Comparative analysis Impact of 2005 and 2006 social campaigns on awareness of drug services and change of behaviours and attitudes to drug problem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Poland - DAPHNE subproject
Advertisements

Session 6 Case Study – Elektrim SA Saturday, January 15, 2011 SAL Wroclaw Lectures on Corporate Governance Geoffrey Mazullo Principal Emerging Markets.
Primary School in Kaźmierz Szkoła Podstawowa imienia Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu w Kaźmierzu.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Statistics – what is that? Statystyka dla gimnazjalistów.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Sun altitude Made by: Patryk Cichy Patryk Cichy Mateusz Dąbrowicz Mateusz Dąbrowicz Mariusz Król Mariusz Król Mariusz Dyrda Mariusz Dyrda Group leader:
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Saint Nicolaus.
The proverbs associated with the winter
Moja przyszłość Whom am I supposed to be? When everything deceptive? To the destination the long road, but difficult tasks... Kim mam być? Gdy wszystko.
Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Software Engineering 0. Information on the Course Leszek J Chmielewski Faculty of Applied Informatics and Mathematics (WZIM) Warsaw University of Life.
Strona Bierna.
The Zero Conditional If + Present Simple Present Simple Example:
Team Building Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Requirements Engineering Lecture.
Dzielenie relacyjne / Relational Division
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Polaryzacja światła.
„Accidentally in love”
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
MS SQL SERVER udział w rynku. Source: Gartner Dataquest (May 2006) Company Market Share (%) Market Share (%) Growth (%) Oracle6, ,
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Testy. Test I 1. You dont have to watch the move if you dont want to. 2. How old is your sister? 3. We are going to meet Tom next week. 4. They live in.
The school volunteer club 1 / 19 Wolontariat XII 2006r. Gimnazjum im. Ks. W. Rabczyńskiego w Wasilkowie
Projekt "Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów indywidualnych współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego.
Dariusz Borczyk Decision-making in the management of failed orthograde endodontic retreatment: A literature review with case reports Dariusz Borczyk BDS.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Zdobądź gola.
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
Contents About Kujawiak dance About Kuyavia S. Strzeleckis Kujawiak notes Kuyavias coat of arms Song Quiz.
Trade unions - how to avoid problems ? Kancelaria Prawna Bujakiewicz & Sancewicz 1.
Kosmologia realistyczna Marek Kutschera 05 V 2009 IPJ.
MARCIN JAKUBOWSKI.
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
W ś wiecie ba ś ni Andersena In the world of Andersen.
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI I WSPOMAGANIA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH REGIONAL INFORMATION and SUPPORT CENTER for NGOs EVALUATION V BALTIC SEA NGO FORUM.
TVP SA Odział w Łodzi Łódź ul. Narutowicza 13 TVP Łódź the Year of anniversary – it is already 55 years together.
BLOOD DONATION.
Click to show the screen.
The educational project: „ HIGH SCHOOL EXAM - WE WILL BE ABLE!”
POLAND. we will take you on a journey during which you will learn something about us.
Pragmatyczna analiza rozumienia i użycia języka przez systemy sztucznej inteligencji - na przykładzie języka chatbot'ów.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
PICNIC 2010 / 2011 Autorzy: Piotr Widomski Karol Mosakowski Marysia Sikorska.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
Teksty prymarne (original texts) to teksty autentyczne, nie są przeznaczone dla celów dydaktycznych; teksty adaptowane (simplified/adapted texts)są przystosowane.
WELCOME TO Gdańsk Culture & Sport Sport Football.
NEW MODEL OF SCHOOL HEADS PREPARATION, INDUCTION AND CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN POLAND Roman Dorczak, Grzegorz Mazurkiewicz   Jagiellonian.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
JEDNOŚĆ POMIĘDZY KOŚCIOŁAMI I PASTORAMI UNITY AMONG THE CHURCHES AND PASTORS.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
POLISH FOR BEGINNERS.
2 Review What is bionomial nomenclature Explain What is a genus
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
CSIC 5011 Mini-Project 1:Principle Component Analysis on Finance Data
Zapis prezentacji:

Comparative analysis Impact of 2005 and 2006 social campaigns on awareness of drug services and change of behaviours and attitudes to drug problem

dalej The comparative analysis is based on the results of surveys conducted prior to the 2005 and following the 2006 campaign. The analysis covers two topics: attitudes and behaviours of parents towards drug problem, awareness of parent oriented services in case of drug problem within family Both surveys had similar methodological foundations. However, the sample selection method differed slightly. The pre-2005 campaign survey was conducted among parents with children aged while the post-2006 project focused on parents with children aged Consequently, the comparative analysis included parents who had at least one child aged Some of the questions in the pre-2005 survey were modified so in this case the answers will be just presented instead of being compared. Comparative analysis

Relationships with children : awareness of spending leisure time outside home In both surveys respondents were asked about relationships with their children. Generally, parents say they know how their children spend leisure time outside home. In both measurements, over 90% of respondents gave positive answers to this question (94% prior to 2005 campaign and 96% following 2006 campaign). While parents in the post-2006 campaign survey answered the question more frequently, they were more hesitant in doing so. Following 2006 campaign there were fewer decisive statements: 43% „I am absolutely sure what my kids do outside home”, and 53% „I am pretty sure”). In the case of the pre-2005 measurement the distribution of answers was reverse, i.e. there were more respondents who gave „I am absolutely sure” answers (54%). Both measurements feature the following pattern: the older the children are the less decisive their parents are when it comes to the awareness of what their kids do outside home, what places they go to and where they spend time. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć Wykres 27. Relacje z dzieckiem, „Wiem, w jaki sposób moje dziecko spędza czas poza domem, w jakie miejsca chodzi, gdzie przebywa”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak (wiem)” i „Raczej tak (wiem)”. 21

Relationships with children : awareness of child’s peer group In both surveys parents of year-olds reported that they knew their children’s friends. In the post-2006 campaign survey there were more positive answers to this question (92% following 2006 campaign and 89% prior to 2005 campaign). Wykres 28. Relacje z dzieckiem, „Dobrze znam przyjaciół mojego dziecka”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć

Relationships with children : contact problems In both surveys „problems with making contact with child” were measured differently. Prior to 2005 campaign respondents were asked if they understood their children’s decisions. 25% of parents of children aged reported they did not have problems in understanding their children’s decisions. In the survey following 2006 campaign, respondents were directly asked about problems with making contact with their children: 61% of parents of children aged reported that they did not have problems with making contact with their children. dalej Wykres 29. Relacje z dzieckiem, „Wydaje mi się, że nie rozumiem wielu decyzji dziecka”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, Wykres 30. Relacje z dzieckiem, „Mam trudności w nawiązaniu kontaktu z moim dzieckiem”,, Rodzice dzieci w wieku lat, wrzesień 2006 N=306 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć 23. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. 23

Both surveys included questions about talking to children. Before 2005 campaign, respondents were asked about shared topics of conversation. 92% of parents of children aged admitted that they shared a lot of topics of conversations with their children. Following 2006 campaign, respondents were asked about devoting time to discuss children’s feelings and problems : 73% parents of children aged admitted that they talked a lot with their children about such topics. dalej Wykres 31. Relacje z dzieckiem, „Mam z dzieckiem wiele wspólnych tematów do rozmowy”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, Wykres 32. Relacje z dzieckiem, „Poświęcam dużo czasu na rozmowy z dzieckiem o jego uczuciach i problemach”, Rodzice dzieci w wieku lat, wrzesień 2006 N=308 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć 24. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak” i „Raczej tak”. 24 Relationships with children : talking to children

Relationships with children : discussing drugs Wykres 33. Relacje z dzieckiem, „Trudno rozmawia mi się z dzieckiem na tematy związane z używaniem narkotyków”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N=308 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć In both surveys parents generally stated that they did not have problems discussing drug-related issues with their children. Prior to 2005 campaign, 52% of parents of children aged reported they had no problems discussing such topics (14% responded that they definitely had no problems ). Following 2006 campaign there were slightly more respondents (54%) who denied having problems with such conversations. In addition, there were fewer respondents who gave decisively positive answers to this question (10%). 25. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. 25

Relationships with children : child's behaviour in case of trouble In pre-2005 social campaign survey, parents were more confident that their children would turn to them for help in case of trouble (88% in pre-2005 campaign surveyo and 84% in post-2006 campaign survey). A certain pattern is also observed: with the child getting older parents are less sure that their children will turn to them for help in case of problems. Wykres 34. Relacje z dzieckiem, „Ze swoimi kłopotami moje dziecko na pewno zwróci się do mnie o pomoc”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N=308 dalej Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć

Parents awareness and attitudes to drugs dalej Wykres 35. Postawy rodziców wobec narkotyków, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=228 wrzesień 2006, N=191 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć Comparing the pre-2005 campaign survey and the post-2006 campaign survey a rise in parents' awareness of drug problem is observed Following 2006 campaign, parents of children aged more frequently denied that "parents cannot do anything considering the likelihood of their children getting addicted to drugs”: 44% of respondents following 2006 campaign and 36% prior to 2005 campaign respondents more frequently admitted that their children might have drug problem: 95% following 2006 campaign and 83% prior to 2005 campaign. More respondents in 2006 survey reported that good parents' relationship with children might prevent them from using drugs : 94% following 2006 campaign and 90% prior to 2005 campaign. 27. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. 28. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak” i „Raczej tak”

Awareness of drug services Following 2006 campaign there were more parents of children aged who knew where they could turn for help in case of drug problem: 81% following 2006 campaign and 77% prior to 2005 campaign. dalej Zdecydowanie zgadzam się Raczej zgadzam się Raczej nie zgadzam się Zdecydowanie nie zgadzam się Nie wiem, trudno powiedzieć Braki danych Wykres 36. Wiedza gdzie zwrócić się o pomoc w sytuacji wystąpienia problemu z narkotykami, „Gdyby dziecko miało problem z narkotykami wiedział(a)bym, gdzie zwrócić się o pomoc”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2006 N=228, wrzesień 2006N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie zgadzam się” i „Raczej zgadzam się”.

Awareness of drug services The comparative analysis of both surveys shows that among parents of children aged 1-19 there was a rise in awareness of drug services. The most frequently cited service was drug hotline: 72% in 2006 survey and 51% in 2005 survey. Online drug counselling centre was less known than the hotline in both surveys. Following 2006 campaign there was a rise in the awareness of online drug counselling centre: 31% in 2006 survey and 20% in 2005 survey reported they were aware of online drug counselling centre. dalej Wykres 37. Czy słyszał(a) kiedykolwiek o antynarkotykowym telefonie zaufania / antynarkotykowej poradni internetowej Odsetek odpowiedzi „tak”,Rodzice dzieci w wieku lat, lipiec 2005 N=293, kwiecień 2006 N=228, wrzesień 2006 N= – przed kampanią 2006 – po kampanii