Dlaczego baton plus kawa?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie operacjami
Advertisements

Zakupy.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Sklepy internetowe.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Agenda Po co jest Seenergy? Dla kogo Seenergy? Co nam daje Seenergy? Potencjał biznesowy.
Nasz Bank, Twój Zysk. Nasz Bank to solidny Bank, który oferuje: Najbardziej korzystne kredyty na rynku Konta dopasowane do indywidualnych potrzeb Największy.
ZABIĆ NUDĘ- czyli o tym, co robimy w naszym wolnym czasie
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Instrukcja MILO moduł klienta.
Czy odczuwasz czasem brak energii?
czego się spodziewasz”.
KARTY BANKOWE.
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Łodzi
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wprowadzenie do roku drugiego Runda piąta będzie pełna nowych zagadnień związanych z rozwojem. Ja słyszałem o Banku. A my o nowych pokojach. Niby się
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Prawo malejącej krańcowej stopy zwrotu Prawo DMP
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).
Opracowane przez Nowak Justynę AGH. Wprowadzenie Stojąc przed sklepową półką klient zastanawia się, którego batonika kupić: Mars, Snickers, Milky Way.
Kampania Cross- Marketingowa Założenia Kampanii Cross-promocja dla batonów marki Snickers oraz usługi stremingu muzyki - Deezer Umieszczenie wewnątrz opakowań.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
„Nowa torebka? Nie w tym miesiącu” „Wygodne adidasy? Miałem sobie je kupić, ale rozwaliłem wszystkie pieniądze od rodziców i teraz wystarczy mi tylko na.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Założenia cross- promocji Jak powszechnie wiadomo słodkie upominki oraz prezenty są nieodłącznym elementem każdej rocznicy, urodzin, imienin, świąt oraz.
ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Daria Widomska KrZZTo1011b
Strategie promocji.
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
SPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGO.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Turecka herbata. W Turcji pije się mocne herbaty. Jeden z najsławniejszych rodzajów to Çay.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
„Life is too short for bad coffee.” Nasze hasło brzmi „Life is too short for bad coffee.” Zajmujemy się sprzedażą kubków termicznych w różnych kolorach.
MINI PRZEDSIĘBIORSTWO „KAASSA Sp ZO.O” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Global Ordering System - GOS
NESCAFE Budzik w iPhone
Five O’clock Miniprzedsiębiorstwo działające na terenie III LO im. św. Jana Kantego w Poznaniu.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Schoolbucks company Nr ewidencyjny
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

Dlaczego baton plus kawa? Połączenie batonów Mars, Snickers czy Milky Way z kawą z McDonald’s lub McCafe Biorąc pod uwagę fakt iż przedsiębiorstwo musi być elastyczne w stosunku do zmiennych potrzeb swoich klientów stworzyłem ofertę na sezon zimowy, w którym duża część społeczeństwa zjada większa ilość słodyczy ze względu na większe zapotrzebowanie przez organizm energii jak również chętniej sięgają po cieple napoje. Wybrałem kawiarnie a nie sklepy ponieważ ludzie w ziemie potrzebują miejsca do spędzania czasu poza domem, a na zewnątrz jest zbyt chłodno.

Opis Promocji Promocja będzie polegała na tym, że firma będzie przyznawać zniżki na kawy jeśli konsument spełni określone warunki. Zniżki będą wynosić po 50 % na kawę. Biorąc pod uwagę amplitudę cen kaw (kawy w McCafe są droższe niż w McDonalds) oraz różne ceny produktów. Marsa można pozwolić sobie na wykorzystanie różnorodności produktów. Na przykład 50% zniżki na kawę w McDonald’s można będzie otrzymać za 3 opakowania batoników o większych rozmiarach jak Mars 2 Pack lub za 4 opakowania standardowego Marsa. Za kawę w McCafe będzie potrzebne 5-6 opakowań batona Mars 2 Pack, żeby dostać zniżkę 50 %. Promocję podzieliło by się to na 3 dni tygodnia: poniedziałek (początek tygodnia, potrzebujemy zastrzyku energii) połączony by był z Marsem, środa (środek tygodnia potrzeba energii) ze Snickersem, sobota (leniwe wyjście z przyjaciółmi , bądź poranna regeneracja po piątkowej imprezie) z Milky Way’em. Nie ograniczyłem swojego wyboru tylko do jednego produktu, ponieważ nie chcę ograniczać wyboru naszym klientom tym samym zmniejszyć sobie grupę docelową, gdyż konsumenci mają rożne upodobania i walory smakowe. Połączenie różnych batoników z port folio marsa i różnych rodzajów kawy z McDonald’s czy McCafe pozwoli trafić do każdego potencjalnego klienta.

Dlaczego McDonald’s ? Wybrałem sieć McDonald’s i ich McCafe, ponieważ placówki tej sieci są wszędzie i jest ich naprawdę dużo. Każdy zna ich markę, kojarzy ją z promocjami (ich rabaty, promocyjne zestawy, reklamy). Ich konsumenci korzystają z dostępnych aplikacji z kuponami rabatowymi pojawiającymi się sezonowo, bądź tymi dostępnymi na kanale Facebooka. Do McDonald’s chodzą WSZYSCY bez względu na wiek (młodzież, dorośli pracujący, dzieci z opiekunami, studenci) więc grupa docelowa jest naprawdę szeroka. Ponadto menu w tych punktach przedstawione jest w formie „plakatów” przy kasie, dzięki czemu klienci nie przeoczą takiej promocje. Sieci Starbucks Coffee Company czy Costa Coffee nie brałem pod uwagę, ponieważ maja wysokie ceny, mniej placówek oraz węższe grono klientów. Te kawiarnie nie są zbytnio popularne wśród polaków, co bardzo dobrze widać na dworcu w Katowicach, gdzie swoje placówki mają zarówno McDonald’s jak i Starbucks. W McDonald’s kolejka jest zawsze, a w Starbucks zwykle od 0 do kilku osób.

Badanie Marketingowe Na grupie 80 osób w wieku 16-26lat przeprowadziłem ankietę w której zadałem 3 pytania: Wskaż swoje trzy typy wśród: Mars, Snickers, Twix, Milky Way. 58 osób: Mars, Snickers, Milky way 18 osób: Mars, Snickers, Twix 4 osób: Mars, Snickers, Bounty Jak często jadasz w/w produkty? 42 osoby: 4 lub więcej razy w tygodniu 22 osób: 2-3 razy w tygodniu 9 osób: 1 raz w tygodniu 3 osoby: raz na dwa tygodnie 3. Czy chętnie skorzystałbyś z zaproponowanej przeze mnie promocji? Aż 67 osób było na tak *Często piją kawę dla przyjemności lub żeby się rozgrzać i dodać sobie energii *Często chodzą do McDonald’s i chętnie by skorzystali z tego typu promocji tym bardziej, że kojarzą tę markę właśnie z rabatami *Jako miejsce na spędzenie czasu z przyjaciółmi wybierają McDonalds, więc możliwość wypicia kawy i zaoszczędzenia przy tym pieniędzy, byłaby dodatkową zaletą i zachęta 8 osobom było to obojętne 5 osób nie ma zdania Połączenie tych 3 batonów to mieszanka bezpieczna ale i z wizja na przyszłość ponieważ Mars i Snickers to tradycyjne batony, które maja lojalnych klientów plus powiew świeżości ze strony Milky Way’a.

Podsumowanie Wybrałem Batony Mars i Snickers z powodu ich ugruntowanej pozycji w świadomości klientów. Natomiast Milky Way ma wprowadzić poczucie świeżości do oferty. Mój pomysł przybrał taką formę, ponieważ chciałem dostosować ją do aktualnych potrzeb potencjalnych odbiorców, czyli zwiększonego zapotrzebowania na energię, co często łączy się z częstszym sięganiem po słodycze oraz ze wzrostem popytu na ciepły napój jakim jest kawa. Miejsce sprzedaży wyselekcjonowałem po uwzględnieniu ilości i wielkiej różnorodności (zarówno pod względem wiekowym jak i przy uwzględnieniu potrzeb) osób do niego uczęszczających, a także z powodu ograniczenia nakładów na promocję. Marka McDonald’s jest znana i ma szerokie kanały informowania klientów, z których korzystanie nie łączy się z wysokimi kosztami. Ponadto społeczeństwo w zimie rzadziej spędza czas na świeżym powietrzu i poszukuję do tego alternatywnych miejsc, czyli m.in. restauracji McDonald’s. Jestem przekonany, że po uwzględnieniu przeze mnie czynników i wybraniu takiego rozwiązania, oferta trafi do możliwie największej grupy potencjalnych odbiorców. Umożliwi to wykreowanie potrzeby w umysłach konsumentów, a następnie jej zaspokojenie.