Sprawiedliwy Handel - codziennie wpływamy na losy świata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bernie Chua - Założyćiel Wytworzył tajny przepis
Advertisements

Jak skutecznie rozwijać ruch sprawiedliwego handlu?
Fundusz Innowacji Społecznych dla Łodzi
Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Weronika Paszewska Jakub Rok || Grupa eFTe
Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich
Grupy producentów rolnych
Banki spółdzielcze.
SPRAWIEDLIWY HANDEL trochę wiedzy dla zaawansowanych
Sprawiedliwy handel w Republice Czeskiej
Fairtrade – dynamiczny rynek
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Hotel Courtyard – Warszawa
Zagrożenia dla polskiego handlu
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole?
Internet 2006: rozwój e-commerce
SPRAWIEDLIWY HANDEL.
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich Student Trainee Exchange Programme (STEP ) Student Trainee Exchange Programme (STEP )
Tradycyjne Greckie Produkty
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Czy odczuwasz czasem brak energii?
Przygotowali: Emilia Małek Leszek Smaga.
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V przegląd inicjatyw edukacyjnych
Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
ZNAKI EKOLOGICZNE CZYLI E K O - Z N A K I
PREZENTACJA PROJEKTU „Sprawiedliwi, aktywni, świadomi – budowa podstaw dla kampanii Szkół Przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu.
Fair Trade Towns Campaign * Tadeusz Makulski Koordynator kampanii FTT Kraków
Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Lokalna kampania na rzecz Sprawiedliwego Handlu 2014
Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych.
Narkotyki.
Jestem świadomą konsumentką Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2014 r.
WRZESIEŃ 2014 ROK PRZYSTĘPUJEMY DO REALIZACJI PROJEKTU SPRAWIEDLIWI, AKTYWNI, ŚWIADOMI - BUDOWA PODSTAW DLA KAMPANII SZKOŁY PRZYJAZNE DLA SPRAWIEDLIWEGO.
Samorząd Uczniowski.
Dlaczego kraje handlują?
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Sprawiedliwy Handel Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu”
Budowa podstaw dla kampanii Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu Webinarium dla osób zainteresowanych promowaniem Sprawiedliwego Handlu.
Sprawność systemu rynkowego
Kupuj odpowiedzialnie owoce
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
„Co nas łączy z Ameryką Południową?”
Proces instytucjonalizacji i formalizacji Sprawiedliwego Handlu (FT)
Sprawiedliwy Handel. Sprawiedliwy Handel w teorii Bezpośrednie relacje pomiędzy producentami z Południa i konsumentami z Północy Partnerstwo handlowe.
Sprawiedliwy Handel Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2013r.
Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
Polish Fair Trade Coalition
Żywność ekologiczna.
Etyczna konsumpcja i sprawiedliwy handel
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Debata „Globalizacja”.
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Sprawiedliwy Handel - codziennie wpływamy na losy świata. UWAGA: Chcesz umieścić inny obraz na tym slajdzie? Zaznacz obraz i usuń go. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz.

Czym jest Sprawiedliwy Handel ? Sprawiedliwy Handel (Fair Trade) to partnerstwo handlowe oparte na dialogu, przejrzystości i szacunku, które dąży do większej równości w handlu międzynarodowym. Przyczynia się do zrównoważonego rozwoju przez oferowanie lepszych warunków handlowych i ochronę praw marginalizowanych producentów i pracowników najemnych szczególnie na ubogim Południu. Organizacje Sprawiedliwego Handlu (wspomagane przez konsumentów) są aktywnie zaangażowane we wspieranie producentów, podnoszenie świadomości i kampanie na rzecz zmian zasad i praktyk konwencjonalnego handlu międzynarodowego.

Najważniejsze zasady Sprawiedliwego Handlu: Uczciwa cena jaką otrzymują producenci za swoje produkty, Bezpieczne i oparte na zasadach szacunku praktyki handlowe, Sprawiedliwe płace i odpowiednie warunki socjalne, Demokratyczne zarządzanie organizacją producencką, Dążenie do zwiększania niezależności producentów, Zwiększanie wiedzy i świadomości konsumentów.

Dlaczego potrzebny jest Sprawiedliwy Handel ? Z Etiopii pochodzi doskonała kawa. Przy jej uprawie pracuje co czwarty Etiopczyk. Za kilogram ziaren dostaje 1,20 zł. Z tego kilograma można zaparzyć 80 filiżanek, wartych ok. 500 zł w kawiarni w Polsce. Połowa czekolady najbardziej znanych firm – 46% światowej produkcji kakao – pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej. Praca wciąż odbywa się tam w warunkach niewolniczych, a na plantacjach nierzadko pracują dzieci. Od lat nie widziały rodziców, nie chodzą do szkoły, kaleczą się maczetami, których używają.

Globalny banan

Jakie produkty obejmuje Sprawiedliwy Handel ? Produkty Sprawiedliwego Handlu to przede wszystkim: Kawa, Herbata, Cukier trzcinowy, Kakao, Owoce tropikalne, Wino, Ryż, Bawełna, Rękodzieła, Złoto.

Fair Trade a Fairtrade Sprawiedliwy Handel (czyli Fair Trade pisane oddzielnie) oznacza cały ruch osób i organizacji zaangażowanych w zapewnienie godnego życia rolnikom i pracownikom z Południa poprzez sprawiedliwe warunki handlowe. Może dotyczyć zarówno oznakowanych, jak i nieoznakowanych produktów i działalności różnych organizacji na tym polu. Termin Fairtrade jest używany dla określonego systemu certyfikacji produktów Sprawiedliwego Handlu zarządzanego przez FLO International.

Struktury międzynarodowe 1. World Fair Trade Organisation - (WFTO), organizacja zrzeszająca FTO. Zrzesza ponad 300 organizacji z 70 krajów. Przyznaje swoim członkom Znak Organizacji Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade Organisation Mark - FTO). Istnieje od 1989 (do roku 2009 jako IFAT). 2. Fairtrade Labelling Organisations International - (FLO Int.), organizacja certyfikująca Jest stowarzyszeniem 23 organizacji członkowskich, działającym na zasadzie non-profit. Zarządza międzynarodowym systemem certyfikacji Fairtrade. Istnieje od 1997.

1,5 miliona producentów i pracowników w systemie Fairtrade . 569 spółdzielni producenckich certyfikowanych Fairtrade w 58 krajach . 1900 licencjobiorców znaku Fairtrade . 50 krajów, w których produkty certyfikowane Fairtrade są dostępne w sklepach . 2,3 miliardów euro wartości sprzedaży w 2007 – roczny wzrost o 48%.

www.fairtrade.org.pl fairtrade@fairtrade.org.pl

http://www.alterkino.org/alterglobalizacja/sprawiedliwy-handel-poranek-przy-kawie-pola-zota/

Film – pola złota http://www.alterkino.org/alterglobalizacja/sprawiedliwy-handel-poranek-przy-kawie- pola-zota/