SPÓŁDZIELNIA Spółdzielnia jest : autonomicznym zrzeszeniem osób, które zjednoczyły się dobrowolnie w celu zaspokojenia swoich wspólnych aspiracji i potrzeb.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole Hof, Rejkiawik (Islandia)
Advertisements

UNICEF PATRONEM GIMNZAJUM PUBLICZEGO W CYBINCE
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
SEMINARIUM DOTYCZĄCE TWORZENIA FIRM EKONOMII SPOŁECZNEJ.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Serdecznie zapraszamy wycieczki do wioski indiańskiej, mieszczącej się w pobliżu trasy nr 1 między Ozorkowem a Łęczycą, na jedyną w swoim rodzaju lekcję
MOJE HOBBY PODRÓŻOWANIE Autor: Paweł Herma.
WARSZTATY DZIENNIKARSKIE ZESPÓŁ SZKÓŁ CKP W GRUBNIE 2011/2012.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
„Zostań wolontariuszem. zmieniaj świat i siebie!”
Wizyta studyjna w Barcelonie w ramach projektu „Zwiększenie Kwalifikacji Zawodowych Pracowników Pomocy Społecznej”, Programu Wspólnotowego Leonardo da.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego STOWARZYSZENIE INTEGRACJA I ROZWÓJ.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Opracowała: K. Chronowska
Pierwszy tenisowy Krok turniej dla dzieci biorących udział w akcji Tenis 10 Żyj Tenisowo - Graj kolorowo r. Bytom.
Jaki organ proklamował stworzenie Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości? Organizacja Narodów Zjednoczonych Międzynarodowa Organizacja Pracy Organizacja.
Kwiecień 2014 r. Debata.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Podstawy aktywności ruchowej
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
PRAKTYKI ZAWODOWE WE WŁOSZECH – RIMINI 2014
Odblaskowa Szkoła. Bądź bezpieczny na drodze.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Ilona Gosk Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Warszawa, marzec 2009 Ekonomia społeczna w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki 1.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Samorząd Uczniowski.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Co to jest spacer edukacyjny?
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Historia bankowości spółdzielczej
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Praktyki w Paglialonga PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Logistyk.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Spółdzielnia socjalna szansą na reintegrację społeczną i zawodową osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
PRZEDSIĘBIORSTWO Przedsiębiorstwo jest wyodrębnioną pod względem ekonomicznym jednostką prowadzącą działalność produkcyjną, handlową lub usługową. Do.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Polska.
Odkryj Torrevieja z nami!
NASZE NADLEŚNICTWO ZWIERZYNIEC
II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Dlaczego warto wybrać ? Bo :
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M
Zapis prezentacji:

SPÓŁDZIELNIA Spółdzielnia jest : autonomicznym zrzeszeniem osób, które zjednoczyły się dobrowolnie w celu zaspokojenia swoich wspólnych aspiracji i potrzeb ekonomicznych, społecznych i kulturalnych poprzez współposiadane i demokratycznie kontrolowane przedsiębiorstwo. SPÓŁDZIELNIA UCZNIOWSKA Jest organizacją uczniów, prowadzoną przez nich samodzielnie pod opieką nauczyciela. Działa jak spółdzielnia dorosłych, w oparciu o przepisy prawa spółdzielczego. Spółdzielnie uczniowskie zrzeszają grupy uczniów, którzy pragną pracować dla wspólnego dobra. (Halloween-Opoka)

SPÓŁDZIELCZOŚĆ Spółdzielczość, ruch społeczno-gospodarczy powstały w połowie XIX w. w Europie Zachodniej (m.in. w Szwajcari i, Danii, Francji), zrzeszający drobnych wytwórców (chłopów, rzemieślników) i konsumentów w obronie przed konkurencją ze strony dużych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Wykształciły się wówczas dwa główne typy spółdzielczości - wytwórcza i spożywców.

JAK POWSTAŁA NASZA SPÓŁDZIELNIA? 1.Początkiem zapoznania się z spółdzielczością i jej regułami były szkolenia w Łazach oraz we Włoszech, na których zdobywaliśmy potrzebną wiedzę bez której nie powstałaby nasza spółdzielnia. 2.Warto też zaznaczyć, że Spółdzielnia powstała z inicjatywy szwajcarsko-polskiego Programu Współpracy. 3.Następnie powstał nasz sklepik,,ANANAS” ze zdrową żywnością w którym codziennie zdobywamy nowe doświadczenia, stajemy się bardziej otwarci i uczymy się pracować w grupie. 4.Teraz, gdy nasza spółdzielnia sprawnie funkcjonuje, zamierzamy przekazać wszelką wiedzę o niej naszym młodszym kolegom, i propagować powstawanie spółdzielni na naszym terenie. (Szkolenie we Włoszech)

Nad pięknym, polskim morzem w Łazach

Kolejnym wyjazdem, który odbył się we wrześniu był wyjazd do Włoch (Trento), gdzie obserwowaliśmy działanie spółdzielni w tamtejszych szkołach.

Mieliśmy okazję podziwiać piękną okolicę oraz zobaczyć cudowne miejsca ;)

Czasami wykłady były… dłuuugie Spróbowaliśmy także wybitnej włoskiej kuchni.

Jak widać na obrazkach, było pięknie Poznaliśmy także świetnych znajomych.

Niektórzy z nas, wspierali włoskie budownictwo

Nie brakowało nam takich rozrywek jak strzelanie z łuków, huśtanie się przed wodospadem czy skakanie po plantacjach kiwi.

Podziwialiśmy krajobrazy: Degustowaliśmy miejscową oliwę z oliwek oraz inne pyszności.

Teraz jesteśmy na etapie przygotowywania programu który przedstawi naszym młodszym kolegom i koleżankom specyfikę prowadzenia spółdzielni uczniowskiej. Dziękujemy za uwagę