Reklama społeczna Mini-przybornik
3
4 Czym różnią się te filmy? Czy oba budzą tak samo intensywne emocje? Czy angażują w równym stopniu? Czy jeden i drugi bierzesz do siebie w taki sam sposób? Czy będziesz je pamiętać tak samo długo? Czy w związku z nimi zamierzasz coś zrobić? I dlaczego?
Głównym zadaniem reklamy społecznej nie jest komunikowanie zalet lecz zmiana zachowań odbiorców najczęściej wbrew ich doraźnym korzyściom, nawykom i preferencjom.
Kto jest najważniejszy? Najważniejszy jest odbiorca komunikatu. Nigdy autor. Odbiorca musi w przekazie dostrzec „siebie” i „swoje problemy”.
Jakie oni mają wspólne zainteresowania?
I jak ze sobą rozmawiają? Dlatego jedną z najważniejszych decyzji przy opracowywaniu komunikacji społecznej jest precyzyjny wybór grupy celowej. To co dla jednej grupy celowej jest obraźliwe i durnowate, jest wspaniałe dla innej. To co nudzi jednych, bawi innych…
Przemawia czy bulwersuje?
Przemawia czy bulwersuje?
Przemawia czy bulwersuje?
Przemawia czy bulwersuje?
A może jest niezrozumiała?
Mów wyłącznie do wybranej grupy celowej jej własnym językiem
Wybór grupy celowej
Jeden, najważniejszy komunikat
Jeden, najważniejszy komunikat
Jeden, najważniejszy komunikat
Jeden, najważniejszy komunikat
Jeden, najważniejszy komunikat Najefektywniejsze reklamy komunikują JEDNĄ myśl. Im więcej przekazów tym mniejsze zrozumienie i zapamiętanie ze strony grupy celowej. Jeśli KONIECZNIE trzeba przekazać kilka komunikatów to należy to zrobić w oddzielnych reklamach.
Wybierz 1 (słownie: jeden) komunikat.
Jeden, najważniejszy komunikat Pomocna dłoń: jednym za najważniejszych zadań agencji reklamowej jest doradzenie klientowi, z jakich komunikatów zrezygnować i jak wyrazić w reklamie ich gradację ważności. Patrzącej z zewnątrz agencji reklamowej, nie uwikłanej w wewnętrzne uwarunkowania, znającej specyfikę odbiorców z innych projektów – łatwiej jest „rozstać się” z nadmiarowymi komunikatami.
Czy ta reklama daje Ci do myślenia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię intryguje?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię zastanawia?
Czy ta reklama Cię intryguje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
A może szokuje?
Albo śmieszy?
Albo śmieszy?
Albo śmieszy?
Albo śmieszy?
Albo śmieszy?
Porusza?
Porusza?
Porusza?
Porusza?
Intryguj, zadziwiaj, rozśmieszaj, raduj albo smuć… ale nigdy nie nudź!
Największe ryzyko Największym zagrożeniem w kategorii reklam społecznych są nudne, przegadane reklamy zrealizowane według strategii: „bezpieczniejsza droga” lub „poprawność polityczna”. Właśnie dlatego rolą agencji reklamowej jest dostarczenie i rekomendowanie zleceniodawcy konceptów efektywnych (kreatywnych) kampanii reklamowych. Rolą klienta jest akceptacja (ocena) tych pomysłów. Tych ról nie wolno mieszać.
Największe wyzwanie Poszukiwanie i wdrażanie niestandardowych rozwiązań jest największym wyzwaniem przed jakim stoi zleceniodawca reklamy ponieważ w przypadku sukcesu prowadzi do robienie rzeczy „pierwszy raz”. Zadanie to dotyczy nie tylko treści reklamy ale również jej formy. To oznacza, że „sprawdzona, klasyczna ulotka” jest często najmniej efektywnym rozwiązaniem.
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż ulotka
Więcej niż reklama
Więcej niż reklama
Kreatywne wykorzystanie mediów pozwala za pomocą jednej instalacji zwielokrotnić świadomość kampanii.
Reklama społeczna Tradycyjna reklama (teoretycznie) powinna przyczyniać się do podniesienia się jakości życia społeczeństwa. W praktyce zwiększa sprzedaż proszków do prania, baterii, depilatorów… Reklama społeczna zmienia społeczeństwa i narody. Daje pracę i wiedze Chroni zdrowie i życie. Ratuje planetę.
Reklama społeczna Jest najtrudniejszym z typów reklamy. W zamian za to daje najwspanialszą satysfakcję. Powodzenia!
THANK YOU Ul. Olesińska Warsaw, Poland T: F: