Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Wybory do Parlamentu Europejskiego Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się od 4- 7 czerwca.
Demokracja w szkole.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
TECHNIKI GŁOSOWANIA: SEJM, SENAT
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
Jan Białostocki Patryk Owczarek
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Postanowili ś my, ż eby rz ą dził cały naród, ż eby cały naród mógł powiedzie ć, czego mu potrzeba. Ale zapomnieli ś my Panowie, ż e naród to nie tylko.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Samorząd Uczniowski.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Zapis prezentacji:

Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.

Sejm Dzieci i Młodzieży to akcja organizowana od roku 1994 roku, której celem jest propagowanie parlamentaryzmu wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Uczniowie uczestniczący w projekcie biorą udział w sesji, która odbywa się 1 czerwca w Dzień Dziecka. Sejm Dzieci i Młodzieży, tak jak Sejm RP, składa się z 460 posłów. Każde z 16 województw otrzymuje liczbę mandatów proporcjonalną do liczby uczniów w gimnazjach i szkołach średnich w danym województwie. Obrady Sejmu odbywają się w sali plenarnej. Poprzedzają je obrady komisji sejmowej, która opracowuje projekt uchwały, konsultacje projektu oraz przygotowywane przez organizacje pozarządowe warsztaty tematyczne dla posłanek i posłów. Posłowie wybierają spośród siebie sprawozdawcę komisji, który jest reprezentantem komisji na posiedzeniach Sejmu. Zobowiązany jest on do odczytania treści Uchwały przygotowanej wcześniej przez członków Komisji Sejmowej.

Dane statystyczne Sondaż CBOS z 2-8 kwietnia 2009: zainteresowanie wyborami – 30%; deklaracja wzięcia udziału w głosowaniu – 36%; deklaracja niebrania udziału – 35%. Sondaż CBOS z 7-13 maja 2009: zainteresowanie wyborami – 34%; deklaracja wzięcia udziału w głosowaniu – 37%. Sondaż CBOS z maja 2009: zainteresowanie wyborami – 38%; deklaracja wzięcia udziału w głosowaniu – 36%.

Frekwencja Wybory do PE w ,87% Wybory do PE w ,53%

Dlaczego młodzi ludzie nie chcą aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym szkoły i środowiska lokalnego? Młodzi odpowiadali: „nie mają odwagi, brak im chęci” „nie interesują ich takie rzeczy” „wstydzą się, nie mają na to czasu”

Czy masz wpływ na to, co dzieje się w szkole?

Czy wiesz kto jest członkiem Samorządu Uczniowskiego w Naszej szkole?

Czy wiesz, kiedy odbywają się spotkania SU w Naszej Szkole?

Czy czujesz, że masz wpływ na podejmowane decyzje w szkole?

Czy wiesz jakie instytucje demokratyczne działają w środowisku lokalnym?

Czy masz jakieś pomysły na usprawnienie działania samorządu?

Jak oceniasz w swoje zaangażowanie w działanie na rzecz społeczności lokalnej (w skali 0-5)

Dlaczego nie wystartowałeś/-ałaś w wyborach do SU? Młodzi odpowiadali: „nie czułam takiej potrzeby” „bo mi się nie chciało” „nie interesuje mnie to”

Czy uważasz, że masz predyspozycje do pracy na rzecz społeczności naszego liceum i środowiska?

Czy kiedykolwiek pomagałeś przy organizacji imprezy robionej przez SU lub samorząd lokalny?

Z czym kojarzy się Tobie Samorząd Uczniowski? Młodzi odpowiadali: „z odpowiedzialnością, kreatywnością” „z władzą” „z pracą na rzecz szkoły” „obowiązkami” „syzyfową pracą”

Dlaczego młodzi ludzie nie chcą brać udziału w wyborach? (zaznacz 1-2)

Czy należałoby obniżyć wiek uzyskania praw wyborczych do 16 roku życia?

Młodzi odpowiadali: -nie, dlaczego? „młodzież nie zna się na polityce, nie interesuje się tym, nie są dojrzali” -tak, dlaczego? „młodzież to przyszłość”

Czy wiesz co to jest Młodzieżowa Rada Miejska?

Czy wiesz jakie przedsięwzięcia zrealizowała MRM?

Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.

Nasze hasło „Nie bądź durny idź do urny”

„Postanowiliśmy, żeby rządził cały naród, żeby cały naród mógł powiedzieć, czego mu potrzeba. Ale zapomnieliście, Panowie, że naród to nie tylko dorośli, ale i dzieci. Mamy kilka milionów dzieci, więc i one powinny rządzić. Niech będą dwa parlamenty: jeden dla dorosłych – i tam będą posłowie dorosłych i ministrowie dorosłych. A drugi będzie sejm dzieci – i tam dzieci będą posłami i ministrami. Ja wiem, że to jest trudne. Wszystkie reformy są trudne. Ale trzeba zacząć. Jeśli mnie się nie uda zrobić tak, jak trzeba, moje reformy dokończy mój syn albo mój wnuk.” Król Maciuś Pierwszy