Fundacja po DRUGIE Jedyna ogólnopolska organizacja pozarządowa zajmująca się wychowankami i byłymi wychowankami placówek resocjalizacyjnych (zakładów poprawczych,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O S A Obóz socjoterapeutyczny dla dzieci i młodziezy
Advertisements

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Uzależnienia a rozwój dziecka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny dla dzieci i młodziezy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
2013 CO SI Ę UDA Ł O? Fundacja po DRUGIE. Projekty: Fundacja po DRUGIE Gdy zostanę MAMĄ/TATĄ… projekt wspierający budowanie kompetencji rodzicielskich.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Wychowywać to kochać i wymagać
Tydzień działań profilaktycznych
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
mgr Małgorzata Piasecka
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Fundacja po DRUGIE Teatr Ognisko. OSA Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny skierowany do młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Wychowanie do życia w rodzinie
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Fundacja po DRUGIE Jedyna ogólnopolska organizacja pozarządowa zajmująca się wychowankami i byłymi wychowankami placówek resocjalizacyjnych (zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich, młodzieżowych ośrodków wychowawczych)

pierwszy projekt Fundacji po DRUGIE zrealizowany w SdNiZP w Falenicy

Efekty: wiem kim jestem myślę o tym kim chcę być i kim być nie chcę mam odwagę mówić o sobie uczę się planować występuję w imieniu grupy (przeciwdziałanie stygmatyzacji)

MAM INNE SPOSOBY wykorzystanie działań twórczych w profilaktyce moje negatywne doświadczenia mogą być przestrogą dla innych

MAM INNE SPOSOBY Branie narkotyków odbija się na zdrowiu. Przez narkotyki traci się kontakt z rodziną, znajomymi i nie ma się prawdziwych przyjaciół. Zaczynają się kradzieże, bo brakuje kasy. Po narkotykach można zejść i się już nie obudzić…

PO PROSTU MNIE KOCHAJ! Stworzenie wnikliwej diagnozy środowiska rodzinnego wychowanków Nawiązanie bezpośredniego kontaktu ze środowiskiem rodzinnym wychowanek, a także nawiązanie kontaktu z osobami mającymi codzienny wgląd w rodzinę i środowisko wychowanki. Rozwój efektywnego poradnictwa dla rodzin doświadczających trudności poprzez wspieranie kontaktów rodzic – dziecko Nabywanie umiejętności radzenia sobie wychowanek z odrzuceniem i samotnością

w zadaniu wzięło udział 20 wychowanek, w tym również wychowanki przebywające na mocy art. 90 u.p.n. odbyło się 30 wizyt w domach rodzinnych zostało zorganizowanych 10 spotkań mediacyjnych odbyły się warsztaty dla rodzin i warsztaty dla wychowanek dotyczące relacji rodzinnych oraz kompetencji wychowawczych Efekty:

Cel : utworzenie przy placówkach resocjalizacyjnych dla dziewcząt oddziałów dla matek z dziećmi.

projekt realizowany w świetlicy socjoterapeutycznej „Mały Książę” na Pradze - Warszawa

MAMO! – słuchowisko radiowe Marika: To co widzę… To widzę, że nie mam mamy… I że mi jej brakuje. I to bardzo. Rudzia: Przepita jest. Ma spuchniętą twarz. Poniszczoną cerę. Oczy podpuchnięte. Przytyło jej się od tabletek antykoncepcyjnych. Magda: Moja matka nie wie kiedy miałam komunię, ani nawet kiedy mam urodziny… Marika: Jak miała dwadzieścia lat to już zaczęła pić. Wszystko. Piwa, wódkę… Kocham ją.

Efekty: oprócz tych, o których była mowa wcześniej – Co mnie czeka… nauka opowiadania (detal, opis) nauka czytania – dziewczęta nie umiały czytać! praca nad relacją z matką – nie jestem winna! rozmowy o macierzyństwie kształtowanie wrażliwości na słowo i dźwięk

GDY ZOSTANĘ MAMĄ/TATĄ cykle warsztatów praktycznych i teoretycznych, w ramach których uczestnicy dowiadują się jak wielką odpowiedzialnością jest posiadanie potomstwa kształtowanie prawidłowych postaw społecznych

przekazanie rzetelnej wiedzy na temat zagrożenia wynikającego z zażywania narkotyków poprzez warsztaty skierowane do młodzieży i spotkanie z rodzicami/opiekunami integracja rodziny i nazwanie występujących w niej problemów (przede wszystkich wynikających z uzależnień, które dotykają zarówno dzieci jak i rodziców) edukowanie rodzin w kierunku konstruktywnego rozwiązywania problemów i wspieranie w budowaniu prawidłowych relacji rodzic – dziecko WEŹ NIE BIERZ

nakreślenie wizji rodzicielstwa: edukacja w zakresie zagrożeń wynikających z używania alkoholu podczas ciąży edukacja w zakresie dbania o zdrowie (fizyczne i psychiczne) kobiety w ciąży: WEŹ NIE PIJ

stworzenie scenariuszy zajęć warsztatowych dotyczące przemocy. przeprowadzenie pilotażowych zajęcia w placówkach resocjalizacyjnych wśród młodzież, która niezwykle często doświadczyła przemocy, a potem również ją stosowała. PRZEMOC MA TWARZ

Ścisz to! ogólnopolski festiwal profilaktyczny promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia poprzez stworzenie przekazów edukacyjnych i profilaktycznych przeciwdziałanie stygmatyzacji młodzieży z placówek resocjalizacyjnych i ośrodków kuratorskich. promowanie występów zespołów z placówek resocjalizacyjnych jako forma aktywnego spędzania wolnego czasu. aktywizacja skazanych

Rozwój kompetencji językowych młodzieży Zrozumienie roli języka dla współdziałania i budowania relacji społecznych Poprawa możliwości dostępu do kultury osób, z niewielkimi możliwościami Zwiększenie świadomości i dostarczenie narzędzi edukacyjnych z zakresu rozwoju kompetencji werbalnych wychowawców i pedagogów pracujących w placówkach resocjalizacyjnych. WIETRZENIE JĘZYKA

Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny wspieranie oddziaływań placówek zmierzających do prawidłowej readaptacji wychowanek i wychowanków kadra – pedagodzy z placówek resocjalizacyjnych oraz instruktorzy Teatru Ognisko uczestnicy – 10 – 18 lat, wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, MOS i MOW

podchody …

pokazujemy uczucia – miłość…

mamy wyobraźnię…

rysujemy marzenia…

balony ze złym humorem…

Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny BUKOWINA TATRZAŃSKA