Obraz siebie i samoakceptacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Samoocena mgr Paulina Hapka.
CHARAKTERYSTYKA OSOBY WSPÓŁUZALEŻNIONEJ
Moje doświadczenie powrotu do zdrowia
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Konsekwencje przemocy ekonomicznej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Janusz Korczak.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
w praktyce pedagogicznej
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Zdrowy styl życia.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Jan Paweł II - Papież Wolności
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
29. Kultura życia, kultura śmierci
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Zaburzenia odżywiania
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Metody komunikacji.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Rola nauczyciela w kształtowaniu samooceny uczniów
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

Obraz siebie i samoakceptacja To co myślimy o sobie, czyli nasz obraz samego siebie ma ogromny wpływ na nasze życie, na to, jak się zachowujemy, jaki mamy stosunek do siebie i całego świata. Tworzy się na skutek: informacji zwrotnych od innych ludzi na nasz temat; wyników naszych działań; efektów dokonywanych przez nas porównań z innymi ludźmi;

Obraz siebie i samoakceptacja Rzadko kiedy nasz obraz siebie jest w pełni adekwatny do tego, jacy jesteśmy i na co nas stać. * Nieznaczne rozbieżności między samooceną a naszymi możliwościami nie odbijają się negatywnie na naszym funkcjonowaniu. Natomiast zbyt zawyżona lub zbyt zaniżona ocena naszych możliwości jest zjawiskiem dla nas niekorzystnym.

Obraz siebie i samoakceptacja Skutki zawyżonej samooceny: wybieranie zadań z reguły przekraczających możliwości, co daje w efekcie częste doświadczanie porażek i obniżenie motywacji do podejmowanych dalszych działań przerzucanie odpowiedzialności za niepowodzenia na innych ludzi lub na okoliczności roszczeniowy stosunek do innych (należy się więcej niż otrzymuję)

Obraz siebie i samoakceptacja Skutki zaniżonej samooceny: wykonywanie zadań poniżej swoich możliwości brak poczucia własnej wartości brak samoakceptacji

Obraz siebie i samoakceptacja Akceptacja siebie – przyjęcie siebie takim jakim się jest, to niezbędny warunek do akceptacji innych i własnego rozwoju. Osoba zbyt zaabsorbowana swymi słabościami staje się skrajnie egocentryczna. Akceptacja siebie nie jest samouwielbieniem. Można akceptować siebie zdając sobie jednocześnie sprawę z własnej niedoskonałości.

Obraz siebie i samoakceptacja Zdrowy obraz siebie opiera się na trzech filarach: poczucia przynależności (do rodziny, do grupy kolegów, do grupy zawodowej) poczucia własnej wartości (jestem w porządku, lubię i szanuję siebie, liczę się, mam jakąś wartość, mam coś do zaoferowania innym) poczucie własnych możliwości (potrafię wykonać to zadanie, potrafię uporać się z sytuacją, mogę to zrobić)

POCZUCIE WŁASNYCH MOŻLIWOŚCI I KOMPETENCJI POZWALA CZŁOWIEKOWI SPOJRZEĆ OPTYMISTYCZNIE NA ŻYCIE, DODAJE MU NADZIEI I ODWAGI  Opracowała: Barbara Taraszkiewicz