DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Advertisements

PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
„Dzieci – Dzieciom” – wolontariat
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Szkolne koło PCK.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Kwiecień 2014 r. Debata.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Demokracja.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wolontariusz , gdy bezinteresownie może dać innym coś
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
DEMOKRATYCZNA SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
Instytucje demokratyczne w szkole
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
KLASA OBYWATELSKA Miejskie Gimnazjum Nr 3
Zapis prezentacji:

DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

Czym jest demokracja? Demokracja - system rządów i forma sprawowania władzy, w których źródło stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).

Zainteresowanie majowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego

Analiza wyników ankiety 23 marca 2014r. przeprowadziłyśmy ankietę wśród 20 dorosłych osób aktywnie zaangażowanych w działalność społeczną i lokalną.

KTÓRE ŚRODOWISKA POWINY INSPIROWAĆ MŁODYCH DO UDZIAŁU W ŻYCIU PUBLICZNYM?

JAKIE KORZYŚCI MOŻE ODNIEŚĆ SPOŁECZEŃSTWO Z AKTYWNOŚCI W ŻYCIU PUBLICZNYM MŁODYCH LUDZI? Przykładowe odpowiedzi:  Wzrost świadomości i akceptacji dla działań na rzecz lokalnej „ojczyzny”.  Mogą powstać nowe kierunki zagospodarowania, interesujące młodzież.  Nowoczesne spojrzenie na problemy współczesnego społeczeństwa.  Poprawa działalności kulturalno-oświatowej.

JAKIE DZIAŁANIA MOŻNA ZAPROPONOWAĆ MŁODYM LUDZIOM, ABY ZMOBILIZOWAĆ ICH DO POZNAWANIA I UCZENIA SIĘ PROCESÓW DEMOKRATYCZNYCH? Przykładowe odpowiedzi:  Udział w sesjach Rady Gminy.  Spotkania z władzami gminy (zapoznanie się z panującym systemem).  Powstanie Młodzieżowej Rady Gminy czy klubów dyskusyjnych.

W JAKICH DZIAŁANIACH AKTYWNIE UCZESTNICZYŁA MŁODZIEŻ I ZMIENIAŁA W TEN SPOSÓB RZECZYWISTOŚĆ? Przykładowe odpowiedzi: WOŚP- ok.40 % ankietowanych Bank dawców szpiku Wolontariat Aż 50% ankietowanych nie znała organizacji, w których uczestniczy młodzież!

Życie społeczne w naszej szkole Od lat w naszej szkole organizowane są różne akcje mające na celu wypracowanie wśród młodzieży świadomości i odpowiedzialności społecznej. Dzięki podejmowanym inicjatywom integrujemy się i nabywamy nowe doświadczenia, które później wykorzystamy w życiu publicznym. Uczymy się empatii, podejmowania właściwych decyzji, stawiania sobie celów, niesienie pomocy osobom potrzebującym oraz odpowiedzialności za drugiego człowieka i środowisko. Aktywna działalność w okresie dojrzewania pozwoli nam w życiu dorosłym łatwiej podejmować decyzje i funkcjonować w społeczeństwie w sposób świadomy.

Szkolne Koło Wolontariatu

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Góra Grosza

Akcja „Żonkil”

Rozszerzenie akcji,,TVN nie jesteś sam”

Akcja „Ratujemy i Uczymy Ratować”

Kampania antynikotynowa

Akcja,,Nakrętka”

Festyn z okazji Dnia Dziecka

Happening ekologiczny

Akcja „Na ratunek Ziemi”

Projekt „Jezioro Kamienickie”

Akcja „Młodzi głosują”

Działalność ma rzecz środowiska lokalnego