KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
ocenianie, które pomaga się uczyć
Narodziłem się... Na rozstaju dróg... Sam....
Bezpieczny w Internecie
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Sprawdzian także dla rodziców
Rady dla rodziców Jak można przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom dziecka w Internecie? Najlepszym sposobem ochrony dziecka jest rozmowa z nim. Żadna.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
DZIECI UCZĄ SIĘ TEGO, CZEGO DOŚWIADCZAJĄ…
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Jak budować więzi z dziećmi?
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
warsztaty dla rodziców
„Jak pomóc dziecku w nauce”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
Idea oceniania kształtującego
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Motywowanie do nauki – rola rodzica
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
W PROWADZENIE DO DEBATY Tworzymy KODEKS 2.0. P LAN DZIAŁANIA 1. Idea programu Szkoła z Klasą Wprowadzenie podstawowych pojęć 3. Po co tworzyć Kodeks.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Postawa asertywna.
JAK KOCHAĆ I WYMAGAĆ? „ Życie dziecka jest jak droga. Jeśli droga jest dobrze oznakowana, to dziecko bezpiecznie osiągnie.
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W PRACY DYDAKTYKA Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza” Opracowała: Katarzyna Michalak.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Trzy drogi w wychowaniu czyli o tym, jak stawiać granice by budować relację opartą na dialogu i wzajemnym szacunku.
Rodzice nie muszą być samotni
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
ZASADY I GRANICE W PROCESIE WYCHOWANIA ..
Promowanie zdrowego stylu życia
Aleksander Kuliński klasa II A
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ABC wychowania mgr Sylwia Plata.
Zapis prezentacji:

KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE

RODZICEM SIĘ NIE JEST . RODZICEM SIĘ STAJESZ PRZEZ TO, CO ROBISZ.

JAK KOCHAĆ ? DZIECI OTOCZONE BEZWARUNKOWĄ MIŁOŚCIĄ, CZUJĄ SIĘ BEZPIECZNIE I ICH SAMOOCENA JEST WYŻSZA. STAJĄ SIĘ BARDZIEJ PEWNE WŁASNEJ WARTOŚCI.

CEL WYCHOWANIA Wyposażyć dziecko w takie narzędzia, za pomocą których osiągnie ono w życiu sukces.

JAK TO OSIĄGNĄĆ ? POPRZEZ UCZENIE DZIECI SAMODZIELNOŚCI I ODPOWIEZIALNOŚCI. PIELĘGNOWANIE ICH NATURALNEJ CIEKAWOŚCI ŚWIATA.

JAK TO OSIĄGNĄĆ ? POPRZEZ JASNE WYTYCZENIE GRANIC. DZIECI CHCĄ WIEDZIEĆ CZEGO SIĘ OD NICH OCZEKUJE, KTO NAPRAWDĘ KONTROLUJE SYTUACJĘ, JAK DALEKO MOGĄ SIĘ POSUNĄĆ ORAZ CO SIĘ STANIE JEŚLI POSUNĄ SIĘ ZA DALEKO.

GRANICE WYTYCZANIE GRANIC JEST PROCESEM DYNAMICZNYM. ZMIENIA SIĘ W MIARĘ ROZWOJU DZIECI, A WYZWANIEM DLA RODZICÓW JEST CIĄGŁE DOSTOSOWNIE I POSZERZANIE GRANIC.

GRANICE POMAGAJĄ ODKRYWAĆ ŚWIAT (ważne jest to czego DZIECI doświadczają, niż to co im się mówi). OKREŚLAJĄ ŚCIEŻKI AKCEPTOWANYCH ZACHOWAŃ. GRANICE OKREŚLAJĄ ZWIĄZKI Z LUDŹMI. GRANICE DAJĄ POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA.

ZBYT DUŻA SWOBODA EFEKTY UJEMNIE WPŁYWA NA WYNIKI W NAUCE I POCZUCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI. PROWOKUJE DO NADMIERNEGO TESTOWANIA.

ZBYT MAŁA SWOBODA EFEKTY - ŹLE WPŁYWA NA WYNIKI W NAUCE I POCZUCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI. - PROWOKUJE DO BUNTU

NIETRWAŁA WOLNOŚĆ EFEKTY -UJEMNIE WPŁYWA NA WYNIKI W NAUCE I POCZUCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI. -PROWOKUJE DO TESTOWANIA I BUNTU

WOLNOŚĆ OPARTA NA ODPOWIEDZIALNOŚCI EFEKTY -SKŁANIA DO NAUKI I POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI. - UCZY WSPÓŁPRACY.

WARTO WIEDZIEĆ NIE PRÓBUJ WPROWADZAĆ DYSCYPLINY, KIEDY JESTEŚ ZŁY. STOSUJ DYSCYPLINĘ W ODPOWIEDNIM MOMENCIE. WYCIĄGNIJ ODPOWIEDNIE KONSEKWENCJE. DAWANIE DZIECIOM WYBORU ZWIĘKSZA ICH POCZUCIE KOMPETENCJI I KONTROLI. WPROWADZAJ DYSCYPLINĘ , BY UCZYĆ. CELEM STOSOWANIA DYSCYPLINY NIE JEST UDOWODNIENIE, KTO MA RACJĘ, A KTO JEJ NIE MA. TAKIE PODEJŚCIE SPRZYJA BOWIEM KONFLIKTOM I BUDZI W DZIECKU POCZUCIE WSTYDU. CELEM DYSCYPLINY JEST ZMIANA ZACHOWANIA, KTÓRE STWARZA PROBLEMY.

WARTO ZAPAMIĘTAĆ SUROWOŚĆ CZY LIBERALIZM NIE MAJĄ TAKIEGO ZNACZENIA, JAK STAŁE PRZESTRZEGANIE ZASAD I KONSEKWENCJA. ZAWSZE POSTĘPUJ ZGODNIE Z ZASADAMI. DAJ JEDNO OSTRZEŻENIE, A POTEM DOPIERO ZASTOSUJ ODPOWIEDNIĄ KARĘ. STOSUJ ŁATWE I KRÓTKIE DO ZASTOSOWANIA KARY. RODZICE POWINNI TWORZYĆ JEDEN FRONT.

WATRO WIEDZIEĆ UCZ DZIECI ODPOWIEDNIEGO ZACHOWANIA, DAJĄC IM DOBRY PRZYKŁAD.

WARTO ZAPAMIĘTAĆ KIEDY TYLKO TO MOŻLIWE POZWALAJ DZIECIOM UCZYĆ SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ZA DZIECI WYWOWŁUJE ICH ZŁOŚĆ I POGŁĘBIA ZALEŻNOŚĆ. UCZENIE SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH JEST NIE WŁASCIWE TYLKO WÓWCZAS, KIEDY ZAGRAŻA TO BEZPIECZEŃSTWU DZIECKA LUB NARUSZONE ZOSTAJĄ PRAWA INNYCH. POMAGAJ W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW TYLKO WTEDY, KIEDY KONIECZNA JEST TWOJA INGERENCJA.