Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik hotelarstwa.
Advertisements

Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Jak uniknąć większości gaf
Etykieta studenta Tutorial I.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
WYBRANE KOMUNIKATY NIEWERBALNE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
PORADNIK jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej?
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
Jak zdobyć wymarzoną pracę
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Dzień Promocji Zdrowia Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6
Krótki kurs komunikacji niewerbalnej
Tydzień kultury słowa
Wystąpienia publiczne.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Hotelarstwo LUCYNA SANDACZ.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Przygotowanie wystąpienia publicznego
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Savoir vivre.
Normy i zasady zachowania uczniów
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Jak żyć w zgodzie z innymi ?.
Higiena osobista.
Technik hotelarstwa.
Naucz się mowy dłoni MD: uściski – kto inicjuje, w jaki sposób podaje dłoń, ile razy potrząsa, kto kontroluje przebieg powitania, czy towarzyszy mu uśmiech,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
Metody komunikacji ludzi
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
Rozmowa kwalifikacyjna
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Ubiór 1.Wszystkie części garderoby powinny zawsze być czyste, odprasowane, znajdować się w idealnym porządku (np. przyszyte wszystkie takie same guziki,
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Rozmowa kwalifikacyjna Dziesięć złotych zasad wywierania doskonałego pierwszego wrażenia.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
A ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Postawa i wygląd człowieka
Savoir vivre – czyli dobre maniery. Zachowanie przy stole.
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. AUTOPREZENTACJA Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Informacje o człowieku pochodzą: Autoprezentacja Informacje o człowieku pochodzą: w 55% z tego CO widać (wygląd) 35% z tego JAK słychać (ton głosu) 10% z tego CO słychać (użyte słowa).

Autoprezentacja Jak widać wiedzę niesie nam przede wszystkim przekaz niewerbalny. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby do rozmowy kwalifikacyjnej przygotować się nie tylko merytorycznie, ale również estetycznie.

Autoprezentacja Przekaz niewerbalny: Wygląd zewnętrzny Poruszanie się, postawa Witanie się Mimika Operowanie głosem Dystans przestrzenny Sposób siedzenia Gestykulacja

Autoprezentacja to nic innego, jak strategiczne przekazanie informacji o sobie innym. Nie chodzi o udawanie kogoś, kim się nie jest. Kiedy spotykamy się z kimś, na czyjej opinii nam zależy, staramy się w rozmowie wspomnieć o faktach, które stawiają nas w dobrym świetle. Przywiązujemy szczególną uwagę do naszego wyglądu zewnętrznego. nie wolno jednak zapomnieć o własnym ja. Nasz wizerunek musi być prawdziwy, wiarygodny i spójny.

Kreowanie wizerunku pań Strój dla pań: Kostium lub garsonka to dla kobiety strój absolutnie podstawowy. Wybieramy kolory spokojne (szary, granat). Zawsze zakrywamy nogi – rajstopy czy pończochy są obowiązkowe. Dobieramy odpowiednio obuwie oraz niezbyt dużą torebkę. Włosy: Fryzura ma być gładka i skromna. Jeśli farbujemy włosy, należy zadbać, aby nie były widoczne odrosty. Włosy zawsze świeże. Włosy nie powinny zakrywać twarzy. Zachowujemy umiar w perfumach.

Kreowanie wizerunku pań Makijaż: Ledwie widoczny, podkreślający jedynie, że kobieta jest zadbana i świeża. Manicure: Dbamy przede wszystkim o czystość paznokci. Jeśli chcemy je pomalować, to na pewno delikatnie i w jasnych odcieniach.

Kreowanie wizerunku pań Biżuteria: Kierujemy się zasadą minimalizmu. Unikamy akcesoriów zbyt dużych czy przyciągających uwagę. Wybieramy nieduże kolczyki, skromny łańcuszek czy zegarek.

Kreowanie wizerunku panów Strój dla panów: Panowie przeważnie ubierają garnitur w kolorze szarym lub granatowym. Jeśli praca nie wymaga stroju oficjalnego, wystarczą czyste spodnie, sportowa koszula i marynarka. Zasadą naczelną pozostaje schludność. Do stroju dobieramy buty, ewentualnie teczkę na dokumenty.

Kreowanie wizerunku panów Biżuteria: Dozwolona jest obrączka oraz zegarek. Rezygnujemy z kolczyków, łańcuchów czy sygnetu. Higiena: Bardzo ważna jest estetyka dłoni – czyste, przycięte paznokcie robią pozytywne wrażenie. Panowie muszą również zadbać o schludność fryzury a ponadto idą na rozmowę ogoleni. Jeśli noszą zarost, musi być koniecznie zadbany.

Autoprezentacja przez ubiór Uważaj na drogie gadżety, sexy i modny wygląd ponieważ możesz zasugerować, że nie praca Cię interesuje lecz wygląd. Dopasowanie ubioru do okazji świadczy o szacunku dla rozmówcy oraz obowiązujących norm i obyczajów. Dopasowanie ubioru do stylu w firmie świadczy o Twoim wyczuciu oraz tworzy złudzenie dopasowania – tak jak byś już tam pracował od dawna.

Mowa ciała Kontakt wzrokowy: Częste spojrzenia w kierunku pracodawcy świadczą o sympatii, dobrym nastroju, otwarciu w stosunku do rozmówcy oraz o szacunku i uznaniu rozmówcy. Unikanie kontaktu wzrokowego kojarzy się z lękliwością, brakiem pewności siebie, nieszczerością.

Mowa ciała Kontakt wzrokowy: Spoglądaj na rozmówcę przez około 70% rozmowy, ale w krótkich odcinkach, unikaj wpatrywania się prosto w oczy.

Mowa ciała Uścisk dłoni: Nie miażdżyć ręki rozmówcy, nie podawać „śniętej ryby”. Pewnie podaj rękę rozmówcy.

Mowa ciała Postawa: Wejdź pewnym krokiem na spotkanie, wyprostowany, raczej energiczny niż powolny. Usiądź prosto na krześle, nie pochylaj się. Siedź spokojnie, nie na brzeżku krzesła – to sprawia wrażenie, że kandydat tylko czeka, żeby uciec z pracy, o którą się właśnie stara.

Mowa ciała Odległość od rozmówcy: Utrzymuj właściwy poziom bliskości by nie naruszyć sfery intymnej rozmówcy oraz taką by nie stracić z nim kontaktu wzrokowego.

Mowa ciała Ton i barwa głosu: Przestrzegaj zasady dopasowania się do głośności i tempa wypowiedzi rozmówcy. Mów wyraźnie i spokojnie. Panuj nad oddechem oraz unikaj piskliwego głosu.

Mowa ciała Gesty: Kontroluj takie odruchy jak walenie palcami w stół czy bawienie się długopisem. Unikaj nadmiernej gestykulacji. Pamiętaj, Twoje gesty dużo mówią o Tobie: Wyprostowany chód → pewność siebie. Kiwanie głową → akceptacja, potwierdzenie uważnego słuchania.

Mowa ciała Palce bębniące po stole → lekceważenie, pośpiech. Poprawianie włosów → brak pewności siebie. Przechylanie głowy → zainteresowanie. Obgryzanie paznokci → zdenerwowanie. Stopy oparte o podłoże → pewność siebie, spokój. Garbienie się → brak motywacji do kontaktu. Otwarte dłonie → szczerość, otwartość.

Autoprezentacja - wskazówki Uśmiechaj się i sprawiaj wrażenie zainteresowanego. Nie przyjmuj postawy: „przepraszam, że żyję”. Bądź pewny siebie, ale nie zarozumiały. W czasie rozmowy nie pal nawet jeśli otrzymasz pozwolenie.