PSYCHOLOGIA STRESU I KREATYWNE PODEJŚCIE DO KONFLIKTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Norma i patologia w życiu religijnym
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Wymiary polityki rodzinnej w Polsce Dr B
ZABURZENIA LĘKOWE „Niełatwo jest być odważnym, kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem” – rzekł Prosiaczek pociągając noskiem.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Niepełnosprawni w dobie informacji elektronicznej Nauka, terapia, poradnictwo zawodowe ! Jak z nich umiejętnie korzystać? Prof. Bassam Aouil (Ph.D) Instytut.
POWRÓT DO RÓL SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH Modele rehabilitacji i zatrudnienia osób po kryzysie psychicznym w środowisku lokalnym styczeń 2008 r. Rola.
O aktywności dorosłych i seniorów
Miejsce psychoedukacji w systemie leczenia schizofrenii
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Osobowość Osobowość stanowią te cechy osoby bądź ludzi w ogóle, które umożliwiają wyjaśnienie spójnych wzorców zachowań. Zachowanie uwarunkowane osobowością.
Napięcie emocjonalne i stres
Uzależnienia a rozwój dziecka
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Opracowanie: Agata Potkaj
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Standard interwencji kryzysowej
DYLEMATY ZAPOBIEGANIA SAMOBÓJSTWOM DZIECI I MŁODZIEŻY
PSYCHODYNAMICZNE PODEJŚCIE DO OSOBOWOŚCI (2):
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Psychologia w zarządzaniu
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
Czym jest dla nas tolerancja?
Grażyna Banach – Kociołek
ADOLESCENCJA CZYLI DOJRZEWANIE Prezentacja PowerPoint dla uczestników zajęć Kompas tęczowy czyli o mądrym dorastaniu nastolatków ZACHODNIOPOMORSKA FUNDACJA.
Dr n. med. E.Karina Chmielewska
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Podstawy aktywności ruchowej
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Filozofia Metoda Praktyka IDEA HARM REDUCTION.  Ok 100 % populacji inicjuje kontakt ze środkiem chemicznym zmieniającym samopoczucie / lub doświadcza.
Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Diagnoza rodzinna w terapii kreatywnej
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
Zaburzenia odżywiania
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
Decyzje polityczne w ujęciu systemowym Dr hab. Jacek Ziółkowski.
Wpływ traumy wczesnodziecięcej na rozwój dziecka z FASD Grzegorz Iniewicz Instytut Psychologii, Uniwersytet Jagielloński Oddział Kliniczny Klinik Psychiatrii.
Co to jest? Jak z nim walczyć?
Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu Zespół Interwencji Kryzysowej ul.M.Skłodowskiej-Curie Tel /92.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
INFORMACJE TEORETYCZNE Projekt edukacyjny „Jak młodzież z naszego gimnazjum radzi sobie ze stresem ?”
& PO WER nowe podejście do zdrowia psychicznego
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Psychologia kryzysu Wykład I Kilka słów o kryzysach
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Psychologia w zarządzaniu
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Psychologia Marta Riess.
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGIA STRESU I KREATYWNE PODEJŚCIE DO KONFLIKTÓW w ujęciu Terapii Kreatywnej dr Z. W. Dudka Dominik Gebler – psycholog, psychoterapeuta, interwent kryzysowy CTiK - CENTRUM TERAPII I INTERWENCJI KRYZYSOWEJ www.ctik.pl

KREATYWNOŚĆ brak celów, sensu życia INDYWIDUALNE SPOŁECZNE frustracja osobista, niezrealizowane ambicje SPOŁECZNE brak akceptacji, frustracja w rodzinie, w grupie rówieśniczej BEZPIECZEŃSTWA stres emocjonalny, lęk, brak poczucia bezpieczeństwa BIOLOGICZNE stres fizyczny, głód, ból, choroba

STRES FIZYCZNY PSYCHICZNY SPOŁECZNY KULTUROWY SOMATYCZNY FIZJOLOGICZNY Czynniki stresogenne: URAZ FIZYCZNY, BÓL, PRESJA NA CIAŁO, PRACA, CHOROBA, PRZEMOC, WYPADEK PSYCHICZNY POZNAWCZY I EMOCJONALNY CIERPIENIE, LĘK, WSTYD SPOŁECZNY GRUPOWY WSPÓLNOTOWY DEGRADACJA, UTRATA TWARZY, KONFLIKT Z OTOCZENIEM, ODRZUCENIE PRZEZ GRUPĘ – SKARŻENIE, ODRZUCENIE, LINCZ KULTUROWY ŚWIATOPOGLĄDOWY RÓŻNICE KULTUROWE, UPRZEDZENIA I KONFLIKTY RASOWE, RELIGIJNE, UPRZEDZENIA, STEREOTYPY, PRZESĄDY, OBYCZAJE, RÓŻNICE JĘZYKOWE

TEORIA DWUBIEGUNOWOŚCI ARCHETYPÓW INTROWERSJA VS. EKSTRAWERSJA gdzie jest źródło stresu? czego się uczymy? STRES TRZEBA INDYWIDUALIZOWAĆ matka introwertywna vs. córka ekstrawertywna

Linia życia – proces indywiduacji wg. C. G. Junga f. naturalna f. kulturowa CEL Okres przekory kryzys dojrzewania kryzys połowy życia f. naturalna (potrzeby indywidualne): ego persona (rola) cień indywidualny kompleksy f. kulturowa: silne ego i persona archetypy + -

Niszczenie persony: lęk, nerwica, kompulsje, obsesje itd.. Niszczenie ego: zab. osobowości (np., niedojrzały ojciec, zaburzona matka)

CZYM JEST INICJACJA? Jest procesem przejścia, przemiany. Inicjacja może być pozytywna i negatywna (zwielokrotnienie) CZEGO WYMAGA INICJACJA? Ofiary np., rezygnacja z persony

NEUROZA konflikt KREATYWNOŚĆ dialog PSYCHOZA Kryzys PSYCHOPATIA Rozwój NEUROZA konflikt KREATYWNOŚĆ dialog Dezintegracja Integracja PSYCHOZA Kryzys PSYCHOPATIA stres powierzchowny Regres

U TEORETYK WIZJONER P I OBSERWATOR PRAGMATYK M

U P I M TEORETYK WIZJONER OBSERWATOR PRAGMATYK MODELE ZAŁOŻENIA WYOBRAŻENIA, ANTYCYPACJA P I OBSERWATOR PRAGMATYK DANE, LICZBY, FAKTY REALIZACJA DZIAŁANIE M

U P I M TEORETYK WIZJONER OBSERWATOR PRAGMATYK działanie, realizacja dane, liczby, fakty TEORETYK WIZJONER MODELE ZAŁOŻENIA WYOBRAŻENIA, ANTYCYPACJA Natręctwa (w sobie vs. ze światem) fobia, lęk (w sobie vs. ze światem) P I brak działania, konieczność Opracowania schematów brak danych, faktów OBSERWATOR PRAGMATYK DANE, LICZBY, FAKTY REALIZACJA DZIAŁANIE Hipochondria, kontrola, perfekcja kompulsje (ze sobą vs. ze światem) M

U P I M TEORETYK WIZJONER OBSERWATOR PRAGMATYK działanie, realizacja dane, liczby, fakty TEORETYK WIZJONER MODELE ZAŁOŻENIA WYOBRAŻENIA, ANTYCYPACJA P I brak działania, konieczność Opracowania schematów brak danych, faktów OBSERWATOR PRAGMATYK DANE, LICZBY, FAKTY REALIZACJA DZIAŁANIE M

Dominik Gebler www.ctik.pl dominik.gebler@ctik.pl CTiK - CENTRUM TERAPII I INTERWENCJI KRYZYSOWEJ Ul. Ateńska 10 lok. 72 Warszawa Saska Kępa Tel.: 22 115 16 87 www.ctik.pl