WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla rodziców.
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Projekt międzyprzedmiotowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Metodyka harcerska i starszoharcerska
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Szkoła Odkrywania Talentów
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Nadleśnictwo Świeradów.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest WOLONTARIAT?.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
8 zasad postępowania lidera
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
„Koło Młodych Odkrywców”
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Sesja warsztatowa Dorota Janułajtys Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
RADA SZKOLENIOWA DNIA
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak

Odpowiadając na wyzwania współczesności, edukacja przedszkolna ma wspomagać i ukierunkowywać wszechstronny rozwój młodego człowieka, ma „kształcić dla rozwoju”. W myśl tych założeń głównym jej celem jest  wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka, harmonijny rozwój dziecka,  wspomaganie i wspieranie tegoż rozwoju zachęcając tegoż rozwoju zachęcając dziecko do działania. dziecko do działania.

Najważniejszym bowiem wyznacznikiem rozwoju jest aktywność własna dziecka bez udziału której rozwój nie mógłby się w ogóle dokonywać. Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się przez : manipulowanie,  manipulowanie,  badanie,  działanie,  skupiają uwagę głównie na tym co je interesuje, zaciekawi. zaciekawi.  zdobywają doświadczenie poprzez własną działalność i kontakty społeczne.

Dziecko poznaje świat całościowo. Zatem edukacja przedszkolna poprzez różnorodne oddziaływania powinna w jak największym stopniu łączyć poszczególne „dziedziny wiedzy”, by ukazać scalony obraz świata.

Proces działania dziecka i nauczyciela staje się „otwartym nauczaniem i uczeniem się” wspierającym dziecko na drodze rozwoju. Dziecko działa więc spontanicznie i samodzielnie w różnych sytuacjach życiowych zgromadzonych wokół zintegrowanych propozycji edukacyjnych.

Jak pobudzać tę aktywność żywiołową i spontaniczną u dzieci ? Jak uczyć, by dziecko nie było znudzone a ciekawe tego co będzie dalej? Jakie warunki muszą być spełnione, by dzieci uczyły się... z radością, z radością, chęcią poznawania, tworzenia, chęcią poznawania, tworzenia, by zechciały ujawnić swe zainteresowania i potrzeby? by zechciały ujawnić swe zainteresowania i potrzeby? Jakie metody należy zastosować w pracy z dzieckiem, by osiągnąć te cele?

Uważam, że metody jakie przedstawiłyśmy w naszym projekcie dadzą odpowiedź na powyższe pytania i pozwolą odejść od metod tradycyjnych. Zachęcą do pójścia nową drogą znacznie bardziej ciekawą, pozwalającą odkrywać nowe aspekty naszej pracy. Może będą inspiracją, zachętą do podjęcia wyzwania jakim jest... WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA.