National Gallery of Art w Waszyngtonie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Logo salezjanów.
Człowiek Renesansu Leonardo Da Vinci
„Malarstwo Hieronima Boscha, a filozofia średniowiecza.”
Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
W sierpniu 1915, po ucieczce władz rosyjskich z Warszawy, polski samorząd przywrócił syrenę na pieczęciach miasta. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości.
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
projekt stroju Mikołaja - przód
kurs fotografii cyfrowej
Podstawy grafiki komputerowej
Jakie jest pole kwadratu?
Fotografia.
* Prezentacja ćwiczeniowa
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Zasady czytania obrazu
Sam na sam z dziełem sztuki…
Malarstwa.
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
You.
Dzieła i ich Twórcy Karol Chmielewski 2a 2010\2011.
GIMP część 1 Adam Rębisz.
ZAMYŚLENIA ŚWIETLANE KS. MARIUSZ ROSIK.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Malarz koloru i światła
Tworzenie prezentacji
Moje zainteresowania Malarstwo.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Perspektywa w rysunku i malarstwie.
Osobowość jako zespół dyspozycji warunkujących zachowanie człowieka
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Techniki plastyczne mgr Joanna Klimaszewska
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Fotografia Kompozycja.
Perspektywa.
Poprawne odpowiedzi na końcu prezentacji!
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Francisco Goya y Lucientes
Fotografia w trudnych warunkach
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
Logo salezjanów.
Auguste Renoir.
MALARSTWO HOLENDERSKIE XVII WIEKU
Matematyka w sztuce.
Analiza dzieła sztuki.
PODSTAWOWE POJĘCIA Z JĘZYKA PRZEDMIOTU
Sceny rodzajowe , alegoryczne i mitologiczne
Wprowadzenie W tej prezentacji pokażemy, że matematykę można znaleźć w sztuce sakralnej. W tym celu wybraliśmy się do poznańskich kościołów i znaleźliśmy.
Opracowała Monika Skóbel
Prezentacje opracowali
opracowała Monika Skóbel
Z perspektywą przez wieki
Zjawiska optyczne w przyrodzie
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Testy obuoczne Piotr Michałowski 2017.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Z PERSPEKTYWY JAK POKAZAĆ 3D NA 2D.
Zapis prezentacji:

National Gallery of Art w Waszyngtonie Jan Vermeer van Delft „Ważąca perły”, lub „Kobieta z wagą” ok. 1662-65 r. ,olej na płótnie, 42,5 x 35 cm, National Gallery of Art w Waszyngtonie Opracowanie: Anita Przybyszewska - Pietrasiak

obraz przedstawia postać kobiety we wnętrzu, kompozycja zamknięta, Kształt pola obrazowego czyli format obrazu to prostokąt pionowy zbliżony do kwadratu, obraz przedstawia postać kobiety we wnętrzu, kompozycja zamknięta, kompozycja statyczna, oparta na zasadach równowagi (z lewej strony przedstawiona jest ściana z oknem i lustrem oraz tkanina, a z prawej ich przeciwstawieniem jest postać kobiety), centrum kompozycji wyznacza postać stojącej kobiety, na tle obrazu przedstawiającego sąd ostateczny, w obrazie kierunki wertykalne i horyzontalne równoważą się kompozycja jest wieloplanowa, plany są lekko wyodrębnione, głębia oddana jest za pomocą perspektywy linearnej (zbieżnej, wykreślnej). KOMPOZYCJA

ŚWIATŁOCIEŃ Źródło światła jest poza obrazem, jest to światło naturalne, dzienne, wpadające przez zasłonięte żółtą kotarą okno, światło pada od strony lewej w kierunku prawej, oświetlając przede wszystkim zwróconą ku oknu postać kobiety światło miękko modeluje kształty, fałdy ubioru, oświetla fragment ściany, pofałdowaną tkaninę na stole oraz perły rozrzucone na stole, występują kontrasty światłocieniowe, światło świetnie różnicuje materię malowanych przedmiotów, najjaśniejsze punkty obrazu stanowią: twarz i tors kobiety, jej dłonie i trzymana w nich waga, plama jasnego światła odbija się też od ściany poza postacią . ŚWIATŁOCIEŃ

KOLORYSTYKA Barwy są złamane, delikatne, obraz jest namalowany w szerokiej gamie barwnej (występują zarówno barwy ciepłe, jak zimne), ale w układzie barw zdecydowanie dominują szarości i błękity, z akcentami ugrów, w obrazie występują bardzo delikatne kontrasty temperaturowe, (postać kobiety i stół: ugry i błękity/granaty), ale obraz jest stonowany, wysublimowany kolorystycznie, akcenty kolorystyczne stanowią rozświetlone, białe elementy stroju kobiety, plany są lekko zróżnicowane według reguł perspektywy malarskiej(bliżej ciepłe tony, dalej – chłodniejsze). KOLORYSTYKA

WNIOSKI KOŃCOWE Dzieło malowane jest realistycznie, przedstawia scenę z życia codziennego. najważniejszym środkiem wyrazu jest światło (duża siła oddziaływania), obraz przemawia dbałością o szczegóły, znakomicie oddana jest materia przedmiotów, w obrazie dominuje nastrój spokoju, ciszy i intymności, ale intryguje treść sceny, być może obraz ten jest nie tylko zwykłą sceną rodzajową; interpretować można go w różny sposób: na alegoryczne przesłanie wskazuje obraz sądu ostatecznego zawieszony za plecami kobiety i waga w jej dłoni, scenę można odczytywać więc w dwóch wymiarach: wiecznym, gdzie Bóg ocenia i sądzi ludzkie czyny, waży dobro i zło oraz ziemskim, gdzie ważone są perły, symbol pychy.