Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Demokracja w szkole.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Rozwiązywanie konfliktów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Anna Paszkowska-Rogacz
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
czyli znaczenie słowa NIE!
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Klubie ludzi mówiących płynnie r. Podsumowanie roku akademickiego w:
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Strategie rozwiązywania konfliktów
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
ROZPRAWKA.
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Opieka farmaceutyczna
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Podstawowe umiejętności pomagania
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Rodzice nie muszą być samotni
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Po co ewangelizować?.
Opresyjna i nieopresyjna
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Raport postępu lub stanu
Złota 7 wytyczne obsługi
Opracowała: Ewa Wierzba Gimnazjum im
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii

Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie, Buduj atmosferę sprzyjającą pozytywnym interakcjom Zbierz potrzebne informacje by przedstawić klientowi diagnozę oraz plan terapii, jednocześnie budując z nim więź. Atmosfera powinna być pełna akceptacji, współczucia, empatii, otwartości, ciepła, ale i fachowości zarazem.

PRZYWITANIE Pierwsze wrażenie. Pokazanie, że chcemy pomóc klientowi. Przedstawiamy się. Nawiązujemy kontakt wzrokowy, uśmiechamy się do niego, uścisnąć mu dłoń i za pomocą gestów powiedzieć: „Chętnie podejmę z Tobą współpracę, Twoje zmartwienia są dla mnie ważne”.

Poznanie oczekiwań Powinniśmy pomóc zrozumieć, czego się spodziewa po terapii. Wyjaśnić, co zamierzamy osiągnąć podczas rozmowy. Poinformować o zasadach działania placówki. Odpowiedzieć na pytania klienta. Dopytywanie jakiej pomocy klient oczekuje od nas. Krótko powiedzmy jaki jest nasz styl pracy, o naszych oczekiwaniach.

Organizacja pierwszej sesji Stworzyć właściwą atmosferę. Dowiedzieć się, jakie są oczekiwania klienta. Określić problem (problemy). Dowiedzieć się jakie emocje wchodzą w grę. Ustalić z klientem, co należy zrobić. Porozmawiać o tym, jakie rozwiązania są możliwe. Kontynuowanie terapii może być jedną z wielu dróg.

Aktualne problemy Dlaczego klient akurat w tym momencie zgłosił się na terapię, jakich doświadcza objawów i nad czym chce pracować. Zwięzłe opisanie problemów przez podsumowywanie tego co zostało powiedziane. Musimy określić dziedziny nad którymi trzeba będzie popracować. Używamy języka odzwierciedlającego, to jak klient rozumie swoje problemy.

Rozpoznawanie emocji Stwórzmy okazję do wyrażenia uczuć. Okażmy współczucie gdy mówi o przykrych uczuciach i doświadczeniach. Podsumowywanie wszystkiego co klient powiedział o swoich uczuciach. Okazywanie współczucia ma związek z postępem w terapii. Słuchając, powinniśmy pokazywać, że spoglądamy z jego punktu widzenia. Stwórzmy okazję do wyjaśnień: ”Czy dobrze to rozumiem? ””Popraw mnie jeśli się mylę (jeśli czegoś nie rozumiem) ”Takie pyt. pozwalają dostroić się do klienta.

Uzgodnienie najważniejszych kwestii. Ustalamy, które problemy są najważniejsze i jaki będzie następny krok./nie mniej niż 15 min./ Przedstawiamy problem tak jak my go widzimy. Musimy dać klientowi okazję do wyrażenia własnego zdania.

Rozważanie możliwości. Może żyć taj jak żył dotąd. Może samodzielnie rozwiązywać swoje problemy. Może przychodzić do nas,żeby lepiej zrozumieć swoje problemy; razem możemy się zastanowić się nad tym, co trzeba zmienić by poczuł się lepiej, by był bardziej zadowolony ze swojego życia.

cd. Poprzez odzwierciedlenie stwarzamy płaszczyznę do rozmowy o celach terapeutycznych i dać klientowi okazję do wyjaśnienia tego, co pozostało niedopowiedziane. W podsumowaniach powinniśmy powiedzieć o uczuciach klienta.