Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Pracy m.st. Warszawy
Advertisements

Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Studenci na START Program stażowy dla studentów Grupa Bureau Veritas w Polsce.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Kształcenie praktyczne
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Efekty kształcenia a wymagania rynku pracy
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE WOBEC OCZEKIWAŃ LOKALNEGO RYNKU PRACY – KLUCZBORK POWIATOWY URZĄD PRACY UL. SIENKIEWICZA 22, 46 – 200 KLUCZBORK
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BIBLIOTEKARZ W OCZACH STUDENTÓW WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA W GDAŃSKU Sylwia BaranowskaBibliotekarz – zawód czy powołanie – Gdańsk, wrzesień 2009 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Nowe oblicze doradztwa – poradnictwo zawodowe dla pracodawców
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Rynek pracy!.
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
MODUŁ A.
(łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
PRACODAWCY O KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM Potrzeby, oczekiwania, szanse.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Stanowisko pracy: kierownik budowlany.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
PRACODAWCY O KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM Potrzeby, oczekiwania, szanse.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
  wiek  doświadczenie zawodowe  opieka nad dziećmi  problemy zdrowotne  brak wolnych miejsc pracy  skala bezrobocia  wykształcenie/kwalifikacje.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Dokumenty aplikacyjne
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Konferencja Usługi i instrumenty rynku pracy Mrągowo, 18 lutego 2008 r.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 Pracodawcy o rynku pracy w Białymstoku –
Badanie satysfakcji klienta Powiatowego Urzędu Pracy Magdalena Wasiluk Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
CV PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRES:
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Staże europejskie drogą do sukcesu
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną rolę w chwili jego oceny pod kątem przydatności do pracy. Dzisiaj spotykamy się z inną sytuacją - w ogłoszeniach o wolnych miejscach pracy, a nawet w ofertach praktyk i staży zawodowych długa jest lista wymagań stawianych potencjalnym kandydatom.

Następuje w tej chwili względny spadek kwalifikacji akademickich, encyklopedycznych, samej wiedzy na rzecz umiejętności przenośnych, takich umiejętności które są możliwe do zastosowania w różnych sytuacjach zawodowych.

Zestaw najważniejszych cech pracowników poszukiwanych przez pracodawców:  Elastyczność, adaptacyjność i mobilność zawodowa;  Kreatywność, wola i umiejętność wprowadzania innowacji;  Umiejętność podejmowania ryzyka;  Zainteresowanie i przygotowanie do kształcenia ustawicznego;  Umiejętność komunikowania się oraz wrażliwość społeczna (umiejętność zrozumienia sytuacji innych osób);

 Skłonność do brania odpowiedzialności;  Umiejętności pracy zespołowej;  Zmysł przedsiębiorczości;  Zrozumienie wielokulturowości, niezbędne na międzynarodowym rynku pracy;  Uzdolnienia i umiejętności ogólne, przekraczające granice dyscyplinarne;  Umiejętność zarządzania ludźmi;  Otwartość.

Są kwalifikacje i umiejętności, które niezależnie od profilu firmy, czy opisu stanowiska będą zawsze cenione przez pracodawców. Posiadanie ich, a także sama świadomość licznych zalet zwiększają szanse każdej osoby na pozyskanie pracy.

Oczekiwania pracodawców wobec potencjalnych pracowników:  Najwyżej punktowanym językiem jest język angielski, a następnie język niemiecki. Coraz częściej przez pracodawców jest także wymieniana znajomość j. francuskiego. Od paru lat zaczyna się także zauważać tendencję rosnącą w kierunku poszukiwania pracowników z biegłą lub dobrą znajomością języka rosyjskiego.

 Znajomość obsługi komputera jest w dzisiejszych czasach absolutnie niezbędna. Im lepsze stanowisko, wynagrodzenie, tym bardziej zaawansowany stopień umiejętności komputerowych.  Posiadanie prawa jazdy stanowi często warunek konieczny przy podejmowaniu pracy.

 Najbardziej pożądane cechy kandydata i jego umiejętności interpersonalne: 1. Odpowiedzialność 2. Systematyczność 3. Komunikatywność 4. Lojalność/ uczciwość - Umiejętność pracy w zespole - Kreatywność - Umiejętność radzenia sobie w warunkach stresu - Dyspozycyjność - Motywacja do pracy/ zaangażowanie

- Wysoka kultura osobista - Samodzielność (rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji) - Zdolności organizacyjne - Otwartość na ciągłe doskonalenie - Zdolności analityczne - Otwartość na potrzeby klienta - Dynamika i energia w działaniu - Zdolności przywódcze.

Pomimo wysokiego bezrobocia pracodawcy wciąż mają problemy ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Na rynku pracy istnieje niedopasowanie kwalifikacji bezrobotnych do zapotrzebowania pracodawców. Dwie trzecie bezskutecznie poszukujących pracy ma wykształcenie podstawowe lub zawodowe.

Wobec powyższego zachodzi z jednej strony konieczność odpowiedniego doboru i dopasowania rodzaju i kierunków szkoleń czy kształcenia w szkołach w tych zawodach, na które istnieje zapotrzebowanie na rynku pracy, a z drugiej strony od osób posiadających zbyt niskie kwalifikacje, ale poszukujących zatrudnienia, dużej elastyczności edukacyjnej i mobilności zawodowej.