ŚWIERSZCZYKOWY KLUB POŻERACZY LITER

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak szukać potrzebną pozycję w „Programie Mol”
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
W drodze do nadania imienia
Witamy w bibliotece Biblioteka jest miejscem,w którym możemy wypożyczyć książki. Wypożyczyć, to znaczy zabrać je do domu, przeczytać i zwrócić do biblioteki.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Przedszkole „Bajka” w Lubaszu
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
ANALIZA SPRAWDZIANU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
„Ortograffiti w mojej szkole”
Najsławniejsi Polscy pisarze dla dzieci.
To my, uczniowie klasy drugiej (od lewej) Weronika, Hubert, Adrian i Kaja. Przedstawiamy nasz plakat „Bratek – naszym przyjacielem”. Uczęszczamy do szkoły.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
BAW SIĘ I UCZ! ŚWIETLICA SZKOLNA PRZYJAZNA UCZNIOWI
Nasza klasa!.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Wychowywać to kochać i wymagać
Śniadanie daje moc Prywatna Szkoła Podstawowa Nr 5 ,,Twoja Przyszłość”
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Apetyt na czytanie Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Mikołaja Reja Mysłowice. W roku szkolnym 2015/2016 witamy serdecznie w murach naszej szkoły Gimnazjum nr 4 wszystkich uczniów, ale szczególnie.
Jak zachęcać uczniów do czytania
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
 czyli nasz udział w programie  SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Innowacja pedagogiczna
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ulubione książki z dzieciństwa naszych dziadków. Promowanie czytelnictwa Uczniowie klasy IV i V, biorący udział w projekcie „Szkoła z klasą”, zdecydowali.
Realizacja projektu edukacyjnego „Wybrane bajki i baśnie” Daleszyce, 1 marca 2016r. Klasa I „ D” pod kierunkiem Małgorzaty Pietruch.
Doktor Paj-Chi-Wo spieszy na pomoc!. Doktor Pai-Chi-Wo - był to osobisty lekarz chińskiego cesarza, a później nauczyciel Pana Kleksa w Akademii w Salamance.
Piszemy i ilustrujemy ksi ąż k ę dla dzieci Autorzy : Klasa II G.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Szkoła Podstawowa Nr 1im. Tadeusza Kościuszki w Białobrzegach
- Razem możemy tak wiele!
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
WRZESIEŃ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
„Charlie i fabryka czekolady”
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Spróbujmy Jezusa poszukać…. Przecież są rekolekcje!
FESTIWAL 2.0. Prezentacja projektu z programu „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.” zrealizowana przez klasę pierwszą.
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
W ŚWIETLICY SZKOLNEJ LUTY 2017 R..
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
DOBRE PRAKTYKI BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W PRUCHNIKU.
Zapis prezentacji:

ŚWIERSZCZYKOWY KLUB POŻERACZY LITER SZKOŁA PODSTAWOWA IM.MARII KONOPNICKIEJ W BRZĄCZOWICACH KLASA I KOORDYNATOR : ADRIANNA KRAWCZYK

OTO MY :

POŻERACZE LITER Z KLASY I : Mikołaj Baran Małgosia Braś Miłosz Brytan Dawid Gładysek Elizka Kordula Bartek Lenart Julka Matoga Milena Przęczek Justyna Sendor Adrian Wierciak Krystian Wierciak Hubert Wójtowicz Michał Zięba Patryk Żądło Weronika Żądło Piotr Żelazny Wychowawcy: Marta Blamowska – Kaja Adrianna Krawczyk

Podczas spotkań klubowych jest nam miło i wesoło !!!

Cele zrealizowane : promowanie czytelnictwa wśród uczniów klasy pierwszej zapoznawanie uczniów z bogactwem literatury dziecięcej kształtowanie wśród dzieci potrzeby i nawyku obcowania z książką lub czasopismem rozwijanie u dzieci sprawności językowych, twórczego myślenia i wyobraźni doskonalenie umiejętności nazywania uczuć oraz strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych dla dzieci motywowanie rodziców do nabywania nawyku systematycznego czytania dzieciom

„Apetyt rośnie w miarę czytania” Bajetan Hops Razem przeczytaliśmy : 315 książek i 20 czasopism „Świerszczyk” A oto dowody…

„Dywan prac plastycznych” to zbiór ilustracji wykonanych przez dzieci z każdej przeczytanej pozycji książkowej lub czasopisma. W czerwcu każdy uczestnik Klubu Pożeraczy Liter wykona z prac własny Pamiętnik – lekturnik.

Nasze legitymacje – dokumenty potwierdzające „potworkowe menu”

Tytuł NIEUSTRASZONEGO POŻERACZA LITER otrzymali : Bartek Lenart - pożarł największą ilość książek oraz Krystian Wierciak Milena Przęczek to pożeracze o największym apatycie na czytanie …

Tytułu WYJATKOWEGO POŻERACZA LITER „zasmakował” : Mikołaj Baran

Oto NADZWYCZJNI POŻERACZE LITER: Eliza Kordula, Justyna Sendor, Weronika Żądło , Miłosz Brytan, Dawid Gładysek i Patryk Żądło Gratulacje !!!!!!!

Stworzyliśmy Klasową Biblioteczkę, z której dzieci wypożyczając książki do czytania w domu. Korzystają z nich również podczas przerw między lekcjami. Biblioteczka dysponuje 35 książkami i została zorganizowana ze zbiorów prywatnych dzieci naszej klasy.

Czytelnia czasopism klasowych zawiera aktualne czasopisma oraz „dziadeczków” naszego „Świerszczyka”

Pożeracze Liter spotykali się raz w tygodniu na tajnych ucztach literatury dziecięcej, podczas których : uważnie słuchali, wymieniali poglądy, podróżowali w nieznana zakątki swej wyobraźni, działali, doświadczali różnych uczuć, bawili się słowem oraz … często się uśmiechali

Pożarte tematy podczas uczt klubowych : Skarby ukryte w czasopismach dla dzieci Zaproszenie do Klubu Pożeraczy Liter – zajęcia organizacyjne Własny Pożeracz Liter „Chyba jestem nieśmiały” – zajęcia dotyczące nazywania uczuć – scenariusz własny Urodziny „Świerszczyka” Krasnoludki są na świecie … Mikołajkowy zawrót głowy… O „Zawodowcach” pisarza Pawła „ Zaraz pęknę ze złości”- sposoby radzenie sobie ze złością na podstawie bajek terapeutycznych - scenariusz własny Mam problem! – o problemach małych i dużych na podstawie bajek terapeutycznych - scenariusz własny Zimowe spotkanie z Jeżynką, bohaterką książki P. Rowickiego „Nazywam się Jeżynka” Zajęcia Klubu Pożeraczy Liter został wsparte „poniedziałkowym czytaniem”.

„Poniedziałkowe czytanie” to seria cyklicznych zajęć w naszej klasie „Poniedziałkowe czytanie” to seria cyklicznych zajęć w naszej klasie. Odbywają się one w poniedziałek na lekcji pierwszej. Razem przeczytaliśmy : „Najmilsi” Ewy Szelburg – Zarembina wybrane „Bajki terapeutyczne” Marii Molickiej „Królewnę Śnieżkę” –opowiedział Jarosław Mikołajewski „Nazywam się Jeżynka” – Piotra Rowickiego „Szereg Literek Bez Usterek” – Łukasza Dębskiego „Chyba jestem nieśmiały” Barbary Cain „Legendy polskie” Wandy Chotomskiej wybrane „Bajki pocieszajki” „Wiersze” Juliana Tuwima i Jana Brzechwy „Pan Kuleczka” Wojciecha Widłaka oraz teksty przedstawione w „Świerszczyku”

Fotoreportaż ze spotkań Przygotowanie Klasowego Pożeracza Liter

Oto On!!! Jest z nami każdego dnia !

Sesja zdjęciowa z Klasowym Pożeraczem Liter

„Kto się do przyjaciół śmieje, temu uśmiech nie rdzewieje! „

Urodziny „Świerszczyka”

Sekrety w czasopismach ukryte A to zagadki dla Was!!!

Wspólne biesiadowanie sprzyjało nowym pomysłom i rozwiązaniom

Zima w literaturze i dziecięcej wyobraźni

Dziękuję za uwagę!!!