Między nami czytelnikami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oto my !  Uczniowie spędzający czas w świetlicy
Advertisements

Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!
Prezentacja przygotowana przez członków koła polonistycznego dla klas V prowadzonego przez mgr Elżbietę Łakus.
Tekst w centrum uwagi na każdej lekcji
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
Gimnazjum. Czy lubisz czytać? Ile książek czytasz w ciągu roku?
Powieści fantastyczne oraz fantasy
Książki dla młodszych dzieci i nieco starszych
Co Warto Czytać??? Co warto czytać? Ludzie od dawna zadają sobie to pytanie, jedni mówią: książki przygodowe, naukowe, przyrodnicze, historyczne, fantastyczne…
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Ania z Zielonego Wzgórza
Zachęcamy do przeczytania książki „Mikołajek”
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
BY ZO-HA CO BY TU POCZYTAĆ...?.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Harry Potter I Kamień Filozoficzny.
,,Powiedz mi co czytasz, a powiem Ci kim jesteś’’
W roku szkolnym 2013/2014 w Gimnazjum im. Karola Urbańskiego w Złotnikach Kujawskich został zrealizowany projekt, którego celem było kształtowanie zachowań.
II ETAP EDUKACYJNY: KLASY IV-VI JĘZYK POLSKI
Klasa 1c i 2a w kinie Cinema City Imax na filmie pt
Projekt: Zainteresowanie czytelnicze uczniów naszej szkoły 2013/2014
IGRZYSKA ŚMIERCI (TRYLOGIA.
Konfrontacje Teatralne „Spotkanie z Mickiewiczem” 26 marca 2015 r.
Odkrywamy nasze lektury
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
Czytelnictwo w bibliotekach szkolnych Wrocławia „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy...” Albert Einsten.
Dzieci z Bullerbyn reż. Lasse Hallström Szwecja 1986
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Apetyt na czytanie Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”
1. Jaka jest wielkość księgozbioru w twoim domu?.
Spotkanie z Dziećmi z Bullerbyn Chociaż Astrid Lindgren urodziła się ponad sto lat temu, a świat, w którym dorastała, przeminął bezpowrotnie, jej książki.
Akademia pana Kleksa Jan Brzechwa
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
 czyli nasz udział w programie  SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
„Teenager von heute”- „Młodzież dziś“ Szkoła Myślenia 2009/ 2010 r.
Fascynująca podróż w nieznane Tomasz Zemka- Harry Potter - J.K.Rowling Tymoteusz Dziubich- Władca Pierścieni J.R.R.Tolkien Wiktor Bejma –Hobbit J.R.R.Tolkien.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Moja pierwsza strona internetowa O Mnie Moje Hobby Moje Marzenia Moja Ulubiona Książka Moja Ulubiona Gra Polecane Strony Internetowe Galeria Zdjęć.
Ulubione książki z dzieciństwa naszych dziadków. Promowanie czytelnictwa Uczniowie klasy IV i V, biorący udział w projekcie „Szkoła z klasą”, zdecydowali.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
WYNIKI BADAŃ.  1. LEKTURA KSZTAŁTUJE SAMODZIELNE MYŚLENIE I FORMUŁOWANIE MYŚLI.  2. JEST NAJLEPSZYM SPOSOBEM RELAKSU.  3. KSZTAŁTUJE POSTAWĘ CIERPLIWOŚCI,
KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ – NAKRĘCAMY SIĘ NA CZYTANIE.
Pierwsza historyjka o przygodach Mikołajka pt. „Louf de Pâques” została opublikowana 29 marca 1959 roku na łamach francuskiego dziennika „Sud-Ouest.
Jean-Jacques Sempé René Goscinny
PROGRAM KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ. Startujemy – październik 2015 Realizację Programu rozpoczęliśmy od zakupów książek, które bardzo szybko zostały opracowane.
Książki naszych marzeń Projekt edukacyjny klasy V Szkoła Podstawowa w Bursztynowie 2016 r.
Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnienie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Raport ewaluacyjny opracowany przez zespół w składzie:
Książka którą warto przeczytać
Kształtowanie kompetencji czytelniczych
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 1
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
Projekt gimnazjalny „Mądra szkoła czyta dzieciom”
W ramach powyŻszego tematu PODJĘLIŚMY SZEREG DZIAŁAŃ:
Pomysł na promocję książki.
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 3
Wykonała:Anna Musiałowska z klasy 5b
Autorka: Oliwia Kowalska Kl.3f
Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania
Joanne Kathleen Rowling
Autorzy: Krzysztof Kapcia i Dominik Janik
Co warto czytać?.
„Czytajmy, bo czytanie jest drugim życiem.” Ignacy Krasicki
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
„Ania z zielonego wzgórza” –książka dla każdej nastolatki.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rok Janusza Korczaka w naszej szkole
PAN KLEKS AKADEMIA PANA KLEKSA
Zapis prezentacji:

Między nami czytelnikami

Lubimy czytać. Z książką można się zaprzyjaźnić, w książce można się zakochać. Czytając, poznajemy świat i ludzi – a w efekcie samego siebie, ponieważ w książce możemy odnaleźć wiele własnych marzeń, myśli, a czasem także lęków. Matowe kartki książki stają się wtedy lustrem, w którym widzimy siebie. Prawda, że tak się zdarza? Chcemy zachęcić do czytania, do rozmów o książkach… Przystąpiliśmy do projektu propagującego czytelnictwo. My, czyli uczniowie klas VA, VIA oraz I gim.A pod opieką pani Małgorzaty Kajzer-Michalskiej.

Projekt trwał od listopada 2013 r. do maja 2014 r Projekt trwał od listopada 2013 r. do maja 2014 r. i obejmował kilka etapów. Ustaliliśmy klasowe rankingi ulubionych książek, które w połączeniu z propozycjami uczniów całej Polski złożyły się na Wielki atlas czytelnictwa młodzieży. Oto lista najchętniej czytanych książek: Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii Joanne Kathleen Rowling, Harry Potter John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa John Ronald Reuel Tolkien, Władca pierścieni Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza Suzanne Collins, Igrzyska śmierci Carlo Collodi, Pinokio

Stworzyliśmy plakaty promujące film, w którym grają wspólnie wybrani bohaterowie książek zajmujących 8, 9 i 10 miejsce w rankingu naszego województwa.

Tworzyliśmy literackie oraz filmowe zakończenie wybranej przez nas książki. Czytaliśmy, rozmawialiśmy, zachęcaliśmy… Nasze wspólne działania przyczyniły się do promocji czytania wśród naszych rówieśników i pokazały, że „z nosem w książce” może być wesoło i ciekawie!

Prezentację przygotowała Małgorzata Kajzer-Michalska