DOBRY START.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
PRACA DOMOWA UCZNIA Autor: Beata Słowińska.
NIE BÓJCIE SIĘ SZKOŁY Nasza szkoła miejscem osobistych sukcesów
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Jakub Szota Częstochowa 2012
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
W nauczaniu zintegrowanym
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
Metody sprawnego uczenia się.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Jak pomagać dziecku w nauce?
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
W skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu wchodzi Internat mieszczący się w budynku przy ulicy Basztowej.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Jak motywować dziecko do nauki ?
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
„Jak nauczyć dziecko się uczyć?”
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

DOBRY START

Po co i dlaczego się uczymy? chcę wiedzieć i umieć więcej, mieć w przyszłości dobrą i ciekawą pracę, rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania, odkrywać w sobie nowe talenty i zdolności.

Jak osiągnąć sukces? NAUKA motywacja do nauki planowanie nauki systematyczność odpowiednie miejsce i warunki do pracy wytrwałość w dążeniu do celu samodzielność w zdobywaniu wiedzy koncentracja uwagi wytrwałość w dążeniu do celu NAUKA Jak osiągnąć sukces?

Plan dnia Planowanie uczy samodzielności i zaradności. Plan dnia powinien być dostosowany do wieku, potrzeb oraz możliwości ucznia.

śniadanie poranna toaleta droga z domu do szkoły wieczorna toaleta i sen obiad kolacja obowiązki domowe odpoczynek odrabianie lekcji

Przykładowy plan dnia ucznia szkoły podstawowej 7.00 - 7.30 – pobudka, mycie, ubieranie się, śniadanie 7.30 - 8.00 – droga z domu do szkoły 8.00 - 13.30 – zajęcia szkolne 13.30 - 14.00 – droga ze szkoły do domu 14.00 - 15.30 – obiad, odpoczynek, pomoc rodzicom 15.30 - 17.30 – odrabianie lekcji, pakowanie tornistra na jutro 17.30 - 19.30 – zabawy na podwórku, kolacja, ulubione zajęcia 19.30 - 20.30 – przygotowanie do snu, mycie 20.30 - 21.00 – czytanie przed snem 21.00 - 7.00 - sen

Jak przygotować się do zajęć w szkole? spakuj plecak do szkoły wieczorem dobrze wypocznij (uczeń szkoły podstawowej powinien spać około 10 godzin) zjedz pożywne, zdrowe śniadanie rano sprawdź czy spakowałeś do plecaka wszystkie potrzebne książki, zeszyty, przybory spakuj drugie śniadanie, które zjesz w szkole (przerwa śniadaniowa 9.35)

Efektywne korzystanie z lekcji bądź aktywny na lekcjach – zgłaszaj się, wykonuj wszystkie zadania i ćwiczenia zapisuj notatkę z lekcji pytaj nauczyciela, jeśli czegoś nie rozumiesz, nie bój się zadawać pytań  zawsze zapisuj lub zaznaczaj w jednakowy sposób zadaną pracę domową

Zanim przystąpisz do nauki Przed przystąpieniem do nauki odpocznij, zrelaksuj się. Zamiast gry na komputerze, oglądania telewizji wybierz np. uprawianie sportu, spacer, czytanie książek. Uczniowie aktywnie spędzający czas lepiej rozwijają się fizycznie i psychicznie. Dotlenienie organizmu poprawia prace mózgu, a więc pamięć i zdolność uczenia się.

O czym warto pamiętać ucząc się w domu, czyli zasady dobrego, skutecznego uczenia się prace domowe odrabiaj tego samego dnia, kiedy zostały zadane staraj się przestrzegać stałego czasu, kiedy odrabiasz lekcje (biologicznie uwarunkowana faza dobrej koncentracji przypada u większości dzieci na godz. 16 – 18) rób krótkie przerwy

kolejność odrabiania lekcji – naprzemiennie kontrastujące ze sobą przedmioty, np. historia – matematyka, na przemian pisemne i ustne zadania, najpierw to co najtrudniejsze samodzielność przy odrabianiu lekcji zapisuj/zaznaczaj kolorowym markerem ważne informacje powtarzaj materiał kilka razy poproś rodziców/rodzeństwo o odpytanie

Czynniki sprzyjające nauce porządek na ławce/biurku światło świeże powietrze porządek na ławce/biurku postawa ciała temperatura cisza Powinno padać na biurko z lewej strony ucznia (dla osób leworęcznych – z prawej) Dobra temperatura do nauki to 18-20°C

Kogo uczeń może poprosić o pomoc, kiedy ma trudności nauczyciela przedmiotu (pytaj podczas lekcji, korzystaj z zajęć wyrównawczych, konsultacji) pedagoga/psychologa szkolnego rodziców koleżankę/kolegę

Jak kształtować u dziecka umiejętność uczenia się? Podpowiedzi dla rodziców Jak kształtować u dziecka umiejętność uczenia się? zachęcać dziecko do samodzielnego odrabiania lekcji ustalić stałe miejsce do odrabiania lekcji pomóc dziecku w organizacji i przestrzeganiu zasad odrabiania lekcji przypominać o zasadzie pakowania plecaka do szkoły wieczorem przepytywać dziecko z nauczonego materiału wspierać, ale nie wyręczać (robić trudne zadania z dzieckiem, ale nie za dziecko)

Mądra pomoc rozwija w dzieciach samodzielność, wiarę w siebie i swoje możliwości oraz motywację do nauki i chęć pokonywania trudności.

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji! Obrazki, fotografie, formy graficzne użyte w celu stworzenia prezentacji zaczerpnięte były z ogólnie dostępnych stron z fotografiami m.in.: http://www.eksperciwoswiacie.pl http://polki.pl http://sp80.gda.pl http://www.kam-dent.pl http://www.siewie.pl http://www.rzeszow4u.pl http://bi.gazeta.pl http://www.uczdziecko.pl http://www.strykowski.net http://www.funkydiva.pl http://static.polskieradio.pl