PODSTAWOWE INFORMACJE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocyjne opłaty w Ofercie RLLO
Advertisements

Podstawy Turystyki Wykład
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
WAKACJE BOGATE W ATRAKCJE
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
ERA European Regions Airline Association
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
WITAMY I ZAPRASZAMY WAKACJE BOGATE W ATRAKCJE LATO 2013.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Marketing elektroniczny w turystyce
Czym się zajmujemy? Produkcja szerokiej gamy przetworów owocowo-warzywnych Dystrybucja Export -import.
Program RICI to innowacyjny projekt z branży turystycznej. Oferujący realny produkt i usługi do wykorzystania na całym świecie. Tym produktem jest karta.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Kanlux S.A. to jedna z największych i najstarszych polskich firm z sektora oświetleniowego. Jej wyroby sprzedawane są od 1989 roku, a zatem już niemal.
Prezentacja możliwości jakie daje system SMSPrzypominacz.pl wraz z przykładami jego wykorzystania w branży turystycznej.
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
Nazwa szkoły: Gimnazjum im
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Nazwa ECTAA - Group of National Travel Agents and Tour Operators Associations within the EU. ECTAA – Ugrupowanie Krajowych Stowarzyszeń Agentów Podróży.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Strategia przedsiębiorstwa
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BIURO PODRUŻY ,, ITAKA`` Prezentacja na prace kontrolną z przedmiotu:
Serdecznie zapraszamy
Elastyczne rozwiązania transportowe
Marketing usług agroturystycznych
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Ul. 1 Maja Częstochowa tel./fax fax
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
dane z systemów rezerwacyjnych (116 touroperatorów) ekspercki ranking „top 50” ostateczne potwierdzenie uczestnictwa 35 firm graniczny poziom obrotów.
PROFESJA CENTRUM KSZTAŁCENIA KADR we Wrocławiu TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYKI ZAGRANICZNEJ SEM. III MARIUSZ BIELECKI „Prezentacja biura turystycznego Panorama”
„Globalne systemy rezerwacji GDS”
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
BIURO PODRUŻY,, ITAKA`` Prezentacja na prace kontrolną z przedmiotu: Informatyczna Obsługa Biura.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
 Nazwa : encarto  Adres www :  Siedziba :ul. Czerwonego Krzyża 6/ Warszawa Polska  Forma prawna : Spółka z ograniczoną.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
Anna Wiraszka Łukasz Kubiś grupa SRL. Nazwa: Solid Logistics Sp. z o.o. Siedziba firmy: ul. Pokorna 2 lok. 1044, Warszawa posiada oddziały w Gdyni,
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
Firmy globalne.
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
travel margie’s margie’s travel
travel margie’s margie’s travel
Zapis prezentacji:

PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska, Niemcy, Austria, Włochy, Szwajcaria). Koncern posiada zarówno marki touroperatorów, linii lotniczych, hoteli jaki i agencji turystyki przyjazdowej.   TUI w Polsce powstała w 1997 i reprezentuje w naszym kraju europejski koncern TUI Travel PLC. TUI Poland Sp. z o.o. należy w 100% do TUI AG.

TUI Poland znalazła się w pierwszej czterdziestce rankingu największych krajowych przedsiębiorstw - „Pięćsetka Polityki”. W 2007 roku całkowite obroty spółki TUI Poland wzrosły o 21 procent - do poziomu 367 milionów PLN, a wynik finansowy wyniósł 4 miliony PLN. Firma posiada 35 biur TUI Centrum Podróży, swoje usługi oferuje także w 400 biurach agencyjnych.

STRATEGIA MARKETINGOWA Strategia marketingowa to seria zintegrowanych działań prowadzących do trwałej przewagi marketingowej. rynek docelowy (segmentacja) pozycjonowanie produktu

Rynek docelowy Klientami TUI są osoby ceniące komfort i bezpieczeństwo, dla których ważne jest by ich urlop był dokładnie zaplanowany i zorganizowany. Ceny wycieczek w TUI są przejrzyste i nie ukrywają żadnych dodatkowych opłat, które i tak są relatywnie wysokie.

Przykładowa oferta biur podróży w lipcu 2008 Biuro Liczba krajów, do których organizowane są wycieczki Średnia cena [zł] Tui 14 3380,75 Neckermann 13 3728 Ecco Holiday 10 2790 Scan Holiday 2738,5 Orbis Travel 8 2749,5 Itaka 7 2470 Oasis Tours 3 2420

Grupa docelowa Grupą docelową są osoby zamożne, głównie z wyższej i bogatej średniej klasy społecznej. Wiek zależny jest od rodzaju, ceny i oferowanego miejsca np. nowo otwarty hotel Sensimar targetuje w grupę ludzi starszych, w wiek 45-50 lat pochodzenia niemieckiego oraz państw ościennych, np. Polski.

Pozycjonowanie Rynek usług turystycznych ze względu na charakter świadczonych przez różne biura usług możemy podzieli na dwie grupy strategiczne: 1 grupa strategiczna Ecco Holiday Scan Holiday Orbis Travel Itaka Oasis Tours 2 grupa strategiczna TUI Neckermann

Pozycjonowanie Grupa TUI nastawiona jest na zamożniejszą klientelę. Biuro stawia na najwyższą jakość usług gwarantującą wysoki komfort, co pociąga za sobą odpowiednio wygórowaną cenę. World of TUI oferuje, w przeciwieństwie do firm z pierwszej grupy szeroki wachlarz ofert, co jest możliwe dzięki długoletniej działalności, zarówno na rynku polskim jak i niemieckim, większej liczby sponsorów i już wcześniej zdobytych klientów(przywiązanie do marki, lojalni klienci).

Pozycjonowanie Wymienione wyżej czynniki wpływają na pozycjonowanie marki jako bardzo luksusowej, dostępnej tylko dla zamożnej klienteli. Zgadza się to ze strategią marketingową firmy, która przez oferowanie kompleksowych usług o wysokim standardzie, niekonwencjonalnych ofertach podróży oraz długiej i stabilnej tradycji sprawia, że cała marka TUI postrzegana jest jako solidna, bezpieczna, ekskluzywna.

Pozycjonowanie wybranych biur podróży

STRATEGIA OPERACYJNA Produkt Cena Kanały dystrybucji Promocja

Produkt Produkty firmy TUI należą do grupy produktów wybieralnych. Na asortyment firmy składa się gama usług turystycznych tj. wakacje czarterowe, rezerwacje hoteli, przeloty liniami lotniczymi, wynajem samochodów. Asortyment TUI można uznać za głęboki, gdyż w obrębie niewielu linii produktowych dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, przy czym najbardziej zróżnicowana jest oferta wakacji czarterowych, które są główną domeną działalności firmy.

Produkt TUI daje klientom elastyczność w wyborze formy transportu, proponuję zarówno wakacje z dojazdem własnym, jak i przelot samolotem. Do pierwszej grupy należą wyjazdy narciarskie w sezonie zimowym oraz wyjazdy wakacyjne. Kierunkiem podróży z dojazdem własnym jest trzynaście krajów Europy, w tym Polska. Oferta podróży samolotem jest dużo bardziej zróżnicowana. Usługi turystyczne są świadczone w ponad czterdziestu miejscach na całym świecie. Poza kontynentem europejskim firma oferuje wyjazdy do Azji, Afryki i Ameryki Środkowej.

Produkt Asortyment firmy jest niezwykle zróżnicowany. Produkty oferowane są dla najbardziej wymagających odbiorców. W swoich specjalizacjach TUI stara się oferować usługi w niszowych sektorach, tak jak wyjazdy golfowe czy podróż na własną rękę. Incentive Travel TUI Golf Academy Fly & Drive

Cena Ceny podawane w ofercie TUI zawierają wszystkie opłaty dodatkowe, firma wykorzystuje to jak swoją przewagę. Polityka promocji krótkoterminowych proponuje następujące opusty cenowe: Skonta - Bonus XXL - przy rezerwacji do wyznaczonego terminu firma oferuje 70 euro opustu od osoby. 60 dniowy Bonus - dokonując rezerwacji w hotelach oznaczonych tym symbolem najpóźniej do 60 dni przed rozpoczęciem podróży można zaoszczędzić nawet do kilkuset złotych od osoby. Rabaty wartościowe - oferty Last Minute, zarezerwowane na kilka dni przed odlotem.

Kanały dystrybucji W firmie TUI mamy do czynienia z dualnym kanałem marketingowym. Bezpośredni sposób dystrybucji to własny system rezerwacji dostępny na stronie internetowej firmy. TUI oferuje w Polsce możliwość dokonywania rezerwacji oraz sprzedaży kompleksowych usług turystycznych. Klient wybiera sobie produkt spełniający jego wymagania, wypełnia formularz, a płatności dokuje przelewem. Pośredni sposób dystrybucji - ofertę TUI można znaleźć w 35 biurach „TUI Centrum Podróży” oraz w 400 biurach agencyjnych rozmieszczonych na terenie całej Polski.

Kanały dystrybucji Kanał marketingowy firmy TUI dobrany jest tak, aby zapewniał on jak najlepszy dostęp do rynku, spełniał wymagania klientów co do informacji i poziomu usługi. Jest on dostosowany zarówno do odbiorców, którzy nie potrzebują fachowej porady dokąd się udać(własny system rezerwacji), jak i dla tych, którzy stawiają na wygodę. W przypadku TUI należy mówić o dystrybucji selektywnej. Oferty firmy umieszczone są w wybranych biurach podróż, jednak ich liczba jest powoduje, że usługi są łatwo dostępne.

Promocja Katalogi TUI: na sezon Lato 2009 firma wydała aż 5 katalogów polskojęzycznych („Egzotyczne podróże”, „Dojazd własny”, „Hiszpania, Portugalia”, „Grecja, Cypr”, „Turcja, Tunezja, Egipt”) a na sezon Zima 2008/2009 aż 3. Gazety: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Polityka, Newsweek, Przekrój, Viva, Voyage Internet: np. onet.pl, wp.pl Każda kampania reklamowa dostosowana jest do zbliżających się wakacji zimowych czy to letnich czy to zimowych oraz na różne dłuższe weekendy („Bliżej słońca, bliżej siebie”, „Dalekie są tylko kraje. Egzotyka TUI w zasięgu ręki”).