Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Advertisements

„Sprzątanie świata” Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Muzeum Mediów. W dniu 13. kwietnia 2012 roku w auli szkoły klasa IIe, pod opieką pani profesor Iwony Płóciennik zorganizowała Muzeum Mediów. Była to wystawa.
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
WYKONYWANIE DOŚWIADCZEŃ
  OK konspekt z chemii.
7 punktów Kodeksu 2.0.
MASZYNY PROSTE © 2009r..
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Zespół Szkół w Starzynie
Wyk. Bartosz Szymak Pod kier. Anny Kalinowskiej.
Wyk. Paweł Łubczyk Pod kier. Anny Kalinowskiej Wykonał Paweł Łubczyk.
Dzień w I Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie. Patronem naszej szkoły jest Bolesław Krzywousty.
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy (w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny.
Wykorzystaj czas.
Słowacja 22 marca – 25 marca 2011r.. 22 marca 2011r. Pierwszy dzień pobytu na Słowacji w miejscowości Martin rozpoczął się prezentacją szkół uczestniczących.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Koło Naukowe FENIKS Wydział Energetyki i Paliw.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
KODEKS 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Pierwsza pomoc w porażeniach i nie tylko. Aby dowiedzieć się więcej o pierwszej pomocy w przypadku kontaktu z osobą porażoną, zaprosiliśmy na zajęcia.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Bezpieczne zachowanie w szkole
ZAPRASZA NA SPECJALOŚĆ:
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ GOSPODARKI ŻYWNOŚCIOWEJ I AGROBIZNESU W LĘBORKU
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
W Małej Wsi SPOŁECZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACE. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Małej Wsi to szkoła o wieloletniej tradycji. Od ponad 20 lat pomagamy.
Poznajemy tajemnice wody
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Etapy rozwoju mowy. Urodziłam się 1984 r. W Gdańsku w rodzinie słyszącej. W tym czasie nie badano słuchu noworodkom, tak jak to się robi obecnie.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Klasa przyrodnicza – I D Jeśli posiadasz zainteresowania przyrodnicze, marzysz o studiach medycznych – stworzyliśmy tę klasę właśnie dla Ciebie!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
VII Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Warszawie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek

Jesteśmy uczniami drugiej klasy liceum ogólnokształcącego. Pochodzimy z różnych miejscowości, mamy różne zainteresowania i w przyszłości prawdopodobnie każde z nas pójdzie w inną stronę lecz łączy nas jedna pasja -chemia. Zakorzeniła ją w nas nasza Pani Dyrektor Joanna Wiśniewska. Wzięła nas pod swoje skrzydła i pokazała obszerny, magiczny nie raz zaskakujący ale jakże interesujący świat chemii. Postarała się o to, byśmy mogli rozwijać swoja pasję, dostaliśmy dofinansowanie na nasze zajęcia i pod jej pieczą spełnialiśmy i spełniać będziemy swoje marzenia związane z tą dziedziną nauki. Nasze zajęcia odbywały się średnio dwa razy w tygodniu. Wymagało to wielu poświeceń ze strony naszej Pani Dyrektor jak i również z naszej. Lecz było warto

Wykonując doświadczenia chemiczne używaliśmy szkła i sprzętu laboratoryjnego. Korzystaliśmy z profesjonalnego wyposażenia pracowni, bazowaliśmy na prawdziwych odczynnikach chemicznych. Przebywając w pracowni chemicznej, ściśle przestrzegaliśmy regulaminu i postępowaliśmy zgodnie z zasadami bezpiecznej pracy.

Wszystkie doświadczenia chemiczne wykonywaliśmy wyłącznie na polecenie naszego nauczyciela chemii –Pani Joanny Wiśniewskiej. Przed wykonaniem każdego doświadczenia chemicznego zakładaliśmy fartuchy oraz rękawiczki ochronne. Substancje stosowane do eksperymentów traktowaliśmy jako potencjalne trucizny więc nie dotykaliśmy ich, nie sprawdzaliśmy ich smaku ani zapachu. Naszymi jedynymi badawczymi zmysłami były węch i słuch. Po dokonywanych doświadczeniach wszystkie nasze wnioski i reakcje chemiczne „przelewaliśmy” na papier. Jednak nasza praca nie opierała się tylko na nauce i doświadczeniach. Pani Joanna Wiśniewska dbała także o nasz relaks i rozluźnienie.

Zorganizowano nam wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Poszliśmy do Planetarium, które znajdowało się w tym samym budynku. Wyświetlany był film o Układzie Słonecznym. Następnie poszliśmy do laboratorium, przebraliśmy się w fartuchy i robiliśmy doświadczenia z katalizatorami. Po nauce w laboratorium poszliśmy do restauracji na obiad.

Zadbaliśmy również o to, by inni uczniowie dowiedzieli się o wynikach naszej pracy. Zaprosiliśmy do nas czterech uczniów ze szkoły w Puszczy Mariańskiej i przedstawiliśmy im prezentację na temat jednego z pierwiastków chemicznych jakim jest chrom. Następnie razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegą robiliśmy różne ciekawe doświadczenia. Na koniec z Panią Dyrektor i gośćmi zjedliśmy wspólnie obiad.

Nasza praca często wymagała skupienia, ale jak to w życiu bywa nie samą pracą człowiek żyje. Umieliśmy znaleźć też czas na odpoczynek i na inne zajęcia, z których czerpaliśmy wiele przyjemności. Jesteśmy wdzięczni naszej Pani Dyrektor za cierpliwość i przekazanie wiedzy, która będzie nam służyć przez wiele lat.