołać dostrzegalny przyrost intensywności wrażenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

i hałas ultradźwiękowy.
Wykład II.
Próg rentowności.
Wykonała : Natalia Malcann
1.Zasięg rzutu ukośnego przy szybkości początkowej 15 m/s wynosiłby 15 m. Obliczyć, o ile wydłuży się się zasięg, jeżeli szybkość początkowa z 10 m/s zwiększy.
OPTOELEKTRONIKA Temat:
Przetwarzanie sygnałów (wstęp do sygnałów cyfrowych)
UTK Zestaw I.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Jak jest zbudowane? Jak słyszymy?
Proces analizy i rozpoznawania
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
1 Osadzanie dźwięku Interaktywne dokumenty WWW Adam Czarnecki.
Fale dźwiękowe.
Zarządzanie innowacjami
Komputerowe wspomaganie skanera ultradźwiękowego
Komputerowe wspomaganie skanera ultradźwiękowego Zbigniew Ragin Bolesław Wróblewski Wojciech Znaniecki.
Podstawy grafiki komputerowej
Implantacja w Laryngologii
Percepcja słuchowa.
Protokół Komunikacyjny
Urządzenia peryferyjne
Drgania i fale. Akustyka
Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach
Fale dźwiękowe.
DŹWIĘK KAMERTONY.
Jednostki w informatyce i system binarny (dwójkowy)
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Biofizyka Procesów Słyszenia i Widzenia
Jednostki używane w informatyce
Osobowość jako zespół dyspozycji warunkujących zachowanie człowieka
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Trening metodą Warnkego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
KARTY DŹWIĘKOWE.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Piotr Frydrych r. 1/27. Proponowana odpowiedź:  Jedno połączenie Poprawna odpowiedź:  Jedną godzinę 2/27.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
XVII KONFERENCJA INŻYNIERII AKUSTYCZNEJ I BIOMEDYCZNEJ
Dźwięk.
Prąd Elektryczny Szeregowe i równoległe łączenie oporników Elżbieta Grzybek Michał Hajduk
ZJAWISKO FOTOELEKTRYCZNE ZEWNĘTRZNE Monika Jazurek
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
ISS – D1: Podstawy dyskretnych UAR Pojęcia podstawowe.
Zagrożenia wypadkowe i zagrożenia dla zdrowia występujące w zakładzie i podstawowe środki zapobiegawcze.
 Multimedia jest to ogólne określenie środków komunikacji wykorzystujących różne formy przekazu w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki. Multimedia są.
Budowa głośnika.
Właściwości dźwięku.
Podstawy akustyki i obróbka dźwięku
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
Linia 100V.
Modulacje wielu nośnych FDMATDMA OFDM = Orthogonal Frequency Division Multiplexing jeden użytkownik opatentowana w połowie lat 1960.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Efekt fotoelektryczny
Fale dźwiękowe. Dźwięk ● Dźwięk to wrażenie słuchowe. Jest ono spowodowane falą akustyczną, która rozchodzi się w ośrodku sprężystym. Mogą to być ciecze,gazy,i.
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
MODULACJE Z ROZPROSZONYM WIDMEM
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Od czego zależy wrażenie głośności dźwięku?
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Głośniki UTK. Głośnik dynamiczny Membrana Im niższe częstotliwości, tym lepiej służy im duża sztywność membrany, odpowiedzialna za dynamikę, a mniej.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Percepcja słuchowa.
Zapis prezentacji:

Piotr Frydrych r. 1/18

Proponowane odpowiedzi:  przyrost intensywności bodźca zdolny wywołać dostrzegalny przyrost intensywności wrażenia jest proporcjonalny do działającego już bodźca  przyrost wrażenia jest proporcjonalny do logarytmu przyrostu bodźca 2/18

3/18

Proponowana odpowiedź:  221Mbit/s Inne poprawne odpowiedzi:  Co najmniej 221Mbit/s  Ponad 221Mbit/s 4/18

5/18

Proponowana odpowiedź:  zapewnia prezentację ciągłych w czasie mediów z właściwą im stałą częstotliwością Inne poprawne odpowiedzi:  to inaczej synchronizacja intramedialna  jest synchronizacją szeregową 6/18

7/18

Proponowana odpowiedź:  zależy od faktycznego natężenia dźwięku  zależy od jego częstotliwości Inne poprawne odpowiedzi:  zależy nie tylko od jego faktycznego natężenia, ale również od częstotliwości  zależy od częstotliwości dźwięku - jest największe dla częstotliwości ok. 1kHz przy tym samym natężeniu 8/18

9/18

Proponowana odpowiedź:  stanowią największą grupę fotoreceptorów w oku Inne poprawne odpowiedzi:  są to pręciki  jest ich ponad 100 mln  reagują na mniejsze natężenie światła niż czopki - są mało wrażliwe na kolory, bardzo wrażliwe na natężenie 10/18

11/18

Proponowana odpowiedź:  logarytmicznie wyrażony stosunek maksymalnego do minimalnego natężenia dźwięku Inna poprawna odpowiedź:  logarytmicznie wyrażony stosunek natężenia dźwięku wywołującego ból do natężenia najcichszego (jeszcze słyszalnego) dźwięku 12/18

Proponowane odpowiedzi:  to jeden z szeregu modeli układu słuchowego  korzysta ze zjawisk maskowania dźwięków, percepcji wysokości dźwięków oraz dyskryminacji modulacji amplitudy  to matematyczny model, który wskazuje jakie informacje (o dźwięku) rozpoznaje ucho ludzkie, a jakich nie Inne poprawne odpowiedzi:  jest wykorzystywany w percepcyjnych metodach kompresji dźwięku  przewiduje zazwyczaj zakres słyszalności od 16 (20) Hz do 20 kHz 13/18

Proponowana odpowiedź:  natychmiastowy dostęp do informacji i brak obciążenia pamięci masowej  odtwarzanie obrazu i dźwięku w czasie pobierania z sieci Inne poprawne odpowiedzi:  niepobieranie całości przekazu i lokalne odtworzenie  wymaga stosunkowo dużej mocy obliczeniowej  brak czasu na reakcję na błędy  brak obciążenia pamięci masowej 14/18

Proponowana odpowiedź:  szybkość transmisji niezbędna do odtworzenia danych zapisanych w czasie rzeczywistym wynosi ponad 1,4 Mbit/s [1/s] * 16 [bit] * 2 = 1,4112 Mb/s 15/18

Inna poprawna odpowiedź:  do zapisania jednej minuty muzyki potrzeba ponad 10 MB pamięci *b/s + * 60 *s+ ≈ 80,75 [Mb] ≈ 10,1 [MB] 16/18

Proponowana odpowiedź:  jest dwukrotnie większa od grupy fotoreceptorów wrażliwych na kolor zielony Inne poprawne odpowiedzi:  jest kilkunastokrotnie większa od grupy fotoreceptorów wrażliwych na kolor niebieski  stanowi ok. 64% wszystkich fotoreceptorów najbardziej wrażliwych na kolory 17/18

18/18