Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca dyplomowa inżynierska
Advertisements

Strona tytułowa Prezentacja pracy Sterowanie centralnym zamkiem w samochodzie za pomocą telefonu komórkowego i bezprzewodowej komunikacji Bluetooth 1/8.
Układ sterowania otwarty i zamknięty
SZTUCZNE SIECI NEURONOWE
NOWOŚĆ !!! Czujnik FT 50 RLA-70/220.
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
DO SIŁ ZBROJNYCH W RAMACH AKCJI KURIERSKIEJ ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Filtracja sygnałów „Teoria sygnałów” Zdzisław Papir.
Manewry na drodze.
Routing statyczny Wykład: Zaawansowane sieci komputerowe
1 Podstawy informatyki H. P. Janecki- 2006_ Systemy Operacyjne W6.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA Centrum Badawcze Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych PROJEKT ROZWOJOWY Nr WND-POIG /08.
Diagramy czynności.
Wykład 9 Projektowanie interfejsu użytkownika
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
WARSZTATY MIEJSKIEJ JAZDY NA ROWERZE Elbląski Oficer Rowerowy Komenda Miejska Policji w Elblągu Elbląg, 11 maja 2013 r.
ZNAKI I SYGNAŁY DROGOWE
Sieciowa centrala sterowania urządzeniami przeciwpożarowymi CX-1201
Układy sekwencyjne pojęcia podstawowe.
Opracował : Przemysław Drzymała
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Manewry Drogowe.
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
Definicje Czujnik – element systemu pomiarowego dokonujący fizycznego przetworzenia mierzonej wielkości nieelektrycznej na wielkość elektryczną, Czujnik.
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
Nie bać się mechatroniki
Elementy zestawu komputerowego
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Czy zastanawiałeś się kto w sytuacji zagrożenia pomoże Twoim najbliższym kiedy będą zdani tylko na siebie ? Co stanie się, gdy starsza lub niepełnosprawna.
Sztuczna Inteligencja
Teoria sterowania Wykład 13 Modele dyskretne obiektów regulacji.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Wybrane zagadnienia bezpiecznego zachowania się na drodze
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Model inteligentnego agenta wspomagającego decyzje zakupu komputerów.
Budowa komputera ProProgramer.
Modelowanie obiektowe Diagramy czynności
Elementy zestawu komputerowego
Co to elektronika? Elektronika – dziedzina techniki i nauki zajmująca się obwodami elektrycznymi zawierającymi, obok elementów elektronicznych biernych,
MANEWRY.
Interakcja człowiek – komputer UCD (user centred design)
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
Pojazdy i urządzenia inteligentne
Manewry na drodze cz.3: wymijanie, omijanie, wyprzedzanie
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Wyk. Tomasz Marciniuk ZASADA DZIAŁANIA KOMPUTERA Operacje I/O pod nadzorem procesora Urządzenia Techniki Komputerowej.
Struktura wewnętrzna mikrokontrolera zamkniętego
WYMIJANIE, OMIJANIE I WYPRZEDZANIE.
1. Przynajmniej NIE UTRUDNIAJ nie tarasuj wyjazdu, nie tarasuj wyjazdu, nie utrudniaj skrętu, nie utrudniaj skrętu, nie zmuszaj do zatrzymania / nie zmuszaj.
Metody komunikacji. Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od.
 Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody sztucznej inteligencji – Technologie rozmyte i neuronoweSystemy.
Podstawy automatyki I Wykład 1b /2016
Opracowanie krajowych standardów orzekania w zakresie dopuszczenia do szkolenia na prawo jazdy kandydatów na kierowców z dysfunkcjami organów ruchu i słuchu.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Zasady Organizacji Szkoleń Członków Ochotniczych Straży Pożarnych Biorących Bezpośredni Udział w Działaniach Ratowniczych Podpisano roku.
Automatyczna oczyszczalnia ścieków galwanicznych - sterowanie
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Graficzny Interfejs Użytkownika
Sprawdź ile zapamiętałeś!
Jak prawidłowo poruszać się po jezdni
Czy znasz znaki drogowe?
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Mikrokontrolery System przerwań
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
WZMACNIACZ MOCY.
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Zapis prezentacji:

Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne wysyłane bezwiednie przez kierowcę Informacje wizualne, głosowe, haptyczne … Komendy wysyłane przez kierowcę Urządzenia wejścia z otoczenia Inteligentne urządzenia wyjściowe interfejsu Reakcja kryzysowa

Inteligentne urządzenia wyjściowe interfejsu Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne wysyłane bezwiednie przez kierowcę Informacje wizualne, głosowe, haptyczne … Skrócony opis działania: sygnały od człowieka odbierane są przez pojazd poprzez urządzenia wejściowe interfejsu. Pojazd zbiera informacje z otoczenia poprzez urządzenia wejścia z otoczenia. Pojazd komunikuje się z kierowcą poprzez urządzenia wyjściowe interfejsu. Urządzenia wejścia z otoczenia Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia

Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne wysyłane bezwiednie przez kierowcę Informacje wizualne, głosowe, haptyczne … Skrócony opis działania: sygnały od człowieka odbierane są przez pojazd poprzez urządzenia wejściowe interfejsu. Pojazd zbiera informacje z otoczenia poprzez urządzenia wejścia z otoczenia. Pojazd komunikuje się z kierowcą poprzez urządzenia wyjściowe interfejsu. W sytuacjach, które pojazd uzna za kryzysowe, możliwe jest częściowe przejęcie kontroli nad pojazdem przez inteligencję pojazdu – przykład - awaryjne hamowanie. Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Urządzenia wejścia z otoczenia Inteligentne urządzenia wyjściowe interfejsu Reakcja kryzysowa

Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne wysyłane bezwiednie przez kierowcę Informacje wizualne, głosowe, haptyczne … Skrócony opis działania: sygnały od człowieka odbierane są przez pojazd poprzez urządzenia wejściowe interfejsu. Pojazd zbiera informacje z otoczenia poprzez urządzenia wejścia z otoczenia. Pojazd komunikuje się z kierowcą poprzez urządzenia wyjściowe interfejsu. W sytuacjach, które pojazd uzna za kryzysowe, możliwe jest częściowe przejęcie kontroli nad pojazdem przez inteligencję pojazdu. Gdy pojazd działa w trybie pół-autonomicznym: słucha komend wydawanych przez kierowcę (głosowo, haptycznie…) i wykonuje pojedyncze manewry (zmień pas, wyprzedź pojazd, omiń przeszkodę, przyspiesz, zatrzymaj się…). Istnieje możliwość przejścia do trybu sterowania tradycyjnego, tak jak w kategorii B pojazdów. Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Komendy wysyłane przez kierowcę Tryb C i B Urządzenia wejścia z otoczenia Inteligentne urządzenia wyjściowe interfejsu Reakcja kryzysowa

Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne wysyłane bezwiednie przez kierowcę Informacje wizualne, głosowe, haptyczne … Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Komendy wysyłane przez kierowcę Skrócony opis działania: sygnały od człowieka odbierane są przez pojazd poprzez urządzenia wejściowe interfejsu. Pojazd zbiera informacje z otoczenia poprzez urządzenia wejścia z otoczenia. Pojazd komunikuje się z kierowcą poprzez urządzenia wyjściowe interfejsu. W sytuacjach, które pojazd uzna za kryzysowe, możliwe jest częściowe przejęcie kontroli nad pojazdem przez inteligencję pojazdu. Gdy pojazd działa w trybie autonomicznym: słucha komend globalnych wydawanych przez kierowcę („zawieź mnie na Koszykową 75”) i autonomicznie podejmuje decyzję o konieczności wykonywania manewrów oraz je wykonuje. Istnieje możliwość przejścia do trybu sterowania tradycyjnego, tak jak w kategorii B pojazdów. Tryb D i B Urządzenia wejścia z otoczenia Inteligentne urządzenia wyjściowe interfejsu Reakcja kryzysowa