Algorytm blokowy Delta Nilu .

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w PMC.
Advertisements

Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Schemat blokowy M START KONIEC
Równanie różniczkowe zupełne i równania do niego sprowadzalne
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Algorytmy – różne przykłady
Powtórzenie wiadomości
Metody Numeryczne Wykład no 12.
DZIEDZINA I MIEJSCE ZEROWE FUNKCJI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Zliczanie III.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Własności funkcji kwadratowej
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA Z LICZBY
1.
Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Algorytmy Podstawowe pojęcia.
Równania i Nierówności czyli:
Grupa 1 Sposoby rozwiązywania układów równań stopnia I z dwiema i z trzema niewiadomymi. Wykresy funkcji w szkole ponadgimnazjalnej.
Zespół Szkół Mechanicznych w Białymstoku
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
ALGORYTMY.
RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Adrian Kurkowski Funkcja kwadratowa.
dla klas gimnazjalnych
Zakładamy a priori istnienie rozwiązania α układu równań.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Czego nauczyliśmy się na lekcjach informatyki w XXX LO
ISS – Synteza regulatora cyfrowego (minimalnoczasowego)
Schematy blokowe i elementy systemów sterujących
Jak sprawdzić monotoniczność ciągu ?
Zadania z indywidualnością
Równania i nierówności
Regresja wieloraka.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Metody numeryczne szukanie pierwiastka metodą bisekcji
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
opracowała: Anna Mikuć
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Algorytm znajdowania Największego Wspólnego Dzielnika.
Metody nieinkluzyjne: Metoda iteracji prostej.
Wykład 6 Dr Aneta Polewko-Klim
Wstęp do interpretacji algorytmów
F UNKCJA K WADRATOWA Zadanie tekstowe. Z ADANIE W turnieju warcabowym rozegrano 78 partii, przy czym każdy uczestnik rozgrywał z każdym po jednej partii.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 11
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
RÓWNANIA WIELOMIANOWE. Równanie postaci W(x)=0 gdzie W(x) jest wielomianem stopnia n nazywamy równaniem wielomianowym stopnia n. Liczba, która jest rozwiązaniem.
Rozwiązywanie układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Opracowanie Joanna Szymańska. 1. Co to jest równanie? Równanie to dwa wyrażenia połączone znakiem równości, jedno z tych wyrażeń musi być algebraiczne.
Nierówności kwadratowe Nierównością kwadratową nazywamy nierówność którą można przedstawić w jednej z następujących postaci (dla a różnego od 0):
Czyli wzory Viete’a. Jeżeli funkcja kwadratowa ma pierwiastki (miejsca zerowe), to zachodzą następujące wzory Viete’a:
Równania kwadratowe, a wzory skróconego mnożenia
Sposoby zapisu algorytmu
Równania kwadratowe zupełne
Funkcja kwadratowa.
Sumowanie i obliczenie średniej z n liczb
Instrukcja warunkowa if
RÓWNANIA WIELOMIANOWE
Zapis prezentacji:

Algorytm blokowy Delta Nilu 

delta Algorytm obliczania pierwiastków równania kwadratowego rozpoczynamy od wczytania wartości współczynników a, b oraz c.

Badamy A Jeśli współczynnik a przy x2 wynosi 0 to nie mamy do czynienia z równaniem kwadratowym. Wypisujemy odpowiedni komunikat i kończymy algorytm.

Liczymy deltę Obliczamy wyróżnik Δ. Następnie sprawdzamy, czy Δ jest w otoczeniu ε zera. Jeśli tak, to zerujemy go - w ten sposób uprościmy znacznie algorytm.

Delta mniejsza od 0 ? Kolejny test sprawdza, czy wyróżnik Δ jest mniejszy od zera (kolejność testów jest tutaj bardzo ważna). Jeśli tak, to równanie nie posiada pierwiastków rzeczywistych. Wypisujemy odpowiedni komunikat i kończymy algorytm.

Delta większa/równa 0 Pozostał przypadek, gdy wyróżnik Δ jest albo równy, albo większy od 0. W obu przypadkach obliczamy dwa pierwiastki x1 i x2. Wypisujemy je i kończymy algorytm.

Schemat