XIX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEZY 2013 „LOKALNY EKOROZWÓJ” MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY W KWIDZYNIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój.
Advertisements

PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Podstawy sozologii i sozotechniki
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
Świat – UE - Polska prospekt 2050
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój
Duże dzieci – wielkie sprawy
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Lokalny ekorozwój - założenia, a rzeczywistość
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2011 pod hasłem „Las całkiem blisko nas".
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Zarządzanie środowiskowe
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Jedlnia Wolontariat w praktyce edukacji leśnej w różnych krajach Anna Kalinowska Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym.
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Społeczna Ochrona Przyrody
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 BOLESŁAWIEC
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Martyna Bełezina kl. VI C
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prezentacja pt.„Przyjaciel lasu”
Wychowanie ekologiczne
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Jak zostać jego przyjacielem?
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
PRZYJACIEL LASU Miłosz Nickowski SP NĘTNO.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ekologia wokół nas..
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Edukacja w Nadleśnictwie Kraśnik. Las wita Was Teren Nadleśnictwa Kraśnik to pełne uroku pagórkowate krajobrazy Wyżyny Lubelskiej. To miejsce gdzie można.
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprzątanie świata.
Kurs szkoleniowy w zakresie ochrony zasobów Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego
Zapis prezentacji:

XIX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEZY 2013 „LOKALNY EKOROZWÓJ” MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY W KWIDZYNIE

koordynatorka projektu – Paulina Moskaluk

CELE SPOTKANIA CELE GŁÓWNE: 1. Ukształtowanie czynnej postawy wobec ochrony przyrody – wypracowanie gotowości i umiejętności działań w środowisku przyrodniczym mających na celu jego ochronę. Poznanie przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego. 2. Rozumienie konieczności ochrony środowiska naturalnego przed zanieczyszczeniami. 3. Rozumienie konieczności sortowania odpadów wytworzonych przez człowieka. 4. Rozwijanie sprawności manualnej. Cele operacyjne: UCZESTNIK DEBATY  dostrzega potrzebę ochrony środowiska,  potrafi obserwować przyrodę w swoim regionie  dostrzega różnice w przyrodzie i wskazuje przejawy degradacji środowiska,  dba o czystość środowiska, w którym przebywa,  potrafi poprawnie zachować się na obszarach chronionych,  zna zasadę segregacji śmieci,  potrafi korzystać z kolorowych kontenerów

EKOLOGIA Ekologia zajmuje się badaniem powiązań między organizmami żywymi a środowiskiem abiotycznym (układy biologiczne istnieją w sieci powiązań między sobą i otaczającym je środowiskiem), opartych na różnego rodzaju interakcjach. Odkrywanie tych zjawisk dokonywało się od starożytności, ale ekologia jako samodzielna nauka rozwinęła się w zasadzie w XIX w. Ekologia nie jest nauką obojętną wobec egzystencji przyrody i człowieka, dlatego często w potocznych dyskusjach utożsamiana jest z sozologią i filozofią. Ekologia najogólniej jest nauką o porządku i nieporządku w przyrodzie oraz o konsekwencjach wynikających z tego porządku i nieporządku dla istnienia biosfery i człowieka.

CZYM JEST EKOROZWÓJ WEDŁUG International Paper - Kwidzyn International Paper jest dumna z wytwarzanych produktów oraz sposobu, w jaki powstają. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie klientom wymaganych produktów przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedzialnego zarządzania zasobami naturalnymi w teraźniejszości oraz dla przyszłych pokoleń. Od przeszło 110 lat nasza spółka jest jedną z najbardziej przyjaznych środowisku firm na świecie. W prowadzonej działalności od zawsze stosujemy zrównoważoną strategię, która balansuje potrzeby środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Strategia ta dobrze się sprawdza zarówno w naszej spółce, jak i w społeczeństwie. Dla International Paper Ekorozwój oznacza:  Dbanie o środowisko i prowadzoną działalność  Zaspokajanie bieżących i przyszłych potrzeb  Kontynuowanie rozsądnego wykorzystania zasobów naturalnych  Ograniczanie wpływu na otoczenie W praktyce koncentrujemy się na trzech kluczowych obszarach:  Zarządzaniu naszymi zasobami naturalnymi  Ograniczaniu wpływu na środowisko  Nawiązywaniu strategicznej współpracy Istotną część naszej strategii działalności w zakresie ekorozwoju stanowi wytwarzanie produktów w bezpiecznym miejscu pracy oraz stałe udoskonalanie naszej wydajności środowiskowej. Jesteśmy zaangażowani w: Podkreślanie konieczności prewencji wobec emisji oraz eliminacji odchyleń od normy Współpracę z pracownikami w celu stworzenia i utrzymania bezwypadkowego miejsca pracy Z entuzjazmem podejmujemy wyzwania, których celem jest ochrona naszego świata. Jesteśmy zaangażowani w rozszerzanie naszych wyobrażeń, rozwijanie kreatywności naszych pracowników oraz współpracę z klientami i partnerami w celu odkrycia nowych metod i innowacyjnych rozwiązań. Mamy świadomość konieczności stałego rozwoju. To właśnie dlatego jesteśmy zawsze otwarci na nowe pomysły i ocenę naszych postępów. Podstawą naszej filozofii ekorozwoju jest współpraca w celu osiągnięcia sukcesu firmy przy jednoczesnym Zachowaniu lepszego świata dla przyszłych pokoleń – filozofię tę określamy jako IP Way.

Debata cześć pierwsza - warsztaty Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyły się warsztaty szkoleniowe na temat ekologii, ekorozwoju. W debacie wzięły udział wychowanki młodzieżowego Ośrodka wychowawczego w Kwidzynie, uczniowie z Zespołu Szkól gimnazjalnych oraz dzieci ze świetlicy środowiskowej. Warsztaty poprowadził pan Janusz Kowalak Koordynator projektu "Edukacja ekologiczna mieszkańców Kwidzyna - myśl i działaj EKOlogicznie„. W zajęciach uczestniczyli wychowawca MOW pani Basia, wychowawca świetlicy pani Małgosia. W pierwszej części spotkania omówiono czynniki mające wpływ na środowisko Ziemi

Zdjęcia z debaty – warsztaty szkoleniowe część I

Podczas warsztatów wykonano następujące ćwiczenia - ćwiczenie nr 1

Wnioski ze spotkana - cześć I NALEŻY DBAĆ O PRZYRODĘ ABY CZŁOWIEKOWI I PRZYRODZIE ŻYŁO SIĘ LEPIEJ.

Debata cześć druga – warsztaty w terenie Dnia r., na terenie parku dendrologicznego z okazji " Dnia lasu' - zajęcia odbyły się pod kierunkiem nadleśniczego pana Jacka leśniczego. Pan Jacek w ramach święta dnia lasu wyjaśnił wolontariuszkom MOW, jak ważne są lasy, jak duże jest ich znaczenie dla naszego życia i równowagi. Podczas zajęć wychowanki dowiedziały się, że co sekundę na świecie ginie bezpowrotnie 1 hektar lasów. W 24 krajach w ogóle nie ma terenów zalesionych. Leśnicy i polityka proekologiczna nie są w stanie zrekompensować tych strat i ich zahamować. Europa jest w szczęśliwym położeniu, ponieważ ludzie zrozumieli, jak ważne są lasy dla naszej egzystencji. Dlatego część lasów jest wycinana, ale równolegle trwa proces zalesiania. Człowiek mimo, że pomaga odradzać się lasom, jest równocześnie największym dla nich zagrożeniem. Najwięcej lasów ubywa w Ameryce Południowej i Afryce, gdyż kontynent te dynamicznie się rozwijają. W Europie jest dość dużo lasów. Około 46% powierzchni kontynentu to jest dość sporo, jednak niewystarczająco jeśli chodzi o obieg wody, dla którego mają ogromne znaczenie. Tutaj dominująca jest rola amazonki. Ona produkuje niesamowite ilości deszczu, który powraca do nas, pozwala zachować równowagę na całej kuli ziemskiej. Ogromną atrakcja spotkania była przejażdżka bryczką oraz ognisko z kiełbaskami.

Zdjęcia – warsztaty w terenie część II – park dendrologiczny.

Wnioski ze spotkana - cześć II Pamiętajmy, że las bardzo pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, wszyscy poznali lecznicze właściwości drzew i zapachów przez nie wydzielanych.

Debata cześć trzecia – warsztaty szkoleniowe Dnia r., na terenie MOW w Kwidzynie odbyła się trzecia część spotkania w ramach XIX sesji sejmu dzieci i młodzieży. Warsztaty rozpoczęto od rozmowy na temat głównych płaszczyzn rozpatrywanie ekorozwoju. Młodzież miała za zadanie zaznaczyć na mapie obszar przemysłowy lub jego fragment na terenie miasta. Podać nazwę osiedla na którym jest najwięcej zieleni, znajduje się w najbliższym sąsiedztwie dzielnicy przemysłowej miasta. Kolejnym zadaniem była zaznaczenie na mapie obszaru, który jest najbardziej zanieczyszczony.

Karty pracy

Zdjęcia z debaty – warsztaty szkoleniowe część III

WNIOSKI 1) Należy dbać o środowiska gdyż wtedy żyje się lepiej przyrodzie i człowiekowi. 2) Zakłady przemysłowe należy zachęcać aby unowocześniały systemy obniżające zanieczyszczenie środowiska. 3) Uświadamiać dzieci,młodzież oraz dorosłych jak ważna w naszym życiu jest ekologia. 4) W miastach należy sadzić jak najwięcej zieleni. 5) Motywowanie społeczeństwa poprzez kampanie społeczne do segregacji śmieci. Opracowanie: materiały zebrała Paulina Moskaluk Opracowanie techniczne - Barbara Dzich wychowawca MOW