Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
„MACIF: wyróżniający się model zarządzania” Philippe Saffray Prezes Zarządu MACIF Życie TUW Forum Technologii Banków Spółdzielczych 13 wrzesnia2010r.
Team building - kreatywne zarządzanie grupą
musisz sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytania…
Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zarządzanie produktywnością zespołu sprzedaży z Dynamics CRM Online
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Rozwój społeczny dziecka
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Efektywna praca zespołu zadaniowego
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Moduł 4 Poznaj swoje prawa pracownicze.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Moduł 7 Zarządzanie Finansami.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Moduł 9 Potrzeby i trendy na rynku pracy. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować następującą wiedzą:  9.1 Znaczenie pojęcia “rynek pracy”  9.2.
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
Moduł 1 Budowanie samoświadomości i pewności siebie.
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
The Leader in Me.
Zespół – podstawowe pojęcia i zagadnienia
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Ramowy program studiów
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji

Po ukończeniu tego modułu: 2.1 Zidentyfikujesz twoje preferowane role w zespole 2.2 Dowiesz się jak współpracować w grupie 2.3 Poznasz sposoby skutecznej komunikacji

Praca zespołowa Wiele organizacji opiera swoją działalność o pracę zespołową. Uniwersytety, szkoły i uczelnie uwzględniają aspekt zarządzania zespołami, komunikację w zespole itp. na swoich kierunkach nauczania.

Role w zespole Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się czemu niektóre zespoły działają płynnie a inne ledwo osiągają cele? Trzy dekady temu, brytyjski socjolog R. Meredith Belbin zastanawiał się dokładnie nad tym samym. Ostatecznie opracował dziewięć umiejętności, których połączenie przyczynia się do sukcesu zespołu. Jego opracowanie znane jest jako Role w Zespole.

Role zespołowe wg Belbina: Kreatorzy kreator poszukiwacz zasobów   Liderzy koordynator lokomotywa Członkowie zespołu dusza zespołu implementer Kontrolerzy ewaluator perfekcjonista

Materiał wideo dotyczący zarządzania zespołem http://www.youtube.com/watch?v=hth7WtWVJo0

Korzyści z pracy w grupie Szybsze uczenie się Rozłożenie nakładu pracy Budowanie więzi Zdrowa rywalizacja Zwiększona kreatywność Satysfakcja z pracy Szybsze tempo pracy

Teoria rozwoju grup Tuckmana Bruce Tuckman opracował poniższy model w roku 1965. Formowanie Docieranie Normowanie Realizacja Zawieszenie

Umiejętność komunikacji Niezależnie od wielkości firmy w której pracujesz – może to być wielka korporacja, małe przedsiębiorstwo lub nawet firma prowadzona z domu - umiejętność skutecznej komunikacji jest niezbędna aby odnieść sukces. Skuteczna komunikacja polega na przekazywaniu twojej wiadomości innym osobom w sposób jasny i zrozumiały. Chodzi o odebranie informacji, które inni chcą nam przekazać, bez zniekształceń.

Materiał wideo dotyczący pytań otwartych i zamkniętych http://www.youtube.com/watch?v=m2Rx6knErFE

Aktywne słuchanie Skup uwagę Pokaż, że słuchasz Udzielaj informacji zwrotnej Odłóż ocenianie na później Reaguj odpowiednio

Materiał wideo dotyczący aktywnego słuchania http://www.youtube.com/watch?v=5qHgEt60adg

Po ukończeniu tego modułu: 2.1 Zidentyfikujesz twoje preferowane role w zespole 2.2 Dowiesz się jak współpracować w grupie 2.3 Poznasz sposoby skutecznej komunikacji